vragen over corticosteroiden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

vragen over corticosteroiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 17:04

Aangezien ik een hevige reactie had op Prednisolone, intraveneus toegediend, en al eens eerder op injecties in mijn schoudergewrichten depo medrol+ lidocaïne = Methylprednisolone , beide corticosteroïden zover ik weet, wil ik graag meer info over deze medicijnen en met name de bijwerkingen.
Elke info of link naar site met info is welkom.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Re: vragen over corticosteroiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:07

http://www.bcfi.be/

hier kan je alle medicijnen/werkzame stoffen opzoeken die (in België) op de markt zijn

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: vragen over corticosteroiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 17:15

Thnx!

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: vragen over corticosteroiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:20

Heb de site van het kompas op internet gevonden na lang zoeken(hij is verhuisd Clown )

Je kunt het best zoeken op geneesmiddel en achtergrondinformatie, als je ergens niet uitkomt dan hoor ik het wel, dan probeer ik het wel te vertalen in gangbaar Nederlands Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: vragen over corticosteroiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:21


*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: vragen over corticosteroiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:26

laatst heb ik er op internet het eea ovre opgezocht er is best veel te vinden. Zitten voor en nadelen van, metname langdurig gebruik kan erg schadelijk zijn.
Wat ik voor mensen met gewrichtsproblemen heb ontdekt (via paarden) is dat behandelen met hyadrulonzuur vaak goede resultaten geeft maar ik weet niet wat voor aandoening je hebt.

Wat mij bekend is van cortico steroïden bij mensen is dat als je dat in een bepaalde mate toedient je eigen lichaam (bijnierschors) er minder van gaat produceren en dat kan een nadeel zijn.

Met slim Googlen kom je een heel eind!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: vragen over corticosteroiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 21:06

gomir schreef:
De site erbij zetten is ook wel handig Blond http://www.cvzkompassen.nl/fk/


Tihihihi
Bedankt voor de link, ga zo even kijken.

Riant, ik heb astma en reuma en gebruik gewoonlijk alleen corticosteroiden om te inhaleren. Maar van het weekeinde kwam ik op de eerste hulp terecht met een astma aanval en toen kreeg ik een injectie in mijn ader en daar heb ik heel heftig op gereageerd,vooral mijn hart. Dus geen langdurig gebruik in die zin, maar een misschien allergie? Heb ook eens een injectie in mijn schoudergewrichten gehad en toen was ik er ook zo ziek van.
ik wil het gewoon nooit meer in mijn lijf, maar ik wil er wel zoveel mogelijk over weten om het trauma te verwerken, eigenlijk.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Anne_26, Babootje, Century, Donderwolk55, lovelyfiefy, Marocje, nick_en_ik, paard1970, Petra_O, ryukapple, Sabine, Sorriso, Tucktuck, Vagabondo, xChoco en 66 bezoekers