HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Masculin
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-03-05

HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 01:54

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het opnieuw inrijden van een jong paard.
Zelf ben ik instructrise,en rijd ik bij ons op stal jonge paarden voor de verkoop.
6 weken geleden kwam dit paard bij ons.In eerste instantie om te beleren en vervolgens te verkopen.
Het is een ruin van 4 jaar stokmaat 180.
Het enige wat we van hem weten is dat hij is gevallen met ruiter.De krammen zaten nog in zijn hals en op zijn oog (maar was al genezen).
Hij is heel eerlijk van karakter,en helemaal geen heet hoofd,alleen is hij heel erg angstig en niet lichaams bewust.
Ik heb hem nu zelf gekocht omdat ik het dier graag een kans wil geven.Hij is van een zeer goede bloedlijn,dus ik hoop dat hij voor mij een leuk paard wordt met een toekomst in de dressuur sport.

De eerste 2 weken heb ik hem tot rust laten komen in zijn nieuwe omgeving.Daarna heb ik hem rustig kunnen betasten en poetsen.
Nu na 6 weken heeft hij meer vertrouwen in mij. hij is heel gehoorzaam aan de longe.Het zadel ligt er weer op,maar het duurt even voordat hij het toelaat. opstappen lukt echt niet.

Het inrijden en beleren van jonge paarden is voor mij geen probleem,maar met een paard met zoveel angst en trauma dat lukt me echt niet alleen.

Ik zoek dus echt iemand die hier ervaring mee heeft,zelf rustig is,en minimaal 2x per week kan komen.
Natuurlijk tegen betaling.

Debora Rotterdam Masculin1@hotmail.com


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:59

Miischien is het handig om erbij te vermelden waar het paard gestald staat Lachen

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:37

ik denk de je al op de juiste weg bezig bent
weer vertrouwen krijgen
zeker als je zelf al een band aan het opbouwden bent
lijkt het me niet geheel onverstandig om het zelf rustig weer te gaan proberen
blijf gewoon even longeren met zadel
laat de beugels los,kan hij hier ook weer aanwennen.
prbeer een paar keer aan de beugels te hangen
gun hem de tijd hier voor
ik denk zeker als jij al het vertrouwen hebt terug gewonnen
dat het wel lukt.
ik ben bang dat als je er iemand bij haalt,die hij nog niet kent ,het misschien weer fout gaat
is er niemand bij jouw op stal die het paard ook kent die je ermee wilt helpen
zo niet heel jammer
maar geef niet op

Als je los laat, heb je twee handen vrij
Soms ben ik wat neurotisch, phsychotisch en chaotisch
labiel en neogotisch, maar vandaag dus niet

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:13

Ik ben helemaal geen NH type, maar ik denk dat ik in jouw geval toch meer oefeningen op de grond zou doen om nog meer vertrouwen te krijgen. Ik denk dat je anders de kans loopt dat je hem overdonderd als je oppeens in het zadel gaat zitten en dan kun je weer van voor af aan beginnen.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:27

patos schreef:
Ik ben helemaal geen NH type, maar ik denk dat ik in jouw geval toch meer oefeningen op de grond zou doen om nog meer vertrouwen te krijgen. Ik denk dat je anders de kans loopt dat je hem overdonderd als je oppeens in het zadel gaat zitten en dan kun je weer van voor af aan beginnen.


Ik vind iig dat je goed bezig bent.
Wij hebben ook zoon paard op stal. Hij had geen trauma maar hij is pas op zijn 5de van de wei gehaald en had daarvoor nooit wat anders gezien dan een boer en een tractor. Hij vond egt alles eng. Dat is nu wel beter nadat ie wat vertrouwen in de ruiter had. Ik heb dit paard ingereden. Helaas kan ik je niet helpen ( heb geen tijd en k woon ver weg en ik ben niet zo oud Bloos ) maar als je tips nodig hebt of je hebt een probleem PB me maar misschien wete ik iets !

Veel Suc6 !!


Masculin
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-03-05

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 22:03

marina schreef:
Miischien is het handig om erbij te vermelden waar het paard gestald staat Lachen

volgens mij staat eronder ROTTERDAM? bij het maken van een eventuele afspraak volgt natuurlijk het voledige ardes (zou dan zeker handig zijn).

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 06:41

hihi dacht dat dat je achternaam was Haha!

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:53

jammer dat je aan de andere kant van NL woont, ik had je graag geholpen. heb zelf ook samen met een vriendin een paard opnieuw ingereden, dus heb enige ervaring.
ik kan niet anders zeggen dat je ze goed bezig bent, het vertrouwen komt er zo, wanneer iemand je helpt moet je er voor zorgen dat die persoon ook vertrouwen krijgt van je paard, anders wordt hij/zij daar bang van.

A horse without an equestrian is still a horse, but an equestrian without a horse is just a human

amber2588

Berichten: 571
Geregistreerd: 30-04-05

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:50

Als 'ie goed aan de longe reageert kun je ook met twee lang teugels (ben even vergeten hoe dat heet) achter hem lopen en zo met 'm werken, om de overgang naar gewoon rijden kleiner te maken. Je kunt als jullie elkaar genoeg vertrouwen ook eens zonder zadel op 'm gaan zitten. Je zegt dat je instructrice bent, dus dan kun je daar goed genoeg voor rijden. Eerst gewoon eens een minuutje op zitten, meer niet. En dan heel langzaam opbouwen. Zonder zadel doet 'm waarschijnlijk minder aan echt rijden denken, zo kun hem je z'n angst voor rijden laten overwinnen. Het zou idd wel handig zijn als je iemand hebt die je daarbij helpt. Het paard moet diegene dan wel vertrouwen.

Ik zou je graag helpen, maar ik woon te ver weg (Friesland).

Dwing 'm vooral nergens toe, heb geduld. Als 'ie je vertrouwt dan komt het uiteindelijk wel goed.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:02

hmm. net wat te ver weg..jammer had je graag geholpen...ik woon in gouda...dus net niet dichtbij genoeg. heb wel genoeg ervaringen hierin

17 juli 2012 ons meisje Joƫlla geboren!! <3

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:18

als je niemand kan vinden weet ik wel een heel goed adres om je paard heen te brengen. kijk een op www.noordeneind.nl mijn paard was ook niet 1 van de makkelijkste en erg bang maar hij is daar super behandeld, op een rustige manier ingereden en kreeg een super fijn paard terug! (de foto bij zadelmak maken ben ik op mijn paard de dag dat ik hem ging ophalen) toen stond hij daar 2 maandjes. als je meer wilt weten kun je me pmen!

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:39

Laatst was er bij HAW foto's van iemand die zijn paard ook op NH zadelmak heeft gemaakt, zag er echt heel ontspannen uit, misschien eens vragen aan hun? Weet niet waar ze wonen hoor!

Edit:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=405645
Dit vind ik er echt super uitzien! Misschien is dat wat voor je?

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Masculin
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-03-05

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-05 22:36

amber2588 schreef:
Als 'ie goed aan de longe reageert kun je ook met twee lang teugels (ben even vergeten hoe dat heet) achter hem lopen en zo met 'm werken, om de overgang naar gewoon rijden kleiner te maken. Je kunt als jullie elkaar genoeg vertrouwen ook eens zonder zadel op 'm gaan zitten. Je zegt dat je instructrice bent, dus dan kun je daar goed genoeg voor rijden. Eerst gewoon eens een minuutje op zitten, meer niet. En dan heel langzaam opbouwen. Zonder zadel doet 'm waarschijnlijk minder aan echt rijden denken, zo kun hem je z'n angst voor rijden laten overwinnen. Het zou idd wel handig zijn als je iemand hebt die je daarbij helpt. Het paard moet diegene dan wel vertrouwen.

Ik zou je graag helpen, maar ik woon te ver weg (Friesland).

Dwing 'm vooral nergens toe, heb geduld. Als 'ie je vertrouwt dan komt het uiteindelijk wel goed.

Ik krijg de kans niet op te stappen,ook niet zonder zadel.Als ik niet in slo motion probeer naast hem te staan,lukt dat zelfs niet.Hij keert snel zijn hoofd naar mij toe,zodat hij recht voor me staat.(zou zo graag willen weten wat er met dit arme beest gebeurd is???).

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: HULP GEZOCHT! opnieuw inrijden jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:37

hoihoi,

als je nog hulp zoekt bij dit paard kan ik je wel komen helpen, ik heb ervaring met jonge paarden en "probleem" paarden, heb zelf ook mijn instructiediploma's en ben gediplomeerd jurylid.
Ben erg rustig en uit ervaring weet ik dat ieder dier zich erg op zijn gemak voelt bij me.
als je meer informatie wilt dan hoor ik het wel!

groetjes judith


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, Nojoukus, OmgiliBot, plutolover, redbutton, Thorn2006 en 86 bezoekers