Trektocht te paard -ervaringen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 17:02

Als alles praktisch gezien haalbaar is met de paarden willen mijn zus en ik van de zomer misschien een trektocht met de paardjes gaan maken hier in Drenthe.

Mensen met tips of ervaringen?



Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 18:42

Mijn moeder heeft dit gedaan, wat wil je weten?

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 18:57

Laatst zag ik in de bieb een heel leuk boekje dat was geschreven door leden van de NVVR, ze beschrijven daarin precies hoe ze van alles organiseren.
Ik weet ook heel zeker dat Ikke op dit forum je verder kan helpen, en anders even op de site van de nvvr kijken, kweet alleen niet precies wat het adres is.

Wat niet is kan nog komen...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 20:43

Nou, Sanne, ik wil graag weten hoe je zo'n toch het beste kunt voorbereiden.
Welke zaken moet je van tevoren regelen, hoeveel moet je paard ongeveer per dag lopen, hoe regel je de bagage, enz.

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:01

DOEOEOENNNNN!!!!!! Een kennis van mij uit Eesergroen heeft er zeer veel ervaring mee. Ik zal eens vragen of ze je wil helpen, als jij dat wilt. Ik ben met haar een aantal malen, ook hartje winter, op trektocht geweest, beregezellig. Dat boekje van de NVVR kan ik je zeker aanbevelen. Het heet bepakt en bezakt. Als je wilt kun je het bij mij bestellen.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:35

Hoi,

nou, je moet zoiezo het vervoer erheen regelen, dan bij de manege's waar je wilt stoppen en overnachten kijken of en voor de dag dat je komt een stal vrij is en een slaapplek. De bagage kun je in zadeltassen doen, gewoon zo weinig mogelijk meenemen. Ehm, je kunt met een paard in stap gemiddeld wel 4 uur achter elkaar doorgaan als het paardje lange afstanden nog niet gewend is, dan even een uurtje uitrusten en je kunt weer verder. In Drenthe zijn van die speciaale trail routes voor paarden. Op die routes zijn manege's die slaapplaatsen, 1 avond stallen en meestal ook ontbijt en avondeten verzorgen. Dat soort dingen moet je regelen, en dan nog het belangrijkste, je route uitstippelen. Je moet natuurlijk bij die maneges wel van te voren alles bespreken, want zonder de manege geen trail, je kunt moeilijk daar gaan kamperen.
Zo genoeg? Als je nog meer moet weten, stuur maar een PB'tje.

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:46

Vervoer waarheen? Je kan toch ook gewoon vanaf huis vertrekken. Tractivity deed het inderdaad met maneges die ze goed kende. Die trails in Drenthe bestaan niet meer heb ik gehoord (corect me when wrong).
Je kunt ook op de bonnefooi gaan en maar zien waar je 's avonds slaapt, levert ooit hele leuke contacten op. Heb ik vorig jaar in Wales ook gedaan met de auto, tent erin en rijden.
Zorg wel dat je paard gewend is aan afstanden en zorg dat je weet hoe je bepakking zich houd, oefenen dus. Gebruik geen zadeldekjes met tassen eraan, die zijn te klein en schuren de rug open, het zelfde geld voor zadeltassen die los op de rug liggen. Hang je bepakking aan het zadel zelf en zorg dat het goed vast ligt. Neem zo min mogelijk mee en zorg voor kleine verpakkingen. In outdoorwinkels kun je vanalles krijgen voor wandelaars, werkt ook voor ruiters. Enige inventiviteit kan ook leuke oplossingen opleveren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange1a, Bretsa, Dunkeedoo, joyce83, Karintich, Liaan, Maaike_Ma, Neon, Orchideee, Renkle, SemrushBot, Varekaj, vera_pino, Whizz, xColorCross en 139 bezoekers