Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:17

Heey mensen ....

Spannend morgen heb ik de tussentijdse toets voor mijn auto!!
Wordt om half 11 opgehaald Pling
Heeft iemand dit ook gedaan of ervaring mee??

Hoe gaat zoiets, iets om zenuwachtig voor te zijn?? Bloos Bloos

Nou groetjes ellen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:19

Hehe Ik was zo zenuwachtig dat het leek alsof het mijn eerste keer in een auto was. Het geeft je wel de 'examen' ervaring. Je kan echter niet zakken of slagen. Dus je weet wel hoe het is om een examen te hebben en wat er van je verwacht wordt.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:22

Ik vond het erg fijn om te doen, want omdat ik hier mijn bijzondere verrichtingen heb gehaald hoefde ik het op mijn echte examen niet meer te doen. Ga gewoon ontspannen rijden, je hebt niets te verliezen!

evita_

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Noord Holland

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:23

Ja, mijn examen was ook precies hetzelfde als mijn tussentijdse toets. Ik ben blij dat ik het gedaan heb want zo kun je écht oefenen. Probeer als het kan, en de examinator leuk is morgen, om dezelfde te krijgen op het echte examen. Heeft mij enorm geholpen. Ik was gezakt voor mijn toets maar makkelijk geslaagd voor mijn echte rijbewijs examen een paar dagen later! Niet zenuwachtig zijn, je mag alles fout doen en kunt er alleen maar van leren!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:35

Ik heb de tussentijdse toets niet gedaan.
En dat kwam eigenlijk vooral omdat ik nooit problemen heb met de bijzondere verrichtingen, dus zo'n toets was overbodig. Examenvrees heb ik niet.

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:50

is gewoon geldtrekkerij...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:23

Ik heb ook de tussentijdse toets gedaan, en daar ben ik blij om.
Als je de bijzondere verrichtingen haalt, scheelt dat lekker bij het afrijden.
Ook weet je precies wat je kunt verwachten op het examen, en dat scheelt meestal ook in de zenuwen.
Je hoeft er absoluut niet zenuwachtig voor te zijn, je kunt niet zakken!
Ook al rijd je waardeloos, als je de bijzondere verrichtingen haalt heb je in principe alles binnen.
De vrijstelling en de ervaring, en je weet dan waar je nog aan moet werken.
Sicces!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:37

QueJira schreef:
is gewoon geldtrekkerij...

En waarom vind jij dat?
evitatinkle schreef:
Probeer als het kan, en de examinator leuk is morgen, om dezelfde te krijgen op het echte examen.
Je behoort dezelfde te krijgen.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:49

Sammie schreef:
QueJira schreef:
is gewoon geldtrekkerij...

En waarom vind jij dat?
evitatinkle schreef:
Probeer als het kan, en de examinator leuk is morgen, om dezelfde te krijgen op het echte examen.

Je behoort dezelfde te krijgen.



Dat laaste is niet waar hoor, ze proberen of het lukt om de zelfde te krijgen. Bij mij was het namelijk niet het geval.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:03

Ik wist niet eens dat ze dat proberen. Lachen

Ik heb het wel gedaan en vond het ook fijn! Had ook vrijstelling, maar helaas haalde ik mijn examen niet in een keer dus dan telt dat niet meer.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:07

samantha5 schreef:
Dat laaste is niet waar hoor, ze proberen of het lukt om de zelfde te krijgen. Bij mij was het namelijk niet het geval.

jij kent de betekenis van het woord 'behoren' niet.

be·ho·ren (onov.ww.)
1 [form.] toebehoren
2 [form.] horen, volgens bepaalde normen moeten

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:31

@ Sammie

Ik vind het geldtrekkerij om die toets abnormaal veel geld kost,en het is niet zo dat leerlingen die zon toets hebben gedaan nou zo verschrikkelijk veel hoger slagingspercentage hebben dan leerlingen die niet zon toets hebben gedaan,tis gewoon onzin.
Wij wisselde altijd voor examen van een leerling van instruc(ja ik ben du rij instruc) zodat leerling ook een keer al heeft gereden met iemand anders dan leerling gewend is en 2 paar ogen zien meer als 1,dus wij wisselde gewoon een keer van instruc. in overleg met leerling natuurlijk,en die vonden het altijd wel leerzaam om zo een paar weken voor het examen eens van een ander les te krijgen...

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:33

Mijn moeder heeft dat gehad pas.. (mijn moeder, ja Knipoog )
Ze was nogal trots dat ze 't goed had gedaan geloof ik Haha!..maar ik snapte er niet zoveel van..

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:39

Mijn rijschool deed niet aan tussentijdse toetsen; "als jij kunt rijden, mag jij op, daar heb jij geen tussentijdse toets voor nodig". Eerst vond ik dit natuurlijk onzin, maar achteraf was ik best blij! Het scheelt enorm veel geld. Ik denk dat onzekere typjes het wel fijn vinden, ( niet dat ik zo zeker was ) maar het is gewoon zo; als je kunt r ijden, kun je dat ook laten zien. Of het nou in een les is, in ene tussentijdse toets, of in een echt examen!

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 21:46

Ik doe het ook meer om die examen ervaring op te doen...Ik heb zoiets van ik ben altijd heel erg zenuwachtig op examens enzo...dus om mijn echte examen niet te verknallen door de zenuwen..doe ik toch maar een tussentijdse meting om het zo maar te zeggen..

Ik ken mijzelf onderhand wel Haha!

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:56

Ik had die ttt echt nodig! Ik was zo ontzettend onzeker in de auto. En ik had mooi wel mijn bijzondere verrichtingen gehaald!! Nou wist ik tenminste hoe het eraan toe zou gaan op het examen zelf. En die heb ik van de eerste keer gehaald. Wel met een andere examinator als eerst overigens.
Mijn broer heeft afgelopen maandag ook zijn ttt gehaald. Hij heeft nog maar 17 lessen gehad, maar volgens die examinator heeft hij echt nog maar een paar lesjes nodig en mag hij al op voor zijn examen. Normaal zou hij dus 30 lessen krijgen. Hierdoor bespaar je weer flink wat centen! Dus zo kan je het ook zien natuurlijk.

evita_

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Noord Holland

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 00:02

Nou, ik was echt geen onzeker typje vroeger en ik ben toch blij dat ik die tussentijdse toets heb gedaan. Mijn instructrice ging mee in de auto en we hebben naderhand precies geoefend waar het fout zat. Voor mij heeft de 'bonding' met de examinator ook geholpen want ze kon precies zien wat er was verbeterd bij het echte examen.
Mijn broertje heeft nu al drie keer rijexamen gedaan, en geen toets. Nog steeds niet geslaagd...en die heeft echt al langer, en meer lessen gehad dan ik! Ik zeg niet dat het aan de toets ligt hoor....

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 08:31

Heey ....ohjee over 2 uurtjes komt ze me halen aaahhhh ik wordt gek! Haha! ben bang als ik het nu verknal dat het des te langer duurt voor ik op kan voor mijn echt examen....

Maar ik zal jullie nog wel laten weten hoe het is gegaan! Knipoog

Nou doeg xxx ellen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:36

Ik vond het ook heel fijn. Juist ook omdat ik dezelfde examinator voor het gewone afrijden had. ( en ik had hem ook weer toen ik voor mijn E afreed Lachen )

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:59

Ik heb hem ook gedaan en daar ben ik blij om. Bij mij zat het in mijn pakket. Hij heeft me naderhand goede tips gegeven waar ik op moet letten en had vrijstelling voor mijn bijzondere verrichtingen.

Ik vind het geen geldtrekkerij. Ben blij dat ik het gedaan heb.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:27

Ik vond het wel super nuttig, de rijschool heeft de keus aan mij overgelaten,maar ik ben echt heel blij dat ik het gedaan heb. Het heeft mij enorm geholpen, voor de tussentijdse toets was ik keizenuwachtig, en voor het examen niet meer omdat ik wist hoe het ging. Ik had echter niet dezelfde examinator, maar ik vond dat ook niet erg. Ik ga ervanuit dat ze allemaal rechtvaardig zijn en mij op mijn kunnen beoordelen!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:03

QueJira schreef:
is gewoon geldtrekkerij...


Ja Eventjes €90,-.. Geld, geld!

Ik moet 2 juni.. Vind het alleen zo stom dat hij niet mag zeggen of je geslaagd zou zijn of niet..

@cornelie.. Dat is normaal.. Haha! Behalve als je een invaller krijgt..

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:19

Ik had gelukkig niet dezelfde als op mijn tt. Die was weggaan hij werkte ook bij de politie was echt een eikel. Die man die kreeg was super aardig en daar was ik erg blij om! Was ook zo aardig om mij te laten slagen Haha!

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 13:25

Liesjuh schreef:
QueJira schreef:
is gewoon geldtrekkerij...


Ja Eventjes €90,-.. Geld, geld!

Ik moet 2 juni.. Vind het alleen zo stom dat hij niet mag zeggen of je geslaagd zou zijn of niet..

@cornelie.. Dat is normaal.. Haha! Behalve als je een invaller krijgt..


Woow 90 euro?? ik betaal 151 euro voor de toets!!!

Maar het is net kei goed gegaan! ik reed ver boven het gemiddelde en heb vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen.. Haha!

Gelukkig zit dat er ook weer op, nu nog het echte examen

xxx elle

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: Iemand ervaring met tussentijdse toets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:00

Fijn dat het zo goed ging Ellebelletje! Ik heb mijn toets vorige week vrijdag gehad. Opzich ging hij redelijk goed hoewel ik wel aardig wat opmerkingen heb gehad over het kijken. Ik heb zeker wat aan de toets gehad, ik weet nu iig precies waar ik me op moet richten. Ik heb de toets eigenlijk alleen maar gedaan voor de eventuele zenuwen en om de tips die ik achteraf zou krijgen. De vrijstelling voor mijn bijzondere verrichtingen is een leuke bijkomstigheid maar die zou ik tijdens mijn examen net zo goed moeten kunnen natuurlijk Knipoog

Ik mag 2 mei op voor mijn examen dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan Knipoog