manege of privéles??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 16:24

Ik heb een verzorgpaard waar ik op rijd en dan heb ik nog 1 keer in de week les op de manege op een manege paard.
Nu bood iemand mij aan om voor 10 euro per keer les te geven op mijn verzorgpaard. De manegelessen zijn ook 10 euro. Maar ik mag het niet allebei. Dus nu moet ik kiezen wat ik ga doen, voor 10 euro een manege les met 5 personen op een manege paard of voor 10 euro privéles op mijn verzorgpaard.
Eigenlijk denk ik dan dat ik van het laatste meer leer maar nadeel is dan wel dat ik niet meer aan de FNRS wedstrijden mee kan doen wat ik wel erg leuk (en leerzaam) vind. (tenminste, ik denk dat dat dan niet meer kan)
Maar aan de andere kant, ik ben toch niet van plan met mijn verzorgpaard echt wedstrijden te gaan rijden, dat is dan weer meer voor de lol.

Heeft iemand misschien nog een optie? of een idee wat het beste is?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:50

Kun je niet afspreken dat je de ene week prive les hebt en de andere week op de manege meerijdt? dan heb je van allebei de voordelen!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:51

Ligt er heel erg aan hoe de kwaliteit van beide lessen is. Misschien aan je ouders vragen of je eerst een (of een paar) proefles(jes) mag hebben, zodat je daarna beter kan kiezen.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 18:35

ja, dat is misschien wel een goed idee kieffertje.
Maar ik kan niet de ene week groepsles de andere week priveles want de groepslessen moet je per half jaar betalen. Eerder was het met een stempelkaart en als je niet kwam kreeg je geen stempel dus hoefde je niet te betalen, maar nu moet je dus een vast bedrag per kwartaal betalen en als je niet kan mag je de les op een ander tijdstip inhalen

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:03

ik heb allebei Pling maar je zou een keer kunnen gaan kijken bij die lessen, en dan kiezen.
Ik vind dat ik meer aan privé-les heb Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:08

De manege is waarschijnlijk gezelliger, maar je leert veel meer van de privelessen op je verzorgpaard.
Dus als je veel wilt leren moet je de priveles kiezen, als je gezelligheid belangrijker vindt moet je op de manege blijven.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:10

Is met je verzorgpaard meerijden in de manegelessen misschien een idee? Op veel maneges mag je je eigen paard meenemen naar de lessen. Dan heb je wel les op je verzorgpaard en je hoeft niet weg van de manege. Kan je ook gewoon een wedstrijdje rijden als je dat wilt. mOmmii rijdt bijvoorbeeld ook met haar eigen pony bij de manege. Ik heb dat eerst ook vaak gedaan.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:55

misschien toch die priveles en af en toe een concours zonder startkaart? want over het algemeen leer je daar natuurlijk een stuk meer van, en heb je 60 minuetn lang de volledige aandacht van degene die les geeft.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:04

Misschien is een proefles een idee? Lachen
zo heb je van beide lessen een idee hoe veel je ervan leert.
FNRS wedstrijden zijn leuk, maar kan je die niet gewoon blijven rijden???
succes in ieder geval met je keuze!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:23

en die iemand is een iemand die kan en mag lesgeven? en dan vooral kan....
en wat zegt de eigenaar van je verzorgpaard ervan?

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:06

neem een proeflesje en kies daarna Lachen

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:38

Ervan uitgaande dat diegene die de privélessen geeft daar capabel voor is zou ik daarvoor gaan. Van een privéles leer je toch meer als van een groepsles, is mijn ervaring.

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: manege of privéles??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 18:10

Bedankt voor de reacties.
Ik kijk het wel even zo aan en dan kies ik wel.
Helaas kan ik nog niet met mijn verzorgpaard naar de manege, omdat ik op dinsdag les heb en dan de trailer weg is. En ik kan de eerstkomende maand niet in een andere groep.
Verder heeft mijn vader niet zoveel zin om elke week me te gaan met de trailer Boos! maarja,
Bedankt voor de reacties Haha!