Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Re: Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:33

misschien is het wel een optie om een beginnetje prive les te geven..
tja daar begint het mee. Maarja hoe kom je aan een beginnetje Verward


sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-05 09:42

gomir schreef:
Ik wilde zelf graag de Orun doen, maar vind mijn paard te onbetrouwbaar om te gaan wisselen en als ik paarden van anderen te rijden heb zijn dat vrijwel altijd jonge dieren en die komen dus ook niet in aanmerking
Naast dat mijn paard niet zo fijn is voor vreemden, krijg ik trouwens ook al helemaal de kriebels bij het idee dat er één of andere stuntel met mijn beest moet gaan springen. Dier is loeivoorzichtig en wordt snel bang van een fout. Daarnaast springt hij nogal op zijn eigen manier(moeilijk uit te zitten) en kan hij gewoon heel lastig zijn, zeker als je hem een keer in zijn mond hebt gezeten onderweg...Kortom, geen Orun voor mij Knipoog

Als je graag de paarden in wil rollen kun je trouwens ook gewoon eens aankloppen bij een trainings- en/of handelsstal in de buurt Ja (of gewoon op een manege vragen of er mogelijkheden voor je zijn Ja )


Dat heb ik dus ook... inderdaad het idee dat er een of andere stuntel op mijn paard moet rijden.
Er zit echt geen kwaad in maar voor een hindernis zacht een tikje met de zweep en je kan het (als het in haar ogen niet rechtvaardig is) vergeten -dit is dan even een voorbeeld, mevrouw wordt laaiend als ze ook maar denkt niet rechtvaardig behandeld te worden- dit wordt meestal verkeerd begrepen door de ruiter en dan zijn de poppen weer aan het dansen.
Even voor de duidelijkheid: er kan gewoon met zweep gereden worden hoor Knipoog een tik geven kan ook> alleen op het goeie moment.

Maar goed, de papieren heb ik aangevraagd bij het KNHS en die heb ik vandaag of anders maandag binnen.
Het lijkt me erg leuk om te doen.
Moet alleen even kijken hoe dat nou precies zit met een paard meenemen... het hoeft niet elke week dacht ik, maar hoe vaak moet het dan?
Bedankt voor al jullie reacties OK dan!
En mocht ik me al gaan inschrijven dan horen jullie dat van me Haha!
Ik droom nu al weg Dromen

Vrijheid is beperkingen accepteren

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:46

Sja mijn mening is dan weer dat als je je paard fijn hebt angereden een ander er ook op wegrijd als de hulpen goed bevestigd zijn.
Oke het ene dier is heter lastiger, feller of gevoeliger dan de ander maar het is voor je zelf ook leerzaam om op die andere paarden te rijden. En alles is onder begeleiding je bent er zelf bij dus ja .. het hoor er nu een keer bij.

De mensen die deelenmen aan 1e fase Orun hebben allemaal een minimaal niveau met wedstrijden dus het zijn ook weer geen mensen die pas 1 jaar op een manege rijden ofzo.

Los daarvan vind ik ervaring van mijn instructeur belangrijker dan zijn papiertje.
Ik zal toch geen lesnemen van iemand die 3 jaar op zijn verzorgpony rijd bij wijze van spreken.

Ik vind het belangrijk dat een instructeur met verschillende paarden heeft gewerkt en op een redelijk niveau rijdt. Daarnaast vind ik het kunnen overbrengen, en de timing van de anwijzingen ook erg belangrijk. Iemand kan wel vreselijk veel weten en de sterren van de hemel hebben en alle instructie diploma's maar daarmee hoef ie het nog niet over te kunnen brengen.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:17

Ja dat zeggen meer mensen door zoiets ben ik dus ook aan een vaste klant gekomen maar toch nemen mensen vaak eerder een instructeur met papieren dan zonder. Tenmiste dat is mijn ervaring. Ik wil ook graag en vind het ook heel erg leuk. Doe het eigenlijk ook niet voor het geld als iemand in de buurt woont en gaat nog naar school of zo dan wil ik er best voor 5 euro voor een uur gaan staan.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Les willen geven maar zie geen mogelijkheid ;( papiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:05

sas00 schreef:
Ik zou het zo graag -zoals vele- het een beetje willen maken in de paardenwereld...
Of eigenlijk een baan in de paardenwereld willen hebben.
(...........)
Oké, je paard verkopen zodat ik ook kan starten en met 1 van deze opleidingen kan beginnen maar dat kan ik echt niet over m'n hart verkrijgen Verdrietig


als jij t wil maken in de paarden, als jij een baan wil in de paarden zou je toch eerst moeten leren om afscheid te kunnen nemen van paarden. Als je t echt wil moet je er wat voor over hebben!!ik heb al veel tegenslagen gehad maar ik ben goed op weg!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney en 56 bezoekers