Aangevallen door rottweiler.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Rhythem84
Berichten: 293
Geregistreerd: 15-03-05

Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 08:49

Het is al een tijdje geleden,maar wou het toch nog even plaatsen.

Mijn zus was de honden aan het voeren op het moment dat ik mijn paard naar de wei bracht.
Het zijn twee rottweilers die in hokken zitten,maar de jongste ontsnapte en liep naar ons toe(naar mij en mijn paard).

Op dat moment was er nog niets aan de hand en zag hij er niet uit alsof hij aan ging vallen.
Maar ineen keer ging er een knop om en hing hij in haar staart.
Paard gaat in paniek rondjes draaien met die hond eraan.
Ik had haar nog steeds vast aan het halstertouw en mijn zus en neef kwamen al aangesneld.
Heb mijn zus mijn paard gegeven en ik ben zwepen gaan halen om die hond weg te slaan.
In die tijd hapte hij heel de tijd in haar liezen.
Wat was ik blij dat ze twee dekens ophad anders was de schade niet te overzien geweest.

Ik heb die hond zo hard geslagen maar het hielp echt niets.Mijn neef heeft met heipalen op die hond ingeramt,maar die was zo in trans dat hij het niet eens voelde.

Mijn paard was op den duur niet meer te houden dus die vloog er van door met die kl*te hond erachter aan.
Ze rende richting de stallen maar ging keihard onderuit en die hond vloog naar der strot.Dat is hem gelukkig niet gelukt.
Paard staat heel snel weer op en rende weer weg.
Wij er weer achteraan.
Paard was volledig in paniek en ik ook.Ik dacht echt dat die hond het nooit opzou geven.
Gewoon een heipaal op zijn kop kapot geslagen in de tussentijd en nog steeds doorgaan.

Paard was op den duur in een hoek gedreven en kon geen kant op.
Ze wist echt niet wat ze moest doen.Ze heeft hem niet eens getrapt!
In die tijd heeft hij haar nog een paar keer in haar benen gebeten en wij waren die hond nog steeds aan het slaan.
Telkens die naam van die hond roepen en in een keer stopt hij en loopt terug naar zijn hok.Ik liep al achter die hond aan want ik wou hem echt doodslaan.
Mijn paard gepakt en naar de wasplaats gebracht om haar benen af te spuiten en de schade te bekijken.Ze was echt compleet in shock.In de wasplaats kreeg ik een paar grote likken in mijn gezicht van haar alsof ze wou zeggen bedankt.Mijn zus heeft gelijk de dierenarts gebeld voor een tetanusspuit.

Ze was een paar keer goed in haar benen gebeten.Dierenarts zei dat ze heel veel geluk heeft gehad.Als die hond was gaan schudden met zijn hoofd waren haar pezen misschien door geweest.Pas toen ik boven zat drong het tot me door wat er allemaal gebeurt was.
Werd echt kotsmisselijk.Mijn neef was helemaal wit weggetrokken en die had afentoe het gevoel dat hij flauw ging vallen.
Gewoon door de adreline die door je lichaam stroomt.

Mijn paard heeft er gelukkig niks aan over gehouden.
Is ook niet banger voor honden geworden anders dan ik.
Zodra ik nu een hond zie ook al is het maar een jack dan sch*t ik 7 kleuren.

Het is wel al 3 maanden geleden maar wou het toch nog even plaatsen.


Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:55

Hebben jullie die hond weggedaan ??
En een heipaal op zijn kop kapot geslagen, dan moet ie toch wel last hebben van zijn kop

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Rhythem84
Berichten: 293
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 09:03

Die hond was niet van ons maar van de eigenaar van de manege en die wil hem niet aflaten maken.
Ik ben nog steeds in staat om rattengif door zijn voer te doen.

Er zitten nou grote kettingen om de deuren.
En hij word door de tralies gevoert.

Ik hoopte echt dat hij de dag nadat het gebeurt was hij dood in zijn hok lag met inwengige bloedingen,maar die hond is van staal lijkt het wel.

Eileentje

Berichten: 112
Geregistreerd: 22-03-05

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:06

Je hoort het steeds vaker de buur vrouw van me oma heeft het ook een keer mee gemaakt. Aleen haar hond is toen dood gebeten door zo rot hond. Baasje was er zelf bij. En natuurlijk niets doen tot dat die buur vrouw ook gebeten werd door de hond. Hun hadden ook van alles tegen zijn hoofd geslagen lijkt net of zo hond nietss van merkt of zo. Best wel maf. Gelukkig heeft de eigenaar zijn hond laten inslapen omdat hij hem niet aan zal kunnen.

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:19

Ik zal gaan verhuizen met me paard, ik zou daar echt niet kunnen blijven staan met een hond die niet helemaal goed is!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Rhythem84
Berichten: 293
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 10:09

Zou wel willen verhuizen en hem aanklagen(de eigenaar dan)
maar mijn zus is daar bedrijfsleidster en ik vind nergens meer zo'n goedkope plaats voor mijn vier paarden waar ze ook nog eens zomer en winter buiten kunnen staan.

Vind dat maar eens.Gelukkig komt die hond nooit meer zijn hok uit.
Zielig voor die hond maar daar zit ik echt niet mee.

Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:28

Nee inderdaad. Maf is dat. Gelukkig heeft je paard er geen trauma aan over gehouden. Weet je wat handig is, een stroomprikker, houd die in de bek van de hond... lekker sarcastisch Lachen Misschien is het geluk geweest dat je paard is gaan rennen. Wat een rot hond joh... ik weet ook niet wat ik had gedaan..

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:37

erg banketstaaf voor jou en voor je paard, maar die hond kan er ook niets aan doen Scheve mond
sowieso is het al te gek voor worden dat jullie door bleven slaan terwijl de hond zoals je zelf al zegt, totaal niet reageerde en in trance was
bij zn achterpoten pakken en hem er bij wegslepen dat is t enige wat op dat moment werkt, en geloof me ik heb er ervaring mee....

erg sneu ook dat ie nu dus 24/7 in zn hok zit, zal ie bepaald niet liever van worden

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

angel_anouk
Berichten: 59
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:44

ik loop dit echt met me mond los te lezen. ik zou echt niet weten wat ik moet zeggen ! Verward uhm.....gelukkig heeft je paard er geen trauma of wond ofzo aan overgehouden en ik hoop ook dat die rothond stikt (ik hou wel van honden maar niet van die)! Tong uitsteken ......ik zou ook niet weten wat ik zou hebben gedaan ! ik denk hetzelfde. nog veel sterkte met je eigen honden angst !

Rhythem84
Berichten: 293
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 10:46

Bij zijn achterbenen pakken en wegslepen is makkelijker gezegd als gedaan.
Op zo'n moment denk je daar echt niet aan.

Zoveel klappen heeft hij nou ook weer niet gehad .want 9 van de 10 keer raakte we hem niet.
En de paar keer dat we hem wel raakten raakten we hem goed.Inderdaad.

Het enige waar je op dat moment aan denk is aan je paard en doe je er alles aan om die hond weg te krijgen.
Ik ben bang dat wanneer wij die hond bij zijn achterbenen weg hadden getrokken dat hij zich tegen ons gekeerd had.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:49

Renske20 schreef:
erg banketstaaf voor jou en voor je paard, maar die hond kan er ook niets aan doen Scheve mond
sowieso is het al te gek voor worden dat jullie door bleven slaan terwijl de hond zoals je zelf al zegt, totaal niet reageerde en in trance was
bij zn achterpoten pakken en hem er bij wegslepen dat is t enige wat op dat moment werkt, en geloof me ik heb er ervaring mee....



hahahahahaha!!!! Denk je dat dat werkt?? Ik dacht het niet!!! Ze hebben het over een Rottweiler, die is minimaal 35/40 kg! Bovendien loop je dan het risico dat hij zich omdraait en jou grijpt! De hond beseft het misschien niet, maar er zit wel degelijk iets verkeerd bij het dier, waardoor hij levensgevaarlijk wordt.

Ik zou inderdaad ook in staat zijn het dier ter plekke af te maken!

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:50

dat is schrikken zeg! gelukkig valt het allemaal mee..
Evita is ook een keer aangevallen door een rottweiler, sindsdien heeft ze een hekel aan (grote) honden.. vooral als ze blaffen.
Ik heb zelf ook net even wat te veel vervelende ervaringen met rottweilers Boos! (ook het aanvallen van kinderen/ andere honden)
ik vertrouw die beesten niet, bij sommigen zit er echt een steekje los!

appelflap
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-04-05

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:54

Het ligt niet aan de hond, maar aan de eigenaar. Elke hond kan bij gebrek aan goede opvoeding misdragen.
Degene die de honden voert is ook verantwoordelijk voor het feit dat de hond ontsnapt.

I love horses

appelflap
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-04-05

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:55

Het is trouwens wel erg makkelijk om te zeggen dat rottweilers niet te vertrouwen zijn!!

I love horses

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:56

je hebt goed gehandeld hoor
ik had hetzelfde gedaan!!!
ik had dat pas geleden ook ik was alleen het bos in gegaan en er stormde ineens 2 Dalmatiër op me af grommen en blaffen en ook naar me paard happen
ik was stomverbaast en ik deed niks maar toen het erger werd heb ik ook die hond geslagen met mijn zweep en de eigenaar uitgescholden want ik was echt kwaad tis dat ik op mijn paard zat anders had die eigenaar ook klappen gehad

23-09-2012 is mijn dochter Thirza geboren!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:59

appelflap schreef:
Het is trouwens wel erg makkelijk om te zeggen dat rottweilers niet te vertrouwen zijn!!


ooh dat zeg ik ook niet Knipoog , IK vertrouw ze alleen niet.

Ingsannie
Berichten: 201
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:15

Dat moet echt een verschrikkelijk moment voor je zijn geweest. En het lijkt me dat je, je op zo'n moment ook volkomen machteloos voelt als je ziet dat je paard aangevallen wordt..


Rhythem84 schreef:
Bij zijn achterbenen pakken en wegslepen is makkelijker gezegd als gedaan.
Op zo'n moment denk je daar echt niet aan..


Je was me net voor!

Nee dat gaat vaak niet, stel dat hij net op dat moment zijn tanden in de huid van het paard zet, dan trek je dat finaal aan gort.. En op zulke wonden zit je helemaal niet te wachten..

En dan spreek ik ook uit ervaring..

Heb dit menigmaal met mijn eigen honden meegemaakt, twee teefjes en als die eenmaal hun tanden in elkaar hebben gezet laten ze niet meer los.. En probeer jij ze los te trekken dan trek je de hele huid aan flarden!

Ik kneep dan altijd haar keel dicht, zodat ze naar adem snakte en los liet, maar ja dit gaat om een Jack Russell en hier gaat het over een Rotweiler, nogal een verschil...

Spotted Beauty & Sarabie
Onze Appaloosa & Haflinger
Sillie & Ravie zijn niet meer....

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:35

Nou zit je lekker mee dan, is je paardje al weer beetje de oude???
Ik snap niet dat ze die hond nu opsluiten, wordt het niet veel beter van... evntueel een casteratie/sterilitatie kan hoop schelen en wat dacht je van muilkorven...(als ie los loopt dan he)

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:44

Ik vind het allemaal heel rot voor jou en je paard. Maar ik vind niet dat we nu een stempel moeten drukken op de rottweiler !!! Zoals Renske20 al zegt, die hond kon er niets aan doen. Dieren worden niet 'gevaarlijk' geboren, dat hebben de eigenaren allemaal zelf in de hand !!!!
Dus opmerkingen als 'hoop dat de hond stikt' en 'ik zou het rattegif voeren' vind ik écht te ver gaan. Hoe rot de situatie ook is !!!

nathalie25
Berichten: 1433
Geregistreerd: 07-10-04

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:48

hoi
jeetje wat een verhaal zeg!!! je zou toch in staat zijn zo'n beest een paar exstra trappen te geven

mare ff wat over rottweilers wij hebben zelf rottweilers gehad maar het ligt echt aan de opvoeding
het verschil zit er in dat als een jack russel je bijt je mischien een pleister nodig hebt maar als een grote hond zoals bv rottweiler en pitbulls en zo je bijten je echt de banketstaaf bent

ik ben er dus voor als je zo'n grote sterke hond neemt dat je een verplichte puppycurcus moet doen of zo iets

maar dingen zoals dit kunnen gewoon niet het is vreselijk als zo'n dier doorbijt

mensen denk is na voor dat je zo'n soort hond neemt!!!!!

ik ren gillend naar huis


Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:49

Pff stomme rottweilers ook.
Ik heb ook nare ervaringen met die beesten. Me tante heeft 2 van die beesten maar ik kom daar mooi niet in huis, tegen de bazen doen ze niks maar tegen andere.. gatverdamme.

De hond van me ex een bordecollie was vroeger mishandeld, en daardoor zat er iets neit goed, ik kwam daar voor het eerst en werd meteen gegrepen in me been, eenmaal thuis bloede het flink. Nooit meer die hond durven zien, als ik daar kwam moest die hond in de woonkamer, deur dicht en ik snel naar boven.
Inmiddels is ie ingeslapen omdat ie zelfs de mensen die hij wel vertrouwde begon aan te vallen. Wat ben ik blij zeg..
Maja nu kom ik daar toch nooit meer, dus :s

Hoop dat het met je paardje wat beter gaat!!

Reddy, mijn kleine meisje.. Ik hou van jou!!

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:54

een hond is een hond,en hoe harder het paard rent des te leuker het wordt voor de hond..

het had gewoon nooit mogen gebeuren dat deze hond los kon uit zijn hok,maar wat als het nou een lieve rottweiler was geweest,die achter jou paard langs liep en jou paard trapt die hond aan gort???


laat je dan ook je paard afmaken???

ff nadenken dus met rattengif enz!!!

1 tip,meestal helpt de koude waterspuit erop te zetten , om de hond tot bedaren te brengen...en geloof me ,met 6 honden(2 rottweilers 2 argentijnen en 2 kruisingen ervan)weet ik redelijk waar ik over praat.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:31

kimmie261 schreef:
een hond is een hond,en hoe harder het paard rent des te leuker het wordt voor de hond..

het had gewoon nooit mogen gebeuren dat deze hond los kon uit zijn hok


EENS!!! HELEMAAL MEE EENS!!!

Wat ik ook erg jammer vind is dat iedereen meteen het type hond aanvalt. Ik ken een aantal SCHATTEN van Rotties, die ik echt wel vertrouw! Het ligt in 90% van de gevallen aan de eigenaar.

Dat water is een goede tip, maar als je in paniek bent denk je daar niet zo gauw aan.

Oh ja, Als je gebeten wordt door een Jack Russel (die ik over het algemeen minder vertrouw dan een Rottweiler) heb je helemaal niets aan een simpel pleisterje hoor! Ik ken een verhaal van een vent die zijn duim is kwijtgeraakt door een pekinees!!

Ik heb zelf een Duitse herder die ik werkelijk met mijn leven vertrouw!

Afbeelding

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:34

jeetje mina, ik heb zelf al mijn hele leven rotti's en ik kan niet anders zeggen dat het allemaal schatten van honden zijn/waren.
Maar jij hebt het echt over een kennel/waak hond. bah wat lijkt me dat eng, het zijn toch honden van ong. 50/60 kilo!! En wat Kimmie261 zegt daar ben ik het totaal mee eens, het is en blijft een hond. Alles wat weg rent is erg intressant en daar moet je natuurlijk op af blijven gaan. Maar dat hij zo door bijt is natuurlijk niet echt de bedoeling. Ik snap best dat je nu als de doods voor honden bent, maar niet iedere hond is zo. Volgende keer de hokken beter in de gaten houden als ze open en dicht gaan. Die hond heeft nu bloed geproefd en ik denk dat de kans groot is dat hij het weer zou doen als hij de kans zou krijgen. Succes met dit probleem

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren

Anoniem

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:39

Tja, wat kan ik zeggen, ik vind het ook heel naar wat jullie paard is overkomen en ben blij voor jullie dat hij er nog goed vanaf gekomen is. Maar vind het ook wel sneu voor die hond, dat beesie zit de hele dag in die kooi. Vind je het gek dat een hond dan doordraait als hij eindelijk eruit kan? Dus bedenk het ook een beetje vanuit de hond zijn standpunt. Maarja dan nog is dat geen reden om paarden aan te gaan vallen. Maar dat ligt denk ik meer aan de opvoeding, hij is toch ook nog jong zei je? Wij hebben het zelf een keer gehad met een Deense dog die een Jack bij zijn nek had en hem rondschudde. 20x met een telefoonboek op die dog zijn hoofd geramd maar ze voelen en zien niets meer...de Jack heeft het ternauwernood overleefd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers