Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sientjuh89

Berichten: 660
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Surhuizum

Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 15:53

Heej allemaal..
Mijn verzorgpaard krijgt eind juni een veulentje Hyper!
Maar tot hoeveel weken van te voren kun je dan nog wedstrijden rijden..?
Want iemand had mij verteld dat je dan best nog wel een week van tevoren wedstrijden kan rijden,maar dat lijkt me best wel zwaar voor de merrie en het lijkt me ook niet echt goed om haar dan met een trailer te vervoeren..
Tot hoeveel weken van te voren rijden jullie..?(als je paard drachtig is tenminste Tong uitsteken )

sientjuh89

Berichten: 660
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Surhuizum

Re: Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 20:03

niemand...?
Of past ie beter op een ander forum..?Bij kraamstal ofzo..?

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:33

hahaha ik heb tot 5 dagen ervoor wedstridj gereden

Het zat namelijk zo, ik wist niet dat ze drachtig was en je zag het ook helemaal niet. Oke ze was iets minder voorwaarts en een tikje chagerijnig emt aansingelen. Maarjah ik heb nog lekker gereden zelfs de dag ervoor nog les en volgend edag lag er een veulen.

Maargoed dat is echt afhankelijk van hoe je merrie is, of ze het allemaal nog een beetje aankan. Maar echt de stress van wedstrijden e.d lijkt me niet echt lekker voor een drachtige merrie. Ik zou niet tot langer dan 2/1,5 maand van tevoren nog wedstrijden gaan rijden. Sommige merries kan je tot het eind aardig rijden andere krijgen al met 6/7 maanden last. Let goed op je merrie, geeft ze meestal zelf wel aan.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:33

Ik denk dat dat per paard verschillend is. Ik reed een maand voor het veulenen nog wedstrijden, M1 en later M2. Proeven gingen goed, winstpunten kwamen ook nog steeds binnen. Maand na het veulenen reed ik alweer wedstrijden. Tot de laatste week reed ik nog mee in de les. Mijn paard droeg ook niet zo zwaar.
Maar er zijn ook paarden die bij een half jaar dracht al zo zwaar zijn dat ze niet meer fatsoenlijk een proef door kunnen komen.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 00:23

Bij ons stond er 1 op stal en die liep een maand van tevoren nog wedstrijden in de B, maar ze had een hele zware veule
ze zakte gewoon door de achterbenen ne nu heeft ze deze week een veulen gekregen echt lief er zijne r nu al 3 en nu de volgende 3 nog

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re: Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:25

Rozemarein was half april uitgerekend en eind december heb ik mn laatste wedstrijd met haar gereden. Toen was het ook echt wel op, en heb ik alleen nog maar een beetje rondjes gehobbeld in de bak.

Blackmagic85

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-02-05

Re: Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:29

Mijn paardje is half juni uitgerekend, maar ik ben nu al gestopt met wedstrijden rjiden (10 april was laatste wedstrijd). ze wordt ook wel erg dik nu!! rijd nu gewoon thuis in de bak. alvast wat verder trainen. ik begin in het winterseizoen weer (oktober) met wedstrijden.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:21

Het is per paard verschillend.
Mijn pony had er nooit duidelijk last van en daar stopten we een maand voor de bevalling mee.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoelang nog wedstrijden voor het veulentje er is..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:05

Staat daar niets over in de reglementen? In het endurance reglement staat dat in de laagste kalsse het paard maximaal 8 maanden drachtig mag zijn, in klasse 2 maximaal 4 en in klasse 3 en 4 niet dragend of zogend.