regendeken op het land

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

regendeken op het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 07:47

Heeft er iemand ervaring met paarden op de wei en dan je paard een regendeken omdoen. Blijft'ie dan heel of is de kans dat een ander paard zijn tanden erin zit groot??

Mijn paard staat met 5 andere paarden op de wei en ik vind het nu 's nachts wel koud worden. Ik wil graag voorkomen dat ze straks een teddybeer wordt en zit er daarom aan te denken haar een regendeken om te doen. Maar als ze na 1 nacht rond loopt met een deken met allemaal gaten erin ofzo heeft dat ook weinig nut.

Tips en ervaringen graag Knipoog

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 08:12

Ja hoor kan prima, ik doe het ook. Zolang het maar wel echt een watervaste regendeken is met een goede pasvorm, dan heb je er in principe 'geen omkijken naar'. Of de paarden wel of niet aan de deken gaan trekken weet ik niet, maar de meeste paarden laten niet toe dat een ander continue aan de deken zit te trekken. En een goede, sterke deken zal niet zo snel worden stukgetrokken.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 08:14

Welke heb jij??

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 09:05

Hoi! Ik heb die van Bucas voor mijn paard. Is erg sterk, met lichte voering, goede pasvorm met bilkoorden o.a. enz. en goed waterdicht.
Mocht je wat minder geld hebben om uit te geven dan weet iemand misschien een goedkoper merk dat watervast is?
Veel succes!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:20

Heb ook een bucas

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 10:36

Ik heb dus een harry's horse deken, wel met zo'n stevige buitenkant. Ik ga het maar proberen dan Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:12

ik heb dribbel ook met regendeken op het land gehad, stond toen met z'n 6'n. is gewoon goed gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 13:16

Die van ons staan ook gewoon met regendek in de wei. Harry's Horse, met zo'n honingraatmotief erop. Gaat prima. Nu 2e seizoen, nog steeds geen beschadigingen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:12

Ik heb een Rhino (ongevoerde) regendeken, die is behoorlijk stevig!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:32

die van Harry's horse heeft het eerste jaar overleefd maar daarna niet meer toen zaten er zoveel scheuren in dat ie zonder deken droger wa sdan met *LOL*
Nu een buccas en die gaat al voor het 3de jaar mee

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:34

Mijn paard staat al een paar dagen 'snachts met een regendeken maar ik zet zijn vriendje wel apart. Er zitten al een paar kleine hapjes in en straks is de deken echt stuk. Vorig jaar hadden we ze bij elkaar staan en hebben ze elkaars dekens helemaal stuk gescheurd. Erg zonde Frusty

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:46

Ik heb ook 2 Bucas regendekens. Vorig jaar liep ik toevallig tegen de "metalic" regendeken aan. Die's onwijs gaaf. Alleen ben ik niet meer de enige, want er zijn er meer op de boerderij die er een gekocht hebben Knipoog
Mijn paard kan 's winters dag en nacht naar buiten en die dekens van Bucas blijven droog hoe erg het ook regent. Ze zijn wel een beetje duur. Tip: Als je vlak bij Zevenhuizen woont, kan je ze het beste bij Van Rijs zadelmakerij halen, die waren vorig jaar goedkoper dan de Divoza en Hyporama

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 22:07

Ik ga het maar gewoon proberen. heb al een tijd geleden een Harry's Horse regendeken gekocht omdat ik hem toch alleen voor het longeren nodig had. Nu staat ze op een nieuwe stal en lekker op het land, denk niet dat ik nu nog terug kan naar van Rijs, zo van hij is nog nooit gedragen (issie ook echt niet) kan ik hem ruilen voor een Bucas Haha!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:32

Misschien kan je hem een keer voor je verjaardag vragen of zo?