schoonmaken geslachtdeel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

schoonmaken geslachtdeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 11:24

Hoe vaak moet dit gebeuren en hoe moet dat ?
Is dat niet een heel gevaarlijk karweitje?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:47

Hoi Shaienne,

Ja ik vind dat het wel moet gebeuren. Raak is een ruin en zo een keer per maand is het weer zo ver. Raak is er niet gevaarlijk mee maar niet ieder paard zal het zomaar accepteren.

Ikzelf heb de zuurvrije zeep die je ook voor vrouwen gebruikt. Lactacyd heet het. Verder doe ik wel handschoenen aan want het pek of smegma stinkt verschrikkelijk. Je gaat met je hand naar binnen (heb je erg veel geluk dan doe je paard zijn penis vanzelf wel naar buiten maar Raak doet dat dus niet) en haalt zachtjes met je hand de vellen weg. Daarna doe je met de zeep en een heel zachte spons alles nog evennasponsen.

Geen leuk werk maar ja, moet ook gebeuren.

Succes.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:54


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:59

Ik heb er gisteren gewoon warm water op gehad en met mijn hand wat schoongemaakt. Ik vind het niet zo'n vies karweitje hoor.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:15

met betadine shampoo wil het ook best (dat raade de veearts ons aan) Lodewijk doe ik ongeveer eens in de 1 a 2 maanden.
de hengsten doen we alleen maar in het begin van het jaar daarna houden ze hetzelf schoon

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:18

Omar staat soms zo ontspannen (Vnml na lang poetsen of tt-touch) dat íe het zaakie zo laat hangen. Dan kan ik het gewoon schoonmaken. Ik kan 'm overal aanraken en dat vindt íe dan ook niet erg. Ik doe het zo eens in de 2 maanden.

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:43

Nou Gipsy 's geslachtsdeel ziet er niet uit er zitten allemaal schilfers aan maar ik kan er niet aanzitten want hij schopt gelijk met zijn been naar zijn buik toe. Party!! Party!! Party!! Party!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 12:43

Ja, want ik zag het laatst dus toen hij opgewonden werd van de (hengstige) merrie bij ons op stal. Echt zo ontzettend vies! Met dikke groene vellen eraan enzo. Bah, maarja, ik zal het wel goed schoonmaken en dan goed bijhouden

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:46

Wij doen de hengsten met sedalin anders wordt je ook in elkaar getrapt ben ik bang Lachen
mocht het niet lukken kun je dat (even overleggen met de veearts) misschien ook aan hem geven.
Ik heb al vaak gehoord van koker ontsteking etc.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:54

ik doe het 1x per half jaar (om ontstekingen te voorkomen). het is niet gevaarlijk, maar doe het rustig. zorg voor ph neutrale zeep. zeep de koker in met je hand, trek de piemel eruit, was die ook met de zeep, goed naspoelen. klaar.

oh neus dicht trouwens.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 14:19

Je hebt ook special zeep voor het reinigen van de koker. Dat kun je bestellen bij....euh...ben ff de naam kwijt. Je kan er ook veel dodsen & Horrell (schrijf je dat zo)-spullen bestellen. Je kan vis internet bestellen, en ook gewoon door de telefoon. Ga nog ff denken.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 14:35

Gaat hier alleen maar over hengsten en ruinen, maar Nikita maak ik ook tussen de uiers schoon hoor! Zit ook viezigheid, maar stinkt gelukkig niet zo Lachen.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 14:58

heb het 1 keer geprobeerd bij tinker maar toen ik aan dat ding van hem zat gingie stijf staan Bloos
daarna durfde ik het echt niet meer heb er een heel trauma aan overgehouden...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:05

SuperPepeijn schreef:
ik doe het 1x per half jaar (om ontstekingen te voorkomen). het is niet gevaarlijk, maar doe het rustig. zorg voor ph neutrale zeep. zeep de koker in met je hand, trek de piemel eruit, was die ook met de zeep, goed naspoelen. klaar.

oh neus dicht trouwens.


Eruit trekken hoe krijg je dat voor elkaar??

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:08

hoe maak je dan die uier schoon en waar precies?

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:09

Ik heb een merrie Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:17

Lisette schreef:
Eruit trekken hoe krijg je dat voor elkaar??
meestal gaat het al vanzelf, maar soms goed vastpakken. en dan heel langzaam maar zeker eruit halen. als ze eraan gewend zijn vinden ze het vaak nog lekker ook... }>

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:24

niet als aanval bedoeld maar gewoon een vraag hoe gaat dit in de natuur?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:27

In de natuur dekken de hengsten Lachen, daar komen geen ruinen voor.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:30

phoenix4ever schreef:
niet als aanval bedoeld maar gewoon een vraag hoe gaat dit in de natuur?


dan dekken ze Verward

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:57

Nou Ewald hangt altijd een beetje uit en laatst stond hij zo ontspannen dat hij het er gewoon allemaal uit laat hangen Haha!
als ik zn achterbenen poets gaat het er vaak al een beetje uithangen, maar schoonmaken, lijkt me geen leuk werk Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:00

Mijn eigen ruinen dcoe ik nooit, die hebben hele droge piemeltjes Haha!

Maar de Friese ruin heeft er wel altijd van die plakkerige smurrie aan, dan maak ik gewoon een spons nat met lauw water en een klein beetje betadine shampoo en dan stop ik die hele spons in zijn koker, dat laat ik een paar minuten inweken en dan spoel ik met schoon water nog na.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:07

Als een hengst natuurlijk dekt wordt het vanzelf schoon door de dekking met de merrie Lachen.
Overigens vind ik dat een hengst na elke dekking ook schoongemaakt moet worden, want je wilt toch niet dat hij iets doorgeeft aan de volgende merrie die hij moet dekken. Of levert de merrie-eigenaar een 'schoonheidsverklaring' in ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:17

Ik gebruik alleen maar lauw water, nooit geen zeep.
En Kawa vind het geloof ik ook wel lekker }>
Hij laat tenminste zijn hele zaakje zien, dus makkelijk af te poetsen.
Ik vind de koker van binnen zuiver maken daarom ook altijd moeilijker en daar zit bij Kawa toch de meeste smurrie aan.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:22

Als mijn hengsten moeten dekken maak ik hem van te voren ook schoon. Daarna ook. Mijn 2 ruinen doe ik eens in de maand. Vooral mijn NF ruin heeft veel last van viezigheid. Hij laat hem wel zo hangen zodat ik er bij kan. Mijn Welsh A ruin moet ik stevig vast zetten en een baal stro onder leggen anders mept ie.
Bij mijn merries maak ik idd ook tussen de uiers schoon. Wat daar tussen zit ruikt precies hetzelfde als bij de hengsten en ruinen. Mijn merries zijn wel lastiger schoon te maken omdat ze wat lossere achterbenen hebben.
Heb ook een hele ruzie met één van mijn pensionklanten gehad die van mening was dat hij zijn ruin niet schoon hoefde te maken. Dat was vies, vond ie. Hallo, je maakt jezelf toch ook schoon. Uiteindelijk kreeg dat dier er dus echt last van. Ik heb hem toen schoon gemaakt.
Het hoort gewoon bij de verzorging van je dieren.