Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 09:44

Je hoort toch steeds vaker dat als je buitenrijdt, er wel eens mensen zijn die dan extra hard langs je heen sjezen of bijvoorbeeld gaan toeteren omdat ze hopen dat je paard er dan vandoor gaat.
Ik vroeg me af wat jullie ervaringen hierbij zijn.

Ikzelf heb hier eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.
Als we met de manege gaan buitenrijden passeren de mensen altijd langzaam. Alleen van die padvindertjes die dan gaan nep-hinniken en denken dat de paarden dan terug hinniken ( Gestoord ) maar verder eigenlijk niks.

Laatst ging ik bijvoorbeeld mee met een vriendin en haar verzorgpaard. Ze ging buitenrijden en in het bos kwam een jongen met een crossmotortje.
Hij stopte rustig totdat wij de pony van het pad hadden afgehaald en vroeg netjes of hij langs kon.
Hij "stepte" daarna ook netjes voorbij en pas een stukje verder begon hij pas met rijden.

Maar, helaas zijn niet alle mensen zo beleefd.
Dus, wat is jouw ervaring?

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:54

Ja hier rijden van die gozers die niet weten dat een scooter toch echt een rem heeft enzo, en die sjezen dan voorbij. En dat is niet leuk als ze van achter komen. Oh en helemaal niet leuk als ze ook nog een zown brul geluid hebben.
Dan moet ik nog een weg over, auto's zijn niet eng, zolang ze maar niet toeteren, en tuurlijk kom je weleens een grapjas tegen die denkt dat hij ontzettend leuk is. Mijn paard vind dat overigens veel minder leuk Tong uitsteken
En dan rijden er ook nog eens veel vrachtwagens, nou en die hoeven er alleen maar te rijden en mijn paardje heeft er al schrik voor, laat staan wanneer ze gaan toeteren, dan wil ik niet weten wat er gebeurt. Gelukkig nog niet meegemaakt.
Mijn paardje komt dus van ameland, en is ontzettend bang voor vrachtwagens, auto's gaat wel.
Maar er zijn ook nog beleefde mensen, gelukkig.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:54

mijn ervaring, soms goed buitengereden maar vaker ook niet.
Ik heb een paar keer gehad savonds toen mijn pony op hol sloeg (ik zat er dan wel niet op maar fietste er naast), mijn zus zat erop, er kwam een scooter aan die zag die pony springen, stopte en deed zijn scooter uit, ook het licht even.. verder meer auto's die stopte.
met mijn andere pony ging ik vaak naar buiten en dat was niet leuk, elke keer werd ik achtervolgd door een paar jongens, expres voorbij racen met de fiets en stunten, er was ook een keer toen er jongens in de bosjes zaten die schoten dan van die papierpijltjes en een paar drinkblinkjes..
ook leuk Scheve mond toen ik een keer langs een voetbalveld reed, gooiden ze de bal naar mijn pony...
heel vervelend, ik rijd ook eigenlijk niet meer buiten in mijn woonplaats. Lachen

wat ik heel walgelijk vond Boos!
mijn zus ging een keer buitenrijden samen met een vrouwtje die het paard van mijn broer verzorgde, er kwam van achteren een een of ander groot voertuig aan, mijn zus en dat vrouwtje de berm in om even te wachten... gaat de bestuurder hard gas geven. het paard van mijn broer sloeg op hal en die bestuurder met zijn voertuig er lekker achteraan en toeteren... (wat een banketstaaf!) daar heeft dat paard ook een angst aan overgehouden
Laatst bijgewerkt door Marchador op 22-04-05 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Berichten: 11094
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:56

Meestal heb ik ook geen problemen. Heb 1 keer meegemaakt dat ik langs een weg netjes in de berm reed en er een auto vlak achter me kwam rijden (dus wel op de weg, maar zo dicht mogelijk bij de berm). Die ging de hele tijd gas geven. Op een gegeven moment mijn paard half aan de kletter. Hij was gelukkig nog wel te sturen. Die auto bleef er vlak achter en m'n paard 'opjagen'. Hier was ik niet zo blij mee. Ook wel gehad dat bussen vlak achter me langs reden als ik een weg overstak waar ik voorrang had. Maar niet echt extreme dingen gelukkig... Er zijn ook wel mensen die heel hard voorbij rijden of gaan toeteren ofzow, maar daar reageert mijn paard eigenlijk niet op, dus dat is wel fijn. (meeste mensen doen trouwens gewoon normaal hoor)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:57

Ik verplaats je topic even naar PP Lachen.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:26

We hebben weleens gehad dat ze extra veel lawaai gingen maken met een scooter. De reactie: Paard gaat stilstaan en laat een keihard scheet Haha! en het andere paard gaf er gewoon niks om. Verder ben ikzelf altijd beleefd en vraag evt of mensen langzamer kunnen gaan ofzo.

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:02

gelukkig nooit problemen, als ik zie dat ene auto naar mijn idee te hard aan komt rijden ga ik juist iets op de weg rijden zodat ze wel afremmen.
schreeuwende kinder ofzo ook nooit last van..


enige zeer zwaar probleem is al die loslopende honden die zo nodig achter mijn pony aan moeten blaffen en grommen.......

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:08

Nooit problemen gelukkig. Soms gaan mensen toeteren, maar daar geven ze gelukkig niks om Haha!

XLC70

Berichten: 673
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Ede gld

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:09

Toevallig gisteravond weer last van gehad!!!!
Ik ging voor het eerst met mijn merrie alleen naar het bos toe. Rijdt er ineens keihard een patser in z'n nieuwe BMW 5-serie langs..... Gelukkig reageerde mijn merrie amper...
En met de nadruk op "gelukkig" want heb zo'n 5 jaar last gehad van een trauma bij ons op stal... Ik reed vroeger altijd lekker ontspannen in het bos, totdat een man van onze stal een ongeluk kreeg.. (geen leuk verhaal, waarschuwing vooraf!!)
Die man werd ingehaald door een auto die te hard reed, paard schrok en sprong opzij.... Auto botst tegen het paard... Paard viel, berijder sprong er gelijk af.... Toen krabbelde het paard weer overeind, maar z'n achterbeen was verbrijzeld waardoor de botsplinters door de huid heen sneden... Gevolg was dat het been nog maar aan een klein stukje vel hing....
Het paard moest afgemaakt worden, maar dat mocht niet ter plekke in het bos. Dus het paard moest op 3 benen de trailer in, waarna hij bij ons op het terrein ingeslapen werd.... Dit alles heb ik tot in detail van dichtbij mee moeten maken.... Echt verschrikkelijk.....
Sindsdien wilde ik niet meer in het bos rijden... Bang dat er weer zoiets zou gebeuren....

Maar nu heb ik sinds januari een nieuwe merrie, die buiten lekkerder loopt dan in de binnenbak, dus voorzichtig probeer ik het buiten rijden weer op te pakken....

Gelukkig is ze verkeersmak (heb ik gisteravond dus kunnen testen...)

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:41

Mijn paardje staat op een pensionstalling tegen het bos aan. In het bos stikt het van de campings en vanaf deze tijd beginnen de campings langzaam vol te raken en ja hoor dan is het ook altijd weer raak toeterende jongeren, snelle scooters en veel rare geluiden. Wata wat xlc70 zegt is ook waar, soms komen er ook echt grote bakken vlak langs je heen crossen, maar ja ik zou het bos en de hei voor geen goud willen missen!!!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:16

Nooit problemen gehad. Gisteren nog kwam ik 2 mensen met van die crossbrommertjes tegen, ze zagen dat Melody het eng vond en stapten af en wachtten tot Melody er weer een stuk voorbij was voor ze verder gingen Lachen

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:47

Meestal geen problemen. Soms wel een getoeter, maar das bijna nooit. De meeste mensen hier in de omgeving houden echt rekening met je. laatst bijvoorbeeld kwam ik met Witte over een pad achter ons huis. Komt er een auto aan. De auto stopt, zet de moter uit en wacht tot we erlangs zijn. Wacht nog even en pas als we echt een stukje weg zijn start hij de moter weer en rijdt weg ! das pas net gedrag op een smal pad !!! (al zou het ook prima zijn als ie doorgereden was, mijn paard schrikt niet van auto's)

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:57

Geen problemen, 1 keer toen ik met Sitella terug naar de wei liep toen ie was ontsnapt reden er wel een aantal kinderen op de fiets, maar echt luidruchtig waren ze niet, toen Siet ineens naar voren sprong, en begon te galoperen terwijl ik 'm vast had, zei dat kind wel: woow, hij slaat op hol! *LOL*

Shikoba

Berichten: 221
Geregistreerd: 04-04-05

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:58

Tsja, ze blijven het proberen, maar die van mij is redelijk bomproof; kids, pubers, skelters, rondvliegende ballen, traktors, eigenlijk alles wat eng kan zijn is niet eng, hij schrikt vooral van bomen Vork . Als je die van mij bang wilt maken moet je heel erg je best doen (of een boom zijn Clown ).

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 18:00

Ohja, daar valt me nog een verhaal in.
Ik was er wel niet bij, (mocht die dag niet rijden) maar Sandertjuh hier op Bokt wel.
Ik weet niet meer precies hoe 't was gegaan, maar van die jongens op opgevoerde scooters kwamen meerdere malen al voorbij gesjeesd.
Mijn instructrice zat toen op een manege paard wat heel groot en ook tamelijk dik was ( Haha! ) dus op een gegeven moment toen die jongens voor de zoveelste keer langskwamen heeft ze het paard in de breedte op het pad gezet en gezegd dat ze moesten omkeren ofzoiets Tong uitsteken
Sandertjuh, als ik iets verkeerd zeg verbeter me dan maar even ( Schijnheilig )

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:10

Die van mij is ook eigenlijk nergens bang voor, laatst waren we dus met nog 2 paarden (aan de hand) een stukje over de dijk aan het wandelen. Komen er wielrenners aan die ze lekker gaan lopen opjagen, nou reageerde die andere 2 paaden er niet zo op alleen die van mij wel. Het was ook z'n eerste keer buiten het terrein van stal...

Het enige wat ze ermee bereikten was dat m'n paardje over de breedte van de weg zijwaarts ging lopen en ze er dus helemaal niet meer langskonden...

Nou moet ik ook zeggen dat de wielrenners hier denken dat de parken speciaal voor hun is aangelegd om te fietsen, ze houden echt met niks of niemand rekening Boos! . En als je boos wordt dan doen ze zo omdat je paard in de weg loopt (ook als je helemaal aan de zijkant van de weg loopt) Hamer gel*** dus....

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:40

bij ons doen auto's vrachtwagens en kindern op de fiets dat expres !

toeteren gas bij geven,
en die schoolkinderen gaan heel hard gillen en expres bellen emt hun bel...

gelukkig is mijn paardje nergens bang van..

maar waarom vinden ze het zo leuk,?dat vraag ik me dus af..

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:41

Mijn paard is gelukkig ook nergens bang van en dat weet ik, maar soms word ik zo boos op automobilisten, fietsers of jongeren op scooters. Sommigen komen zó hard voorbij gesjeesd.. Ongelooflijk! Lips are sealed

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:47

Is heel verschillend..
Meestal remmen ze wel een beetje af..maar je hebt van die mensen die idd expres beginnen te toeteren en hard voorbij rijden..
Maar gelukkig is mn verzorghaf niet zo onder de indruk.. (meestal Haha!)

Shikoba

Berichten: 221
Geregistreerd: 04-04-05

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:50

Saskia9 schreef:
maar waarom vinden ze het zo leuk,?dat vraag ik me dus af..


Dat is toch stoer, paardjes pesten... Clown

Ik kan er ook weinig lolligs aan ontdekken, maar zolang mijn kleine terrorist van niks schrikt vind ik het best, ik kan alleen wel begrijpen dat het heel vervelend kan zijn als je een schrikachtig paardje hebt.

Joolanda
Berichten: 422
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:05

Motor rijders die langs rijden en als ze dan voorbij zijn ineens vol gas rijden, paard aan de kletter. Of mensen die gaan klikken zo van ga eens harder, jammer reageren ze niet op. Van de week wel een keer aan de kletter van een scooter die normaal mij van achteren wilden inhalen, ging gelijk stilstaan en wachte tot ik andere weg insloeg. Jammer dat zulke mensen zeldzaam zijn.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:51

ik heb weleens buitengereden met de mensen van de les waar ik in rij,en dan heb je ook vaak van die irritante knulletjes op opgevoerde scooters,die extra veel lawaai maken als ze langskomen.
alleen was het paard waar ik op reed een beetje chagrijnig,en wilde daarna de scooters aanvallen.vonden die jongens niet zo leuk Tong uitsteken

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:38

sommige fietsers bellen juist vriendelijk zodat jij weet dat ze er aan komen..
Gelukkig doet plagom niet raar als een auto tuutert o.i.d

Misschien ook een tip:
Als jij merkt dat er een auto of scooter aan komt van achteren, draai je paard dan eventjes om, zodat die het ook aan ziet komen, dan is de kans dat hij ervan schikt ook een stuk minder..

Verder als mensen mijn paard uit gaan dagen, ze doen maar, de risico's zijn voor hun.. Meestal vinden ze het leuk om te doen, maar zodra plagom dan gaat dribbelen of andere fratsen uit gaat halen, dan zie je hun gezichten ook wel even wegtrekken hoor.. Hebben ze ook weer wat geleerd!

Ik vind persoonlijk los lopende honden veel storender!

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:45

verschillende ervaringen mee. Heb een keer gehad dat ik al iets breder op de weg ging lopen omdat er een rij auto´s geparkeerd stond, een auto kon er dus eigenlijk nét niet langs. K rijd langs een busje en er komt een ander busje aan die hem dr dus zo naast ramt.. jah, toen stonden we dus recht overeind!
Maar heb ook wel dat mensen langzaam passeren maar ook weer van die ramdebielen die dan met hun knetterende old timer met 80 langs je rijden... tjah

en idd, loslopende honden, kijk m´n paard geeft er niks om maar een hond aan m´n tenen hangen is ook niet alles

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Problemen met voorbijgangers tijdens buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:17

Over het geheel genomen geen problemen mee. Alleen toevallig afgelopen weekend. In een bos waar je overal mag rijden, kwamen een vriendin en ik op een vrij smal paadje 2 mountenbikers tegen. Roept die voorste ineens "mot dat nou?!" Ehh, pardon? Sinds wanneer heeft hij alleenrecht op dat pad? Wij stappen dus rustig verder, roept ie nog "rot toch op met die ***paarden"! Tja, toen kon mijn bosmaatje zich niet inhouden en gilde iets van gelijke strekking terug.

Zit er zelf meestal net zo heel erg mee, heb een makkelijk paard dat nergens warm of koud van wordt. Meestal wens ik die mensen nog een plezierige dag verder Schijnheilig . Vinden ze meestal niet leuk dan }> *waarom werkt die Devil smily nou niet*