Identiteitsbewijs-vraagje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 08:45

Hallo, ik moet straks mijn identiteitsbewijs verlengen, oftewel een nieuwe ophalen.
Mag je daarvoor een pasfoto uit een 'hokje' gebruiken?
Volgens mij wel namelijk maar ik weet het niet zeker. Op een paspoort mag het dacht ik niet.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 08:50

Oeps! Hoe verplaats ik dit naar "Algemeen"?

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 08:52

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 08:53

Nee ik heb een hekel aan pasfoto's laten maken, dus ik ga liever sneaky in zo'n hokje zitten.
Haha! *LOL* Haha!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 09:15

sorry dit is VET off-topic maar Cody wat heb jij een leuk usericon!!! Echt lief!! xxx Roos

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 09:58

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 10:10

eh gewoon proberen. het gaat erom dat je gezicht er voor 3kwart opstaat ofzo dus iets schuin. aanwijzingen staan meestal wel bij t hokje en bij een fotograaf pasfoto's laten nemen is niet zo erg hoor. gewoon denken dat ze t 100 keer per dag doen. en dat iedereen altijd verrot op pasfoto's staan. die mensen zijn meer gewend dan je denkt hoor. zijn je zo weer vergeten.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 11:54

euh nee Marjo sinds kort is het verplicht om pasfoto's recht van voren te maken. dus in een pashokje mag niet!
ook moet ie van een bepaalde hoogte en er moet zoveel van je hoofd te zien zijn etc.
Ik moest 3 weken geleden ook nieuwe voor m'n e-achter B rijbewijs

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 13:31

Hmmm ik ben geweest. Heb foto's gemaakt in een hokje. Stond bij dat het voor officieledocumenten gebruikt mocht worden op een aantal voorwaarden (recht naar voren kijken, lichte achtergrond, geen hoofddeksels enz.) dus ik dacht dat zit wel goed. *FLITS FLITS* en klaar was ik.
Maar toen kwam ik op mijn werk, zegt mijn neef dat hij twee maand terug bij het gemeentehuis weer naar huis is gestuurd omdat hij zulke foto's had. Per april zijn er weer nieuwe regels ofzo blablabla.
Dus ik ga het zo proberen op het gemeentehuis, doe net of ik gek ben en dan zien we het wel.

Schijnt een probleem te zijn met de foto's omdat er dus 2x geflitst wordt, zodat je 4 foto's krijgt, maar alle 4 foto's schijnen net iets te verschillen. 1 mm anders invalshoek ofzo. Handiggg. Niet dus.

Nou ben benieuwd, laat straks wel weten of het gelukt is.


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 18:52

Je bent denk ik al geweest, maar dan voor de mensen die dat ook willen/moeten doen.

Je moet kleuren-pasfoto's hebben zowel voor een ID-bewijs als voor een paspoort. Dat is vanaf het najaar verplicht.

Knuf Mayo

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 19:05

ik heb vandaag paspoort gehaald en ik heb gewoon een zwart wit foto dr op hor! wel recht naar voren. was prima...

"Some memories are best forgotten"

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 19:09

ehm... mag met elke foto op alle id-papieren. Dus je kaart, je paspoort, je rijbewijs... GEwone schoolfoto's ed.. HEb t speciaal nagevraagd omdat ik niet elke keer 'goede' foto's wilde laten maken, kost elke keer geld en tijd en moeite...
Vroeger moest er een schuine foto met 1 oor erop, nu mogen allebei je oren erop, je mag geloof ik nog net niet op je kop hangen, maar goed... Bijna alles mag, ook de uitsnede is niet helemaal voorgeschreven meer (vroeger wel dus)...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:02

Citaat:
Op 2001-05-31 20:05, schreef yor:
ik heb vandaag paspoort gehaald en ik heb gewoon een zwart wit foto dr op hor! wel recht naar voren. was prima...



Oh, ze hadden tegen mij gezegd dat 't vanaf 't najaar verplicht was en daarom nnu alvast beginnen.

Knuf

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:08

Huh? Ben ik niet blij mee. Ik vind zwart-wit pasfoto's veel mooier. In kleur zie je ook alle vlekjes enzo. Niet dat ik zo ijdel ben, maar als ik de keus heb, dan heb ik liever een zwart-witte. Zo'n paspoort of rijbewijs moet toch 5 tot 10 jaar mee, dan laat ik liever een iets normalere foto zien... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _San87_, _Sun, _Utah_, Adrija, AhrefsBot, Anoukjuuuhh, BLEXBot, Buxy, Flux, Jadero, KimD, Kimddddd, lanouska, lenaa_tje, Lienboon, Malissaa1, marit34, ontherun, Priscilla27, Roadracer, rocky_1995, Roquen, Schuur_, soesie, Speirs, thequeensmum, verootjoo, wiifke en 80 bezoekers