hoe beweging geven zonder te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chris_Fire
Berichten: 1031
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: nuland

hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 16:32

hoi
Ik heb een verzorgpony van 1.47 ikzelf ben ongeveer 1.74. Ik vind me steeds groter worden voor hem.....dus ik wil wel stoppen met rijden maar hij moet echt goede beweging hebben, omdat hij 1 keer in de maand voor de kar loopt met de eigenaren. (soms wel iets vaker maar zeker niet meer dan 1 keer per week en in de winter gaan ze helemaal niet) En aangezien die pony barst van de energie is hij niet snel moe te krijgen. Longeren is niet echt beweging voor hem omdat hij daar zich niet echt "uitleeft". Weet iemand misschien hoe ik hem wel echt goede beweging kan geven en toch niet te rijden...

groetjes margo
Laatst bijgewerkt door Karin op 22-04-05 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt



Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:40

Je pony kan het nog makkelijk hebben hoor! Gewoon lekker doorgaan met rijden, het plaatje is dan misschien minder, maar je pony heeft écht geen last van jou.

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Re: Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:22

inderdaad! gewoon lekker doorrijden. 1.47 is dan wel pony, maar toch niet zó verschrikkelijk klein?? (Ik rij zelf op een pony van 1.50 en ik ben 1.71 en ik heb er nog nooit een opmerking over gekregen Knipoog )

Auke07

Berichten: 659
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:29

wat is het voor ras! Als het een fjord of een haf is, of een ander wat grof gebouwd paardje kan hij het zowiezo hebben!! Mijn vriendin rijd ook op een pony van 0ng 1.45 en is 1.75!!! Het kan heus wel!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:18

Verplaatst naar VMR

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re: Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:23

je kan nog makkelijk blijven rijden, en anders ook maar leren mennen Tong uitsteken ??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:40

Ik rijd met mn 1.72 vaak op een pony van 1.48, en zo raar ziet dat er niet eens uit. Nou zijn pony en ik beiden wat grof gebouwd, dus misschien komt het daarvan, maar dat dier kan jou best hebben qua lengte hoor.

Mocht je je echt bezwaard voelen kun je hem aan het werk zetten aan de longe, en dan niet aan een touwtje in de rondte slingeren, maar werken met een longeersingel en bijzet/touwtjes etc
Wat meer mennen is misschien ook een idee, weet niet hoe ervaren je daar in bent ?

Maar vooral lekker blijven afwisselen en toch echt nog wel rijden hoor, al maak je er 3 keer per week rijden van, 1 keer per week mennen, 2 keer per week longewerk etc

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 07:10

Ik rijd op een pony van 1.30 ong en ben 1.65, dat gaat nog en hij heeft er geen last van!

Ikzef rij de laatste tijd niet veel, ik longeer hem of op een mooie dag even een stuk wandelen!
Dat is ook erg leuk Ja

coolekikker
Berichten: 14
Geregistreerd: 21-04-05

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 07:22

heeeey

je kan nog wel doorrijden het plaatje is misschien stom maar als je paardjuh (verzorg) veel energie heeft en best stevig gebouwd is kan het makkelijk
veeel plezier Tong uitsteken Haha!

kunen jullie zonder paarden? ikke nooit van me leven

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:02

Je kunt wandelen, fietsen of grondwerk doen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:58

Misschien kan je dus wel gewoon doorrijden. Anders is wat antheman al zegt wandelen of grondwerk ook een idee.

Verder kan je met longeren gewoon trainen. Dan hoeft je pony zich niet uit te leven, dan zet je hem aan het werk. Je kan vanalles aan de longe. Werken met bijzet, werken aan stemcommando's, balkjes lopen, sprongetje maken (dan niet met staanders, maar bijv. cavaletti's) Als je bij [UZ] uit het zadel kijkt, zie je genoeg ideeën om de pony in beweging te houden, zonder er op te zitten.


El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:54

gewoon doorrijden of zelf met hem gaan mennen

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.eu
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:15

ik heb een dpony van 1.45 ben zelf 1.70 ongeveer en ik vind dit echt geen probleem! gewoon lekker blijven rijden hoor!!

Moet uw paard geschoren worden? Ik kom in Limburg en N-Brabant, stuur maar een PB

lailapri

Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:55

je kan nog blijven rijden hoor!
En longeren kun je zo zwaar maken als je wilt.
Je kunt ook denken aan lange lijnen, losgooien vrijspringen of iets, maar ik zou gewoon lekker blijven rijden en afwisselen. Is er geen manier om te zorgen dat hij minder energie krijgt. Ik bedoel sommige paarden zijn vanzichzelf druk andere niet maar kun je druk maken hoor met 5 kilo dravers brok ofzo (even ruim genomen Tong uitsteken)

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

natas101
Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-05

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:07

je kan nog makelijk door rijden hoor Haha! ikzelf ben ook ongeveer 1,70 en rij een pony van 1,38 en dat gaat nog hartstikke goed je pony kan het nog makelijk aan hoor.. Knipoog

Haha! timo=m'n sppr horse! Haha!

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:13

Wat de rest ook al zegt, als je pony wat forser is dan kan je best blijven rijden. Mijn pony is 136,5 en ik ben 170 (mss iets groter) Ik doe alles met haar. Racen, serieus western rijden, springen. Ze vind dat leuk ook. Gaat lekker hard (soms te Haha! ) en geeft ook zo nu en dan een bok.

Afbeelding
Gister gemaakt tijdens de buitenrit, wel vanaf een paard van 170 of iets groter gezien.

Edit: Je zou kunnen gaan trimmen met hem.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 25-04-05 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MiaMora

Berichten: 277
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: hoe beweging geven zonder te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:19

Hoofdstel om met bit en dan fietsen maar !

B-dressuur +11 (4 wedstrijden, 8 x gestart)
Nieuw topic: 30-plussers die nog aktief paardrijden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 43 bezoekers