Umi@pessoa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 12:01

Heb Umi vandaag even gelongeerd met pessoa(eerst even zonder, later met) vind zelf dat ze wel ontspannen ging lopen, ze is er al eens eerder mee gelongeerd bij de africhtingsstal dus ze kende t verder wel, alleen in galop was t wel ff wennen zo'n bontje tegen je kont Clown

Afbeelding
Hier zit ie nog wel erg los...wil t ook liever niet te strak zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bokje :s was later wel over, ze deed t alleen een paar keer in galop.

Afbeelding
weer een bokje....

Afbeelding
hier gaat t al beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik vind dit er zelf een stuk beter uit zien dan de foto's van t rijden, met longeren is ze ook wel sneller ontspannen, onder het zadel is ze vaak nog wat gespannen.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:06

Ziet er goed uit, maarre bokJE?? Ik vind het toch wel een BOK Nagelbijten / Gniffelen
Mooi paard ook Lachen

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:55

Verkopen? PB maar Lachen. Dit ziet er inderdaad al beter uit... Lachen

jeanette_hol

Berichten: 81
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ede

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:20

Idd een mooi paardje hoor, en zo'n pessoa teugel is heel handig. Zul je zien dat ze straks ohz ook alleen maar beter gaat worden!

En wbt die bokken; er moet wel wat inzitten toch!

Anoniem

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:29

Heel leuk paard om te zien. Alleen zou in verhouding het bontje achter de achterkant langs op de rug straklker mogen omdat nu alle schokken op de mond komen en de lijnen onrustiger worden.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:31

Mooi paard Ja
Ze ziet er met longeren idd ontspannender en vrolijker uit dan met rijden.

lovelyhorses

Berichten: 190
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Almere

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:31

wat een mooierd... ღ ღ

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 14:53

Marijke82 schreef:
Mooi paard Ja
Ze ziet er met longeren idd ontspannender en vrolijker uit dan met rijden.


Ja vind ik zelf ook Haha! maarjah dan zit er niemand op....denk dat ze met rijden gewoon meer tijd nodig heeft om te wennen. Ga haar vandaag alleen rijden dus kan ik ook oefennen om de teugels iets langer te houden, dan maak ik over een paar weken(als ik les heb) wel weer foto's kan ik zelf ook goed t verschil zien....

pessoateugel heb ik nu nog even los zitten...ga t ook niet veel strakker doen want ze moet t zelf doen k wil d'r niet dwingen.

@Fellor bedoel je dag het touwtje dat naar boven gaat (naar de bovenste ring van de longeersingel) iets straker moet?

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:06

Je moet zeker nooit dwingen Daar bereik je meer kwaad dan goeds mee, ik heb zelf een 4 jarige die net zadelmak is en geloof me, geduld werkt echt het beste Ja
Die van mij is ook onrustig met haar hoofd, maar dit komt gewoon omdat ze nog geen balans e.d. hebben. Een iets lossere teugel en goed voorwaarts houden is imo het beste wat je kunt doen Ja
Ik zou als ik jou was ook niet teveel rijden, hoogstens 3 keer per week zodat ze het leuk blijft vinden.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 15:35

Marijke82 schreef:
Je moet zeker nooit dwingen Daar bereik je meer kwaad dan goeds mee, ik heb zelf een 4 jarige die net zadelmak is en geloof me, geduld werkt echt het beste Ja
Die van mij is ook onrustig met haar hoofd, maar dit komt gewoon omdat ze nog geen balans e.d. hebben. Een iets lossere teugel en goed voorwaarts houden is imo het beste wat je kunt doen Ja
Ik zou als ik jou was ook niet teveel rijden, hoogstens 3 keer per week zodat ze het leuk blijft vinden.


Ik houd eigenlijk helemaal niet van hulpteugels...t paard moet t ook zonder kunnen, maar heb veel goeie dingen over de pessoateugel gehoord, ze is hier ook mee getraind bij de africhtingsstal. Dus dwingen zou ik nooit doen Knipoog zie wel vaak mensen die t veel te strak hebben(zoals m'n buurvrouw)

m'n pa zei dat ik t beste 2x per dag kon gaan rijden >;) Gestoord
dat vind ik dus veel te vaak, ga ik ook niet doen(me vader heeft vroeger paarden gehad...en heeft Umi voor me gekocht) daar zou ik ook niet eens tijd voor hebben. Vind 3xper week vaak zat.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:57

voor een jong paard lijkt mij eerder 2-4x in de week voldoende Knipoogmaar een heel leuk beestje joh ziet er goed uit

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 16:30

thnx eindelijk wat positieve reactie's Haha! ga t binnekort een btje rechtzetten, zal bewijsmateriaal maken dat ze bij mij niet alleen maar gespannen loopt Knipoog

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 16:35

owjah vergeet het helemaal te vragen, longeert iemand z'n paard ook wel eens met pessoa?zoja merk je ook t verschil met rijden?

Ben nu net een dagje bezig met pessoa dus echt resultaat zou ik wel niet zien maar merk wel dat ze er goed op reageert.

Junior_
Berichten: 81
Geregistreerd: 23-02-05

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:43

Ik longeer ook met pessoa en mijn "verzorg" paardje reageert hier heel goed op..Zijn achterhand komt er steeds meer bij en als ik de dag erna erop stap..dan loopt hij super ontspannen Haha! !!

Zillahx

Berichten: 193
Geregistreerd: 22-04-05

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:51

haaaaj Rach...haha heb dan toch maar een acount op bokt aangemaakt. Ik weet nog niet hoe alles werkt Tong uitsteken Ziet er netjes uit hoor vind Umi echt een topknollie. Ik vind wel dat ze wat ontspannender begint te lopen dan eerst, en vond het maandag echt goed eruit zien. Alleen een tipje ik zou zelf even niemand anders er meer op laten je hebt het zelf wel gezien toen Manon er op reed wat voor effect dat had op Umetje. Als ze zover is wil ik er ook wel een keertje op rijden hoor wahaha.