Zwanger en paardrijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-01 16:19

Hallo allemaal, Jullie hebben misschien gelzen dat Heike (mijn schoonzus) sinds ik zwanger ben wat vaker op mijn paard (Mistral) zal gaan rijden.
Zelf heb ik er gister nog even opgezeten (ben nu ruim 21 weken), en dat ging nog erg fijn. Dat wil ik nog wel even doorzetten.
Nu is mijn vraag eigenlijk of er meer mensen zijn die juist wel of juist niet hebben paardgereden toen ze zwanger waren?
Ik ben benieuwd naar andere verhalen.
Groetjes!

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:27

hoi,

de boerin waar ik mijn veulen heb staan, heeft ook vrij lang doorgereden toen ze zwanger was. tot ongeveer 2,5 maand voor het einde van de zwangerschap, geloof ik. ze had er weinig last van. en zelfs toen ze bijna op knappen stond heeft ze wel eens de hengst (die ik voor hun verzorg en rijd) uitgestapt.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:27

De eigenaresse van mn vorige verzorgpaard reed ook gewoon toen ze zwanger was, maar ze is hier wel met ik geloof 6 of 7 maanden mee opgehouden. Voor het geval dat, de veiligheid dus, en op aanraden van haar arts. Kind is voledig gezond, dus tot 6 maanden kan je in ieder geval denk ik nog wel doorrijden Lachen

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-01 16:33

Tja, ik had zelf zoiets van "als ik het kindje kan voelen, kan hij ook voelen, en last hebben, van wat ik doe"Maar ik heb ook het idee, dat als je er niet afvalt, het geen probleem is. (zegt de verlosk. ook hoor, maar ik dacht; misschien zijn er meer met ervaring hiermee)
Thanks!
Saskia

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:39

daniella waar Ailin staat is vandaag over een week uitgerekend. ze is al na 3 maanden gestopt met rijden. ze had in t begin een blaasontsteking waardoor ze niet kon rijden en toen dat over was is ze ook niet meer begonnen. haar paard kan nogal schrikken van dingen (is tinker maar toch) om de meest rare dingen nog wel. en ze is er een keer heel lelijk afgevallen. ik dnek dat als je je er zelf prettig bij voelt dat je t gewoon niet moet laten. er zijn ook mensen die niet meer auto rijden op t laatst. is eigenlijk t zelfde. is maar wat jezelf prettig vindt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:03

Party!! Party!! Party!! GEFELICITEERD Saskia!!!! Party!! Party!! Party!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:28

ik denk dat ik niet zonder paardrijden zou kunnen, het gaat waarschijnlijk wel wat op een lager pitje (qua niveau, maar ook lengte en hoevaak), maar ik zit er volgens mij 1 uur voor de geboorte nog op! Met alle blessures die ik gehad heb, ernstig en minder ernstig zat ik er zo weer op, al kon ik niks, ik zou het voor geen goud willen missen. 't Is ook wat je zelf prettig vindt...
Heel veel suc6 en natuurlijk plezier!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 19:41

Mijn instructrice is 5,5 maand zwanger en rijdt nog gewoon door. Ze heeft een dressuurstal en rijdt zelf op PrstG niveau, richt paarden af, brengt ze uit voor handelaren, corrigeert etc etc. Het is dus haar broodwinning.
Ze rijdt nog 6 paarden per dag, maar niet meer de jonge paarden en ook geen hengsten meer. Ook rijdt ze in de binnenbak, omdat de paarden buiten wat schrikkeriger zijn...

Groetjes Suzanne


francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 20:00

als eerst gefeliciteerd saskia
ik heb tot 4 weken voor de bevalling door gereden en ging heel goed .
maar je moet het zelf bepalen tot waarneer je blijft rijden .
ik voelde me goed maar ben toen gestopt om dat die buik in de weg zat .
dus je kan voor je zelf kijk tot hoe ver je gaat .
ik wens je een heel fijne zwangerschap en een goede bevalling.

groetjes francien

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-01 20:26

Dank jullie wel voor alle antwoorden. Tja, de ene keer denk ik ; waarom ook niet. En de andere keer denk ik ;ik moet nu wel extra voorzichtig doen. Ach ik zie wel. Misschien morgen nog even proberen, ma longeren. Dan weet ik eigenlijk wel zeker dat MIstral niet gek doet. Die kan ik zelfs volgens mij gerust drie weken op stal laten staan en dan doet ie nog niet raar. De schat. Niet dat ik dat ooit geprobeerd heb hoor...!!!!
Aan de andere kant kan hij ook heel 'kinderachtig' reageren als 'ie bijv. een ander paard buiten hoort lopen... Ach ja, ik zie wel. Ligt er ook aan of het druk is op de manege.
Groetjes!

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bente_sat, dierenfan, Dnies90, GoogleAdsense, Maanon_, PetalBot en 6 bezoekers