zucht,waarom heb ik deze sport gekozen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-01 16:19

2 jaar geleden hebben wie dus zo'n braaf paardje gekocht. heel groen, kon niks maar hele onverstoorbaar, gedroeg zich altijd als een echt Welsh Cob. Vandaag lukte het niet eens om haar een grote volte bij C te laten lopen, alleen een heel kleintje in de hoek ging normaal na een kwartier(normaal is hier: met hoofd omhoog,overal naar kijkend maar zonder schrikken). Wisten wij veel dat ze na een tijd de Welsh Cob helft zou verstoppen en Het volbloed naar boven zou komen...*zucht*. Het is natuurlijk niet altijd zo erg, maar gister was het een beetj fout gegaan:mijn moeder heeft het een beetj in d'r rug en die was gaan rijden. Hret woei nogal hard, dus alles was eng en dat ging niet echt met haar rug dus is ze er af gestapt, was neimand in de buurt. Daardoor is ze dus gestopt toen het slecht ging, maar vandaag was het wel erg extreem. Helemaal egspannen, bij het minste geluidje naaide ze eruit.. Scheve mond\
Ik weet zelf ook wel dat het een fase is waar we ff doorheen moeten, maar ik word d'r zo moe van! Vond het niet eens eng, maar zit er dan egwoon op van: waarom doe ik dit????Ales waar ik 2 jaar over heb gedaan weg, bij onze oude stal ging het goed als ik netjes kon galopperen,draven,stappen enz waarbijze nagaf en de stelling ok was. Nu is het goed als ik de hele bak doorkwam zonder te schrikken. meestal gaat het wel, maa voel me nu echt ff poedersuiker!!!! bedankt iig dat ik ff me hart uit kon storten!!! Haha!


Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:21

Houd vol! Houd vol!
Alles komt goed! Echt.
Maar dat wil niet zeggen dat je er inderdaad niet af en toe helemaal gek van wordt! Jammer genoeg hoort het inderdaad bij de sport en de hobby...
Succes!
Saskia

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:29

Ach, af en toe lijkt het of ze het erom doen, ze weten precies hoe ze je kunnen ergeren en zo onder hun werk uitkomen. Hou vol, ik denk inderdaad dat het een fase is, het gaat wel weer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:31

Ik snap heel goed hoe dit voelt, vooral van die "fase waar je even doorheen moet"... *zucht*

Ik heb een klein briefje op mijn spiegel geplakt en dat zie ik iedere morgen voor ik naar stal ga.

Zie onderschrift.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-01 16:32

Ach,het valt meesatl ook wel mee,maar zo erg als vandaag heb ik het nog nooit gehad. Voelde me echt alsof ik een paard was aan het inrijden, heel voorzichtig zittenaan het begin en dan eens voorzichtig een drafje...vroemmmmmmm,toch maar ff stappen Verward Maar dankjulliewel! Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:00

Ik hoop dat het een fase is.. De mijne zit nu al anderhalf jaar in die fase.. AAAAAAH..
Kan ook dr karakter zijn

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:29

Die van mij is ook erg goed in dit soort gedrag. Toen een ander paard bij ons op stal het ook kreeg, hebben we steeds afgesproken om samen te rijden. Samen losstappen naaast elkaar, heel leuk synchroon opzij springen en zo *LOL* , maar ze zijn er toch heel veel beter van geworden, ook als we een keer alleen reden. Het heeft ons allebei even door een moeilijke periode geholpen.
Helaas is ons trainingsmaatje (de hengst) nu dood Boos! Boos! Boos! Boos!

Navragen is beter dan afvragen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:43

no offence, maar op mij komt het een beetje over alsof je hem/haar niet kan/durft aan te pakken. Zelf heb ik met mijn araabje dat probleem ook gehad, tot dat hij me gewoon zat te stangen, toen heb ik hem keihard erdoor gereden en meteen was meneer braaf. Hij blijft wel wat moeilijk, maar van een extreem moeilijk araabje (zegt men) is hij nu zo braaf dat mijn zusje van 11 erop kan en hij echt nix doet. Hij kijkt de hele dag suf, en af en toe doet hij of hij iets eng vindt, maar echt éng is nix meer. Hij komt ook goed terug ed.
Hij kan nu aardig wat oefeningetjes, en ik ben super trots. Als hij er nu tussenuit zou naaien krijgt hij geweldig op zijn donder! Kom nou, hij begrijpt nu hoe de verhoudingen liggen, dus zal hij zich er ook naar gedragen.
VAn Jopie (mijn KWPNer, is een Aram, ook niet makkelijk) heb ik geleerd dat wat je bereikt hebt en enigzins vanzelfsprekend is, dat je dat mag éisen, anders kom je nergens. Wil je m iets leren: vragen, kan hij het: dringend vragen, en als hij het gewoon kan, dan eisen. En zoals ik het hoor, dan kan hij/zij toch wel wat, dus dat kun je, zeker met dit weer, gewoon eisen, flink boos worden..
Suc6! Hopelijk werkt het een beetje

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 18:58

Iedereen heeft weleens zo'n periode volgens mij. Paardrijden is vaak 1 stap vooruit en dan weer 2 stappen terug.
Wij hebben ook een Cobje en dat is ook abso niet het prototype. Hij is 4 jaar, ondeugend, vervelend, klierderig en ik wordt echt knotsgek van dat dier af en toe. Hij rukt palen uit de grond, molt z'n stal, loop door het land te rennen met 20 m schrikdraad achter zich aan (in z'n bek), pest de shet van 30......
Mijn broertje rijdt hem maar durft hem (ook) niet echt aan te pakken. Dus meneer schrikt van alles, of rent alleen rond......misshcien is het gewoon de tijd van het jaar joh.
Ik zou gewoon doorzetten, als jij een volte bij C wilt, zal die d'r komen ook, al gaat hij op z'n kop staan.
Nu moet jij even onverstoorbaar doorgaan!
Da krijgen ze vanzelf door dat het echt toch eigenlijk wel de bedoeling is dat ze wat voor je gaan lopen enzo, en dan komt het allemaal wel goed.
Succes!!Tsjakka!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 19:40

Sterkte, maar ik weet dat het goed komt. Ik zat ook heel erg en een dip en nu gaat het een stuk beter. Gewoon doorgaan!!!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

carina

Berichten: 2773
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 19:49

PUBERSSSSSSSSSSSSS Frusty Frusty Frusty Extreme duivel Frusty Frusty Extreme duivel Extreme duivel Boos! Boos!

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 09:54

hoi
word niet kwaad maar probeer alles goed voorwaarts op te lossen en zet hem langs enge dingen zonder dat hij hetzelf in de gaten heeft.bepaalde oefeningen die hij dan niet doet 100 x achter elkaar herhalen maar ga ff wat anders doen en kom er daarna maar weer op terug.Maar in ieder geval zet hem niet op stal als ie zijn zin heeft want dan blijft hij het proberen.
zon puper heb ik ook.
de laaste tijd gaat het heel goed maar donderdag had ie het ook weer te pakken.
Als ik hem wat heen liet sloffen was alles goed maar zodra ie wat aan het werk moest begon het geklier ook weer meteen.Dus gewoon onder het werk uit proberen te komen.
En als het om oefeningen gaat die hij gewoon makkelijk kan dan krijgt ie dus ook echt op zen donder hoor.Hij gaat pas de stal in als ie eerst die oefening heeft gedaan.
Hij probeerd op zon moment ook alles te verzinnen om eronder uit te komen.
De wind, een emmer of jas langs de kant een vogeltje of spoken en Extreme duivel want dan zie ik nix.Maar uiteindelijk soms wel als het moet na 2 uur geeft ie op hoor.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 10:57

hoi,bedankt allemaal hoor,maar het valt best mee. Ik had dit geschreven toen ik enet terugkwam van rijden. Meestal us ze redelijk rustig,maar het ging gewoon echt niet. Laui had helemaal gelijk,ik heb d'r idd niet echt aangepakt,maar had gewoon besloten om haar lekker te laten ontspannen,dan was het goed(had toch al niet veel tijd... Bloos )het is niet haar karakter,het izt er natuurlijkw el in, kwart engels volbloed,maar we hebben haar al 2 jaar en zo erg is ze eigenlijk nooit.
Het s gewoon dat ik op zulke momenten bijna terug zou willen naaar onze oude stal, want het durt zo alng om te wennen,niet alleen voor haar maar oook voor mij.Ik weet onderhand dat het het beste werkt om haar bij die enge dingen juist wel te laten werken,dan let ze op mij,dus ik ga proberen om dat te doen,een drafje en veel overgangen helpt al veel. Heel veel bedankt allemaal en het is dus niet zo dat ze zich altijd zo gedraagt, integendeel, je kan er kleine kinderen opzetten, iedreen kane r op rijden en sinds ze onder het zadel is is er pas 2 keer iemand vanaf gevallen,maar gister was het gewoon zo extreem dat ik het ff kwijt moest. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Vagabondo en 25 bezoekers