sovereign bill en no limit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mylo

Berichten: 748
Geregistreerd: 15-06-04

sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 22:02

Wie kent de hengsten sovereign bill en no limit? en wie kan er wat over de kararkter eigenschappen vertellen? Ik heb begrepen dat no limit nogal vaak steiger paarden geeft?? Verder wil ik heel graag foto's zien en dan ook vooral van sovereign bill?!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Oosterhui
Berichten: 137
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Italie

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:26

No Limit steiger paarden, da's voor het eerst dat ik dat hoor. Ik heb er best veel gezien . No Limit verkort de rug wel iets en ze zijn vaak niet zo ontzettend groot, normaal eigenlijk qua formaat. Snel e modern sportpaard. Ik kan je wel een aantal foto's van No Limits sturen, maar er staan ook best veel op mijn homepage

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:36

Ik ken wel een paar No Limits met steigertics, maar oke ik ken ze van veel meer hengsten Knipoog

Chantal_cs hier op Bokt heeft een 2 jarige No Limit staan die ze zelf heeft gefokt, je kan haar eens PB'en voor wat foto's.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:50

No Limit (Indoctro x Purioso x Legaat)
Geb. datum: 25 maart 1995
Kleur: bruin
Stokmaat: 167
Verrichting Ermelo 1998 (19-03 t/m 27-05)
Eerlijke, betrouwbare hengst. Ruim voldoende bereidheid tot werken en laat zich voldoende bewerken.
De stap is ruim en voldoende krachtig. De draf is voldoende ruim, maar op de voorhand. Het achterbeen zou actiever ondergebracht moeten worden. In galop een goede balans en ruim voldoende afdruk en kracht.
Als dressuurpaard voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een voldoende gevoel. Als springpaard veel afdruk. Hij springt snel van de grond, maar springt iets teveel naar voren. Hij houdt het achterbeen iets lang, maar laat verder een goede techniek zien. Als springpaard veel aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Vanaf 26-03 t/m 06-04 verkouden geweest. Middels medicatie zijn de verschijnselen voldoende onderdrukt.

Stap 7
Draf 6.5
Galop 8
Aanleg dressuur 6.5
Subtotaal dressuur 28.0
Plaatsing dressuur 5e
Afdruk 9
Techniek 8.5
Vermogen 8.5
Aanleg springen 8.5
Subtotaal springen 34.5
Plaatsing springen 1e
Puntentotaal 62.50
Plaatsing 1e van 13 (9)
Jaar verrichting 1998
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1999 (veulens)
Voldoende uniforme collectie. De ontwikkeling varieerde van amper voldoende tot voldoende. De veulens staan goed in het rechthoeksmodel en zijn wat overbouwd. Ze zijn voldoende rijtypisch en hebben ras. Het hoofd is in doorsnee goed gevormd. Nek en hals hebben ruim voldoende lengte. De hals is wat aangestoken en de bovenlijn zou beter bespierd moeten zijn. De schoft loopt lang door en is voldoende ontwikkeld. De schouder is wat wisselend van lengte en ligging. De rug is soms wat gezonken en de lendenen zouden beter aangesloten moeten zijn. De croupe heeft ruim voldoende lengte en is hellend. De schenkel is vaak arm bespierd. Het voorbeen is teer en wat strak. De koot van het voorbeen is steil. Het achterbeen is lang en recht en staat wat achter de massa. De stap is wat vlug en soms onzuiver. De draf heeft voldoende ruimte, maar zou krachtiger moeten zijn. De veulens hebben in draf ruim voldoende houding. De galop heeft voldoende ruimte, maar weinig souplesse en balans.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 16 veulens uit 57 dekkingen.

Afstammelingen 2003 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft No Limit voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
De springhengst No Limit scoort nog niet echt overtuigend. Noch in de modellen of het gangwerk, noch in het aantal sterren. Daar tegenover staat dat de hengst zich als springpaard zeer goed heeft ontwikkeld, voor de commissie reden hem de kans te geven.

No Limit staat ruim voldoende in het rechthoeksmodel en heeft een goed gevormde, lange hals. De schouder ligt er steil in en het achterbeen is iets lang en steil.

HK KWPN Den Bosch 1998 (07-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek.
Voldoende ontwikkelde, rijtypische hengst die op de sprong ruim voldoende vermogen, zeer goede manieren en bascule toont.

Afbeelding
Afbeelding

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:53

Sovereign Bill xx (Sovereign Lord xx x Supreme Court xx x Dante xx)
Geb. datum: 17 maart 1966
Kleur: bruin
Stokmaat: 168.5

Gedragsonderzoek Ermelo 1984 (06-12 t/m 27-12)
Intelligente, vriendelijke hengst met goed humeur. Attent, gehoorzaam, eerlijk en blij. Heeft aan het begin van het onderzoek al een rencarriere achter zich.
Tijdens lichte werkzaamheden gedraagt hij zich goed. Doet het werk met veel plezier. Veel bereidheid om te werken.
Bij aankomst goede voedingstoestand, die tijdens het onderzoek niet is veranderd. Eet normaal.
Stalgedrag rustig. Heeft vanaf de eerste dag van het onderzoek de indruk gegeven zich thuis te voelen

Karakter 9
Stalgedrag 9
Plaatsing nvt (gedragsonderzoek)
Jaar verrichting 1984
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1986 (veulens)
Van deze Volbloedhengst werd een collectie royaal ontwikkelde, fors gebouwde veulens getoond, die beschikken over markante rijpaardpoints. Voor halfbloedveulens konden de hoofden meer uitdrukking hebben, ze zijn echter, behoudens enkele lange, goed van vorm. De halzen zijn van goede lengte en worden goed gedragen. In een aantal gevallen was er sprake van een onderhals. Schoft en schouder zijn best; lang doorlopende, goed ontwikkelde schoften, goed gelegen en bespierde schouders. Rug en lendenen zijn eveneens goed gespierd met opvallend goede verbindingen. De veulens hebben rijtypische lange croupen.'De voorbenen zijn goed gesteld met goed ontwikkelde voorknieƫn en brede platte pijpen. Ook de achterbenen zijn goed gesteld met ruim gebouwde gewrichten. In enkele gevallen is het achterbeen iets lang. De stap is ruim en het achterbeen wordt goed onder de massa gebracht. De veulens draven gemakkelijk met voldoende ruimte en souplesse. De veulens maakten een evenwichtige, soms wat flegmatieke indruk.
Sovereign Bill xx is een Volbloedhengst die de rijpaardpoints verbetert zonder daarbij te verfijnen.

Kort samengevat: veulens met markante rijpaardpoints, niet verfijnd in het fundament en gemakkelijk bewegend.
Getoond: 24 veulens uit 85 dekkingen.

Afstammelingen 1989 (3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Sovereign Bill xx voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1990 (3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Sovereign Bill xx voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd onder voorbehoud van spermaonderzoek.

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
NASSAU

Goed Volbloedtype, dat in het middenstuk sterker kon zijn. De leeftijd speelt daarbij ontegenzeggelijk een rol. Het beenwerk is goed gesteld, heeft bovendien voldoende zwaarte. Schoft- en schouderpartij zijn zeer aansprekend.

1990 afgevoerd

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:51

Ik werk op stage met bijna alleen maar nakomelingen van No Limit (+/-15), het zijn allemaal hele brave paarden en ook zeker niet klein. Dat verhaal van dat steigeren heb ik nog niet eerder gehoord, denk dat elk paard wel een keer steigert dus waarom zou dat iets met de hengst te maken hebben..?

No Limit heeft zelf ook een heel rustig en braaf karakter.

No Limit tijdens CSI Twente (foto's zijn afkomstig uit een video opname, vandaar de slechte kwaliteit)
Afbeelding

Afbeelding

mylo

Berichten: 748
Geregistreerd: 15-06-04

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 19:38

Leuk Leuk Leuk !! Al die info en foto's !! Onwijs bedankt!! Mijn paardje lijkt heeel erg op no limit kwa uiterlijk!! Heeft exact het zelfde hoofd!! Grappig!! Verder kan hij leuk dressuren en ook vrij aardig springen! Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Hij zit echt in de puberteit denk ik op dit moment want hij is wat aan staken en steigeren maar dat wordt met de week ook weer beter!! Als er nog foto's zijn van sovereign bill dan hou ik me aanbevolen!!

mylo

Berichten: 748
Geregistreerd: 15-06-04

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 09:08

Kimmie speciaal voor jou ff up!!

Oosterhui
Berichten: 137
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Italie

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:04

reuze interessant en mooie NO limit foto's. Ik zou graag foto's hebben van No Limit nakomelingen, wie kan mij daaraan helpen, graag met volledige afstamming !

yvette

mylo

Berichten: 748
Geregistreerd: 15-06-04

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 22:19

ik heb wel wat foto's heb je een mail adres ?? mag via pb
Dan zoek ik ook de papieren er even bij. Wat is jou connectie met no limit??

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:25

Ik ken ook verschillende No limits vidn ze niet erg klein. heb ook wel joekels gezien. De meeste hebben hele fijne springmanieren, veel ruggebruik en veel afdruk. Sommige zijn in het begin nogal rillerig, maar als ze eenmaal t vertrouwen hebben dan zijn het erg fijne paarden.

Oosterhui
Berichten: 137
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Italie

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:44

klopt,
ik heb zowel kleinere als echt grote No Limit's gezien

Gullit

Berichten: 204
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Wormer

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:36

Hoi.. Het is jammer dat de profielen nog niet in orde zijn, want daar staat een foto van Sovereign Bill in. Ik was tot september vorig jaar de eigenaar van een ruin met als vader deze hengst. Als je naar www.paardenfokken.nl gaat en je zoekt deze hengst op, dan krijg je ook informatie. Wel de naam zo schrijven zoals hierboven staat.
Ik zal even een foto toevoegen van mijn vorige paardje.

Gullit

Berichten: 204
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Wormer

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:38

Op dit moment kan ik de foto's niet plaatsen. Zodra ik ze neer kan zetten doe ik dat even of ik mail ze.

Masculin
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-03-05

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:09

Ook ik heb een no limit.Hij lijkt sprekend op hem.(stuur nog wel een foto na).
Hij is op koninginne dag 4 jaar.Stokmaat 180.
Hij is echt super braaf.
Er is alleen iets gebeurd voordat ik hem kocht (ik heb hem nu 3 weken).Ik heb zelden zo`n angstig dier mee gemaakt.
Ik rijd jonge paarden aan bij ons op stal.Deze was eigenlijk voor de handel.Het is zo`n prachtig en enorm groot dier,ik moest deze gewoon voor mezelf houden.Bovendien zou ik niet willen dat hij in verkeerde handen komt.Ik help hem langzaam van zijn trauma af,en hoop dat hij mijn toekomstige dress paard wordt???.
Hij is van no limit(indoktro)
Moeder umonia (ladalco).
Heeft iemand een goed advies? of weet je iemand die ervaring heeft met paarden met een trauma? laat het me even weten,ik heb echt hulp nodig.

mylo

Berichten: 748
Geregistreerd: 15-06-04

Re: sovereign bill en no limit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 15:14

geduld is een schone zaak en dat is dan ook mijn advies!! ( heb je lekker veel aan !! ) Maar dat meen ik echt. Het is een zaak om het dier te leren dat hij bij een fout niet gestraft wordt. Veel belonen bij goede dingen en vooral rustig blijven. Maar ja als je met jonge paarden werkt dan hoef ik je dat niet te vertellen !! Heb je enig idee wat voor trauma en hoe dit is gekomen ? Ik heb zelf een tijdje een gribaldi gereden met ook een slecht verleden en dat is helaas niet zo goed afgelopen. Ik wil je absoluut niet ontmoedigen en jou verhaal is ook heel anders want die gribaldi had al 4 of 5 keer ergens in de "heropvoeding" geweest. Dus dan kun je wel raden wat er gebeurt is!! Echt met rust en vertrtouwen kom je het meest ver!! Respect en wederzijds vertrouwen zijn voor ieder dier belangrijk dus ik denk dat als je zijn vertrouwen eenmaal gewonnen hebt dat hij voor je door het vuur gaat !! SUCCES!! ps als je nog eens wilt praten over je paardje mag je ook via pb contact opnemen hoor !!