Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 20:41

Ik ben vanavond naar Houten geweest naar van Huet.
Ik heb daar de Cambridge besteld, van eigen merk, Huet dus.

Heeft iemand laarzen van Huet en wat zijn je ervaringen ?


Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:51

IngridM schreef:
Ik ben vanavond naar Houten geweest naar van Huet.
Ik heb daar de Cambridge besteld, van eigen merk, Huet dus.

Heeft iemand laarzen van Huet en wat zijn je ervaringen ?



K dingen, sorry
Ze waren me te groot ,leer niet ok, rotdingen, 2 keer moeten uitrekken.

Uiteindelijk verkocht.

grauwman

Berichten: 2683
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:00

Ik vind het super laarzen. Ze zitten perfect! Het zijn net pantoffels, ik kon er gelijk al de eerste keer dat ik ze aan had mee rijden zonder kramp. Ik had een paar maanden ervoor Petrie's op maat laten maken maar dat was een ramp die heb ik zeker 4 maanden in moeten lopen voordat ik zonder kramp kon rijden.

Pap 14-01-44/17-11-11

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:14

Huet kennende kan je altijd terug met je laarzen als ze je niet goed zitten of er foutjes in het leer zitten.
Ik heb zelf een tijd terug die laarzen gehad en er prima mee gereden.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:44

Huet doet nergens moeilijk over.. Ik kon met mijn Reqtiligne ook meteen terug toen de rits los liet.. 2 nieuwe ritsen er in en niets hoeven betalen.. Prima vent.. Die Camebridge laarzen ken ik niet..

Mendi

Berichten: 2278
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:01

Ik heb Epsom laarzen en ze zitten heerlijk! Al vanaf de eerste keer dragen nooit problemen of pijn gehad. En een stuk goedkoper ook nog... Knipoog

Bessy, Neala, Hazel

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 11:06

Dit zijn de Cambridge van Huet:
Afbeelding

lovelyhorses

Berichten: 190
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:53

hmmz...van dat merk niet maar wel die van petrie.....ik vind die man echt super goed....ging alles opmeten enzo en ik heb ze nu al een jaar en moet er alleen soms ff een nieuwe hak onder zetten maar dat komt door dat ik er altijd op loop en mee rijd....heb ze nu al 2 jaar en ze zien er super uit draag ze dan ook gewoon met wedstrijden...

ik vind dat huet heel goed is beter als sommige ruitersport zaken (noem geen namen)

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:18

grauwman schreef:
Ik vind het super laarzen. Ze zitten perfect! Het zijn net pantoffels, ik kon er gelijk al de eerste keer dat ik ze aan had mee rijden zonder kramp. Ik had een paar maanden ervoor Petrie's op maat laten maken maar dat was een ramp die heb ik zeker 4 maanden in moeten lopen voordat ik zonder kramp kon rijden.


Voor mij precies hetzelfde grauwman. Haha! Mijn Petrie's heb ik al bijna twee jaar en zelfs nu doen ze nog pijn en zitten ze niet fijn. Ik zet ze te koop en ga naar Huet voor nieuwe. Ben alleen een beetje bang dat ik mijn Petrie's niet kwijt raak omdat ik maat 35 heb met een hele smalle kuit en 45 hoog. Tong uitsteken Bloos Heb nooit problemen met Huet gehad en ik draag deze laarzen al 6 jaar en ze zien er nog super goed uit. Pling
Snel dus even bellen voor een afspraak.

Dressuur Z2+2
Springen B+8

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:26

ik heb ook de cambridge van leer leer (geen coating) ben er heel blij mee, vind ze alleen wat te laag aan de binnenkant bij mijn been. hij heeft er voor mij een grote dresuurboog opgezet zonder overleg en nu lijkt het of die boog te laag eindigt. maar heb ook extreem dunne benen. bekijk anders even wat oude topics als dat lukt....

wel goede prijs en goede service! nooit pijn gehad met inlopen ofzo... BTW dat HUEt merkje zit er niet op waarshcijnlijk

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:16

Ik heb ook Cambridge, alleen zonder zo'n lettertje erboven op.
Bij mij laat de dressing los...
Over 4,5 maand moet ik voor de apk keuring Haha! , dan zien we wat we er aan kunnen doen.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anoniem

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:46

hoe duur zijn die laarzen als ik vragen mag?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:35

Ik heb ook de Cambridge. Sinds eind 2004
Ben ze spuugzat.
Ze zijn mooi, maar ik kan er niet mee rijden (nou, dat kan, ik ben ook geen leren laarzen gewend, dus dat hoeft niet aan de laarzen te liggen)
Goed. Eerst zijn mn maten opgenomen, heel netjes gedaan.
Toen de laarzen gemaakt, en ik ernaartoe om ze te passen en halen. Helaas pindakaas, 1 paste niet, veel te strak. Hij ter plekke mijn benen gemeten (was vast dikker geworden ofzo) maar dat was dus niet zo, geen milimeter, de rechterlaars was gewoon te klein gemaakt terwijl de maten van mijn beide benen gelijk zijn en ze natuurlijk ook beide zijn opgemeten. Goed, dat kreng in de oprekker, breekt de balijn los. Hij m weer vaststikken, weer ik de rekker, breekt weer open. Hij ging ze wegbrengen en dan werd er wel een nieuwe balijn in gezet, dan zou ie m oprekken en aan mij opsturen (woon een eind weg). Dat is gebeurd, maar er zit gvd zelfs op het oog nog superveel verschil tussen die 2 laarzen en de rechter is gewoon te strak. De rechter is bovenaan buitenom gemeten gewoon 2 cm smaller dan de linker!!! Dat is zelfs gewoon ophet oog te zien!!! Ook is het gewoon niet netjes gemaakt, je ziet stikdraadjes en de balijn is echt duidelijk anders dan die van de andere laars.

Ik ben er zat van om heen en weer te crossen naat utrecht en op te sturen.
Ik ben ermee naar een hele goede schoenmaker geweest en die durft het niet aan m op te rekken. Dus ja, wat nu??? Bij van Huet blijven zeuren? Volgens hem is het goed! Ik heb de laarzen een tijd niet gedragen omdat ik geen paard had en normaal met chaps rijd- laarzen zijn voor net. Maar nu kan ik er moelijk nog mee terug. Maar ik baal er alsnog wel ontzettend van!!!!!! Boos!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

grauwman

Berichten: 2683
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 18:36

De laarzen worden standaard zonder merkje gemaakt en met een hoge dressuurboog. Ik heb om het merkje gevraagd en hij heeft deze er voor mij ingeslagen.

Share
De laarzen zijn 249,- voor leer en ik geloof 100 euro goedkoper voor coating maar dan moet je even op de site kijken. http://www.rijlaarzen.nl/

Ik snap best dat je baalt Concorde maar er kan altijd iets fout gaan het het maken van de laarzen. Toen ik daar kwam voor m'n Petrie's waren er net twee meiden voor me die precies dezelfde laarzen hadden laten aanmeten en bij beide pasten ze niet. Het ligt dus niet alleen aan dit model/merk kan dus ook bij Petrie gebeuren.

Pap 14-01-44/17-11-11

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:20

Ik zeg ook niet dat het door het merk komt, maar het is toch echt wel een fabricagefout die van Huet zelf nou niet bepaald toegeeft.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:29

Mijn zusje en ik hebben 1 keer laarzen laten aanmeten door Huet. Toen wij ze gingen halen, waren die van mij veel te groot, maar ik moest ze wel afnemen Boos! . Hij zei dat het zijn eigen merk was, maar het waren gewoon Lipica laarzen, dus niets eigen merk. Gelukkig was er iemand op de manege die veel bredere kuiten had dan mij en kon ik ze doorverkopen. Daarna ben ik er niet meer geweest en heb ik weer Petrie's gekocht en daar ben ik nu alweer een aantal jaar goed mee gesteld. Maarja, zo kun je bij ieder merk laars wel pech hebben, wij hebben dus gewoon pech gehad Rolleyes

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 12:21

Concorde schreef:
Ik zeg ook niet dat het door het merk komt, maar het is toch echt wel een fabricagefout die van Huet zelf nou niet bepaald toegeeft.


Dit is nu precies wat ik heb met die dressing die los laat.
En btw met mijn kuit heb ik dat ook.
Ik krijg ze amper uit, en mijn kuit zit er echt muur en de muurvast in.
Mijn vader moet me elke dag helpen met uittrekken met laarzentrekker werkt het niet, heb er 2 paar zakken in om ze gemakkelijker uit te krijgen.

En krijg telkens dat het goed is te horen van van huet, en op wat voor toon Huilen

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-05 13:40

mmmm toch dus ook wel wat mindere verhalen. Maar als ze passen is alles natuurlijk goed, dan heb je geen klachten..........ik moet dus gewoon even afwachten.....

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:59

Ik heb ook huet laarzen, op maat laten maken. Toen ik ze voor het eerst aandeed waren ze al te groot. Maar hij zei als ze hier en hier goed zitten, ze goed waren. Maar ze zijn echt poedersuiker gewoon. Het leer lubbert ook uit, en er komen na nog geen 2 jaar al scheurtjes in het leer. Andere mensen bij mij op stal hebben dezelfde problemen met hun huet laarzen

Aurum L2+17 Ster verklaard! En drachtig van Charmeur!
El Toro zadelmak

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:25

parouscha schreef:
Concorde schreef:
Ik zeg ook niet dat het door het merk komt, maar het is toch echt wel een fabricagefout die van Huet zelf nou niet bepaald toegeeft.


Dit is nu precies wat ik heb met die dressing die los laat.
En btw met mijn kuit heb ik dat ook.
Ik krijg ze amper uit, en mijn kuit zit er echt muur en de muurvast in.
Mijn vader moet me elke dag helpen met uittrekken met laarzentrekker werkt het niet, heb er 2 paar zakken in om ze gemakkelijker uit te krijgen.

En krijg telkens dat het goed is te horen van van huet, en op wat voor toon Huilen

Loop je nog steeds met die loslatende coating rond? Daar zou ik dus echt geen genoegen mee nemen. Overigens heb ik met Petrie laarzen ook het probleem van het aan en uittrekken. 's morgens een eitje, zonder trekkers kom ik er zo in, en ik doe ze ook zo uit. Als ik de hele dag gelopen heb ook geen problemen als ik er 's avonds in moet. Maar heb ik de hele dag gezeten, dan kom ik er gewoon niet in.
Ik heb ze net gisteren weggebracht naar de schoenmaker, wil er ritsen in, alleen de bovenste 15 cm. Ik ben benieuwd hoe ze worden.

Overigens geen ervaring met Huet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:43

Citaat:
Loop je nog steeds met die loslatende coating rond? Daar zou ik dus echt geen genoegen mee nemen. Overigens heb ik met Petrie laarzen ook het probleem van het aan en uittrekken. 's morgens een eitje, zonder trekkers kom ik er zo in, en ik doe ze ook zo uit. Als ik de hele dag gelopen heb ook geen problemen als ik er 's avonds in moet. Maar heb ik de hele dag gezeten, dan kom ik er gewoon niet in.
Ik heb ze net gisteren weggebracht naar de schoenmaker, wil er ritsen in, alleen de bovenste 15 cm. Ik ben benieuwd hoe ze worden.

Overigens geen ervaring met Huet.


Ja loop er nog mee rond ja.
Hij heeft mij een blikje kiwi toegestuurd,werkt natuurlijk niet.
Dus heb ze retour gestuurd, en toen heeft hij kiwi gebruikt, en volgends hem moest het nu goed zijn, en de laarzen hoefden niet eens opgestuurd te worden, dus heb ze 1 dag gebruikt, en weer los, dus weer een mail gestuurd en hij zij dat hij hier boos om kon worden, omdat er niets aan mankeerde bla bla bla, en ik moest maar eens terug komen over 4 maanden voor de apk, dus we zullen wel eens zien dan.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:57

parouscha schreef:
Citaat:
Loop je nog steeds met die loslatende coating rond? Daar zou ik dus echt geen genoegen mee nemen. Overigens heb ik met Petrie laarzen ook het probleem van het aan en uittrekken. 's morgens een eitje, zonder trekkers kom ik er zo in, en ik doe ze ook zo uit. Als ik de hele dag gelopen heb ook geen problemen als ik er 's avonds in moet. Maar heb ik de hele dag gezeten, dan kom ik er gewoon niet in.
Ik heb ze net gisteren weggebracht naar de schoenmaker, wil er ritsen in, alleen de bovenste 15 cm. Ik ben benieuwd hoe ze worden.

Overigens geen ervaring met Huet.


Ja loop er nog mee rond ja.
Hij heeft mij een blikje kiwi toegestuurd,werkt natuurlijk niet.
Dus heb ze retour gestuurd, en toen heeft hij kiwi gebruikt, en volgends hem moest het nu goed zijn, en de laarzen hoefden niet eens opgestuurd te worden, dus heb ze 1 dag gebruikt, en weer los, dus weer een mail gestuurd en hij zij dat hij hier boos om kon worden, omdat er niets aan mankeerde bla bla bla, en ik moest maar eens terug komen over 4 maanden voor de apk, dus we zullen wel eens zien dan.

Een coating hoort niet los te laten. Dit kan misschien na enige jaren gebruik gebeuren, maar niet bij nieuwe laarzen. Kun je niet iemand meenemen zodat je sterker staat?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 06:43

Nou mijn ouders.
Die hebben het gezien, mijn vader schrikt echt , want ja het is wel even 225 euro.
Als we er heen gaan praten we er wel over.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:07

Ik heb al diverse laarzen bij Huet vandaan ook zijn eigen productie laars. Altijd hele goede service gehad en prima geholpen en zijn eigen laarzen doen het nog prima geen problemen met de coating of leer.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ervaringen HUET rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:15

Ik vind het super laarzen! Ik heb eind vorig jaar een paar gecoate donkerblauwe laten maken en ze zier er goed uit en zitten ook super! Het zijn voor mij echt laarzen voor erbij, maar ze doen niet onder voor mijn derby's of pertries hoor.

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Googlebot, kimwilliam, Lui_ en 39 bezoekers