schuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 20:35

Mijn nieuwe verzorgpony heeft prachtige manen en een heerlijke staart maar nu is ze begonnen met schuren wat ze duidelijk eerst niet deed kan ik er iets aan doet ze staat dag en nacht in de wei?


kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 21:10

Zou zomereczeem kunnen zijn. Laat er een dierenarts naar kijken. Om te voorkomen dat ze doorgaat met schuren haar land afzeeten met schrikdraad dat ongeveer 5 cm van het paaltje naar voren staat zodat ze niet meer bij het paaltje kan.
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:30

Het is absoluut niet paardvriendelijk om bij een paard met zomereczeem een 'anti-schuur' omheining te zetten. Het paard heeft vreselijke jeuk en je geeft het niet eens de kans om te krabben. Hoe zou je zelf zijn? Ja, je zou zot worden van de jeuk. Ik heb al vaak van mensen gehoord die verwonderd zijn dat hun eczeem-paard door de schrikdraad loopt. Nee, je kan ze beter een veilige krabpaal geven. Een paal die glad is en afgerond of een paal met een (cocos-)mat rond gebonden. Dan kan je nog je omheining zetten zoals Kim zegt.

En natuurlijk moet je een zomereczeem-paard proberen medicatie te geven en als het gaat 's avonds en 's morgens binnen te zetten.

Groetjes,
Femke

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:38

hoi
er zijn heel veel spullen voor (tegen Haha! ) zomerexceem. Ik gebruikte voor Colin (Welsh A) okozon (met puntjes op de 1e o),een soort ontworm spuit waarmee je knofloookspul in zijn mond spuit,vond ie errug lekker, maar das heel duur. ook gebruikten we sweet-itch, een soort groene gel waar je heeel vieze handen van krijgt,maar dat werkte wel. ook kan je hem beter niet tijdens zons op- of ondergang buiten zetten

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:02

weet niet wat erger is hoor? Huid open met alle gevolgen van dien of tijdelijk gek worden van de jeuk Wat denk je dat kinder met waterpooken hebben! Het is gewoon heel vervelend kwaalje, maar wat ik je nog wel kan adviseren is een pyjama. Heb het ooit eens ergens gelezen. Veel postitieve reacties over gehoord.
Heb je de veearts al gesproken?
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:05

Mijn Fjord schuurt ook, alleen onder de manen. Is geen zomereczeem, maar zal wel broeierig zijn onder die dikke manen.
Ik heb een anti-schuurlotion gekocht van een onbestemd merk hier in de ruitersportzaak. Ik doe dat 1 a 2 keer per dag onder de manen, omdat het lotion is spuit ik ook wat tussen de manen zodat het op de huid terechtkomt en dit spul werkt supergoed.
Als ik het een dag vergeet schuurt ze direct weer, als ik netjes elke dag smeer schuurt ze helemaal niet meer.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 20:50

Daarom ook een heel gladde, afgeronde paal, of een paal met een mat rond. Het maakt de huid niet open... en je paard kan zich ook zonder gevaar krabben. Wij helpen onze paarden er erg mee, de huid gaat er niet van open.
Ik denk niet dat een paard zomaar dwars door de schrikdraad gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 21:00

Klitwortelgel erop smeren wil nog wel eens werken.

Sonja


aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 21:01

Komaan zeg, als je een beetje met je paard meevoelt, bedenk je wel een paardvriendelijk manier hé!!!
Ik vind dat Visje helemaal gelijk heeft!
Dat lijkt me toch wel overduidelijk.
En er zijn voldoende producten op de markt die wel helpen! Dus doe er iets aan en help je paard!!! Het wordt zot van de jeuk op die manier, beeld je zelf is ff in in zijn plaats!!!!

kom tot inzien...

Aglaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 22:44

Mijn paard schuurt zijn staart. Wat bij mij helpt is iedere dag eventjes wassen met Head&Shoulders.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 11:19

Hihi, tegen roos *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Django_Mette, GoogleAdsense en 14 bezoekers