Actief voorwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 17:14

sinds een paar weken rijd ik op een friese ruin, het is een engel, maar dat is niet helemaal mijn probleem... Knipoog ik krijg hem niet actief voorwaarts in de draf en galop al evenmin. stappen gaat helemaal geweldig, hij is nageeflijk, ontspannen en gebruikt goed zijn achterhand, maar zodra we gaan draven dan 'zakt' hij in. hij is niet vooruit te branden en of het nou gewoon luiheid is? hij reageert even op benen of tikje met zweep, maar na een paar stappen valt hij weer helemaal terug. galopperen doen we soms een rondje, maar ik wil eerst de draf goed hebben voordat we samen verder gaan. zodra ik ga stappen is hij er weer helemaal 'bij' en doet hij z'n best. ligt dit aan mij? ik probeer wel contact te houden met de mond, maar hem niet tegen te houden of te belemmeren.

* Never alone | Wait for me


Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:35

Veel overgangen rijden stap-draf-stap-draf dat maakt hem attent.

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

loetjuh
Berichten: 1249
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:46

hoi ik heb ook dit probleem gehad en ben er eigelijk sinds 2 weken vanaf, ik reed altijd veel overgangen, ook in draf sneller langzamer maar niks helpde, sporen niet zweep niet... ik ben met haar gaan buitenrijden en nu hebben wij naast onze stal een hele lange doodlopende steeg met een breede berm ik ik ben 5 dagen lang alleen met haar gaan racen de eerste keer ging ze niet hard maar toen kreeg ze er lol in en nu ben ik binnen 3 minuten aan het einde en op de terug weg gaat ze nog sneller.. ze gaat nu oook in de bak voorwaatser lopen ze krijgt er gewoon meer lol in omdat ze als beling mag racen..
maar het is wel een questie van tijd want ik was al wel zeker 5 maanden bezig om haar basistempo te verhogen en dat deed ik met veel overgangen en figuren rijden...
suc6
groetjes anouk

ps. het ligt er ook aan hoe goed dr conditie is... dus dat moet eerst een stuk beter zijn wil ze doorlopen anders is ze misschien gewoon snel moe

action, passion and emotions..

monsera
Berichten: 3071
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:56

Heel veel overgangen rijden stap-draf-stap-draf-stap-draf.En ook in de gangen zelf schakelen dus eens een pasje veruimen en weer eens een pasje terug laten komen en steeds maar een paar pasjes niet gelijk een hele zijde.Wat ook goed werkt is je bent in draf en laat hem terug komen maakt 1 stappas en draaft gelijk weer weg.Je kunt bv op een volte wel 3 keer een overgang maken stap-draf zovaak dus.

Een goede cooling-down is de warming-up voor de volgende dag

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:17

Zoals al genoemd, veel overgangen ja.
Misschien kan afwisseling ook geen kwaad. Af en toe eens aan de longe, hoe loopt ze dan? Ook zo traag of dan wel sneller? Denk erom dat je al je overgangen van stap naar draf actief rijdt. Dus ook direct een vlotte draf proberen want daar wil je naar toe werken.

The unicorn made me do it!

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re: Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 17:04

thanx voor de reacties, we gaan heel veel oefenen samen, we zijn er nog lang niet, meer eens moet je beginnen! Clown oja... en zij = een hij, maar maakt niet uit Bloos Knipoog aan de longe is het precies hetzelfde Verdrietig maar ook daarmee gaan we dus oefenen!

* Never alone | Wait for me

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re: Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-05 16:49

heb vanmiddag weer gereden, maar ook al heeft hij best een goede conditie toch was hij vandaag ook niet vooruit te branden Verdrietig als ik tijdens het draven contact met de mond zoek dan lijkt het alsof hij me ontwijkt of valt ie gelijk terug naar de stap, een tikje met de zweep helpt niet en is een ramp om hem terug naar de draf te krijgen. overgangen rijden wordt dan heel moeilijk Bloos op buitenritten precies hetzelfde, ga ik contact zoeken met de mond dan valt hij gelijk terug, ook als ik goed m'n benen erbij hou. maar is hij lui en moet ik harder reageren? ik wil het liever op een beetje vriendelijke manier oplossen dan hem door de bak heen te slaan om het vooruit te krijgen Knipoog

* Never alone | Wait for me

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:32

als ie terug valt dan zou ik gelijk gaan galloperen..

Mama van Sophie ~ 24-08-2006 ~ en Jule 04-04-2008 ~

monsera
Berichten: 3071
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:07

Als ik het zo lees dan heb ik het gevoel dat je mss iets te veel contact zoekt met de mond en dat hij daarom zo veel terug komt.Wat zegt je instructrice ervan?

Een goede cooling-down is de warming-up voor de volgende dag


hardi
Berichten: 681
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Actief voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:55

Het allerbelangrijkste is dat je consquent blijft. Steeds weer herhalen van overgangen. Geef jij been moet je dus een reactie krijgen. Krijg je die niet dan geef je been en gelijk een klein tikje met je zweep achter je kuit. Als het paard dan braaf aandraaft draaf je hem even door naar voren. Daarna neem je hem weer terug naar stap en probeer je het opnieuw. Als je dit gewoonweg blijft herhalen en daarin ook consequent blijft (dus vragen om reactie is reactie krijgen) dan heb je straks een super fijn paard die op een kleine hulp weg is.
Probeer ook niet teveel te denken aan het naar beneden rijden van je paard. Als het paard goed aan je been is, achterhand eronder heeft en zijn rug loslaat komt dit vanzelf.
Probeer dus in de overgangen die je rijdt alleen kontaktteugel te houden, dus niet gasgeven met de handrem erop.

Heel veel succes

Ik wou dat ik een vulkaan was. De hele dag op mijn rug liggen roken en de mensen maar zeggen: "KIJK HIJ WERKT".


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers