Verboden bit op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 15:55

Is een D-trens met kopere rolletjes, enkel gebroken, verboden op concoursen?
Mijn computer doet het niet echt goed dus ik kan bij Divoza niet een foto zoeken.. dus ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel!

Die heb ik nl. maar mijn instrecteur wist niet zeker of hij nu verboden was of niet. Hij zou kijken en het vandaag weten. Maar vanochtend bij de les ben ik gestopt omdat ik het erg benauwt had enzo, dus ik heb het vergeten te vragen Frusty Weet iemand of ik hier gewoon mee kan rijden?

_________________
Connemara, een SUPER paardje!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nathalie op 2001-06-02 15:57 ]</font>


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 16:37

Ik denk dat je deze bedoelt: <br>
[img]../upload/363/g_14022.jpg[/img]
Ik weet zelf niet of je ermee mag rijden, weten de wedstrijdruiters vast wel... Verward
Zou trouwens niet weten hoe jouw jury kan zien dat dit geen gewone D-trens is.

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 17:00

volgens mij mag dat wel van buiten af kun je niet zien of er wel of geen kopere rolletjes in zitten. ik ken in ieder geval genoeg mensen die er op concours mee rijden. dus een D trens op zich is niet verboden!!

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 17:19

het mag officieel niet. Veel mensen doen het wel gewoon, omdat je inderdaad aan de buitenkant niet kunt zien wat het is. Een rolbit noemen ze dit meestal. Met een rolbit wat maar uit een soort metaal bestaat schijnt het wel weer te mogen Verward . Dat hoorde ik tenminste van iemand op wedstrijd.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 18:43

een bit wat uit 2 materialen bestaat mag niet!!!! (dus ook geen dubbelgebroken met koper tussenstukje).
Waarom de meeste paarden goed lopen op bitten van 2 materialen? De 2 materialen reageren op elkaar, waardoor er steeds een soort elektrisch stootje vrijkomt. (leg maar eens een stukje aluminium folie op je vulling).
Ook al is het vanaf de buitenkant niet te zien, soms wordt er op wedstrijden gecontroleerd op bitten. Dan ben je dus wel de banketstaaf.
Het is niet voor niets niet toegestaan, gewoon niet doen dus


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 19:01

Oké. Bedankt! Dan doe ik dat niet. Heb alleen helaas geen ander bit, dus maandag.. tja.. gewoon proberen mag het niet heb ik een probleem maargoed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, rocky_1995, Veldbloem en 87 bezoekers