Wat voor handschoenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Wat voor handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 21:43

Ik zou wel eens willen weten wat volgens jullie de beste handschoenen zijn, en dan bedoel ik niet het goedkoopste, want dan doe ik wel weer zoals verleden winter, een hele verzameling goedkope handschoenen bij de Welkoop kopen en daar een poos mee doen, ik wil nu wel eens goede, en ze moeten uiteraard lekker zitten.


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:57

Rijhandschoentjes neem ik aan? Knipoog

Ik vind heel eerlijk gezegd die goedkope wollen elastische handschoentjes van 3 euro of zo het allerlekkerst zitten. Haha!
Je krijg er geen zweet handjes in, en ze passen altijd.

Voor de winter heb ik van die fleece handschoenen van BR. Erg goede kwaliteit, alleen zitten ze niet echt mooi om je handen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:05


Nulla tenaci invia est via

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:10

Roeckl is echt geweldig,ik vond ze wel aardig aan de prijs (krent die ik ben),maar ze zijn het geld zeker waard!(ook mooie kleuren trouwens!)

Dit is echt een leuk onderschrift!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:21

je moet echt die goeie leren kopen met die goede vulling erin je hebt er zoveel soorten van maar die zitten lekker ze houden je handen warm en je krijgt geen lats van blaren

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:22

Je bent me net voor.
Ik zat me tijdens de les vandaag al een beetje te balen, dat mijn handschoenen zo snel slijten, en dat ik weer teugels door mijn handen liet glijden door de slijtage.
Dus ik ben ook heel benieuwd, wat nu fijne handschoenen zijn, en niet te snel kapot gaan.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:27

Ik heb nu die van Harry's Horse en van Leather Feal (Of zoiets), die laatste sluiten wel sneller. Heb ook nog andere, maar weet de naam 1,2,3 niet!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:29

En vooral ook waar je ze kan kopen. Ik heb net nieuwe gekocht, vond ze best prijzig (85 euro) maar ik wilde van het eelt op mijn vingers af. Ik reed eerst met die nepleren handschoentjes en die zitten fijn maar zijn zo dun. Nou van de nieuwe geeft de voering nog steeds af na 2 maanden en die blauwe vingers word je ook een keer zat.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:30


Nulla tenaci invia est via

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:34

Ik heb nu nep-leren handschoentjes met van die elastiese stukjes op je knokkels! die raad ik je echt aan, zijn super fijn!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:41

Equipage voor normaal gebruik, die van Harry Horse slijten door... (ik gebruik ze ook bij het buitenwandelen met mijn paard)
's winters gebruik ik Gelert Thinsulate, zonder vingers....voornamelijk met longeren en poetsen etc., met rijden gewoon de Equipage.

De Thinsulate waarbij je halve vingers hebt plus 'kap' om over vingers te doen (wanten idee) heb ik ooit eens als kerstcadeau aan mijn vorige instructeur gegeven, kon ie tenminste makkelijk roken... zonder hele handschoenen uit te trekken Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:45

in de winter heb ik trouwens Harry's Horse fleecehandschoenen! hartstikke sterk en geen last van koude handen!! Ze zijn waterdicht en super warm. En heel hoog (midden van mn onderarm) zodat er écht geen wind in kan komen, het laatste stuk is van elastiek.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:46

Ja die heb ik ook Nathalie... maar ik ga die dingen echt niet aantrekken steeds...veels te veel gedoe.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:55

orri schreef:
Equipage voor normaal gebruik, die van Harry Horse slijten door... (ik gebruik ze ook bij het buitenwandelen met mijn paard)

Hoe lang doe jij gemiddeld met die handschoenen? Ik heb ze namelijk ook en vind ze fijn zitten, alleen slijten ze zo snel bij mij.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 23:10

Ik heb de Leather Feel (van Imperial Riding) altijd. Ze slijten vrij snel maar zitten wel fijn. Andere (goedkopere) merken durf ik niet zo aan.
Voor op de wedstrijden heb ik wel die van Harry's Horse met die elastieken stukjes. Die vind ik eigenlijk net iets te dik, maar goed....ik moest nieuwe witte handschoenen en ze hadden alleen die....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 23:15

Mickey"]
[quote="orri schreef:
Equipage voor normaal gebruik, die van Harry Horse slijten door... (ik gebruik ze ook bij het buitenwandelen met mijn paard)

Hoe lang doe jij gemiddeld met die handschoenen? Ik heb ze namelijk ook en vind ze fijn zitten, alleen slijten ze zo snel bij mij.
[/quote]

De Harry Horse? ehm, ik heb ze nu maandje of 6 gebruikt en alleen de rechterhand slijt vanwege buitenwandelen....
Maar ze slijten sneller als je met een niet gladde teugel rijd, stalgenootje heeft namelijk ook dezelfde maar rijd met teugel + stops (katoen),
ik rij met gladde leren teugels, slijten ze sneller.
De Equipage is wat stugger en korter, maar slijtvaster,
vanwege het slijten heeft de ruitersportzaak hier de Harry Horse eruit gehaald.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 00:43

IK heb voor de training die van equipage met die elastische stukjes op je knokkels.Ik doe meestal wel een half jaar met 1 paar. Ze slijten niet zo heel snel vind. Die van harry's horse zijn niet fijn! Die slijten als een gek.
Op concours heb ik rsl en roeckl. Superfijn maar ook superduur helaas...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 00:47

Ik heb ook die van Harry's Horse, van dat rubberachtige spul, in het zwart, grijs en wit. Nog nooit zulke fijne handschoenen gehad. Ze kosten rond de 10 euro per paar, geen kapitaal dus. En bij mij iig gaan ze vrij lang mee. Die grijze beginnen nu na een jaar (gem. 2 x per week rijden, soms vaker) wat te bladderen, die zwarte zien er nog perfect uit. Ze drogen ook erg snel: laatst handen tot ellebogen in bak met water gehad, en die handschoenen waren binnen een kwartier droog, op de huid, zonder irritatie of blaren. Moet je met leren handschoenen niet proberen...

Nooit meer andere handschoenen voor mij, deze vind ik echt ideaal!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 01:18

Voor op wedstrijd heb ik van die Leatherfeel gevallen, die worden echt alleen daar voor gebruikt anders zijn ze zo niet wit meer Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Marije_jiplover

Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 07:13

Ik heb een paar leren handschoenen van Kieffer. Speciaal een model met korte vingers, want ik met mijn muizenhandjes hield altijd stukjes lege handschoenvinger over aan de bovenkant Frusty
Nu heb ik voor ik geloof iets van 30 euro deze gekocht. Ze schijnen van lamsleer oid te zijn. Ik vind ze iig heerlijk zitten en rijd er graag mee. Heb ze nu vanaf eind juni en ik heb ze heel intensief gebruikt de afgelopen tijd, maar ze zijn nog gewoon mooi en geven bij mij niet af. Een stalgenootje heeft ze ook, maar zij had wel een klein beetje last van afgeven in het begin.
Ik heb ze gewoon bij de plaatselijke ruiterzaak gekocht, ik had tegoedbonnen gewonnen om daar te besteden, dus feitelijk hebben ze me niks gekocht Lachen

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 07:37

Ik heb net gisteren nieuwe handschoenen gekocht. Normaliter heb ik altijd Leatherfeel van Imperial Riding maar die slijten te snel. Ik heb nu handschoen van Roekl gekocht met een mega grip binnenkant. Die zou ook zeer slijtvast moeten zijn. Ik ben benieuwd. Als ze goed bevallen doe ik wel een verslagje.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:28

Die van MountainHorse. Met gehaakte bovenkant Kwijl Maar MountainHorse heeft nog meer fijne handschoenen in het assortiment...


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:32

Ik heb ook Roeckl. Ik heb nooit handschoenen gewild, zaten irritant. Te dik, te groot, niet elastisch, niet ademend etc.etc.
Die ik nu heb, echt top! Ze passen als een tweede huid, zijn niet dik en zitten me niet in de weg.
Ze beginnen nu al wel een beetje te slijten en zo lang heb ik ze nog niet eens.... dus ik denk dat ze niet superlang mee zullen gaan, maar wie weet lijkt het erger dan het is.

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:32

Ik heb equipage voor wedstrijden (ik rij thuis NOOIT met handschoenen, vind het vreselijk).
Maar die equipages heb ik dus sinds januari en beginnen nu al te slijten. Slechte kwaliteit dus. Boos!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:37

Voor in de winter heb ik van die fleecedingen met leren stukken erop, heerlijk!
In de zomer(herfst en lente) rij ik zonder. Voor op wedstrijd heb ik van die nepleren van Harry's Horse, die zitten ook erg lekker!

:evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, AvocadoMi, Blijgeestig, boemel, carika, jaap_2005, Marsie2, quni, Zilkesteyn70 en 90 bezoekers