Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellie

Berichten: 215
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: leiden

Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 17:02

hoi bokkers

ik sprak laaste een meisje en toen zei ze ik moet op die en die wedstrijd schrijven en ik zei zo voor de gein geef mij dan alleen maar 8en Knipoog zegt ze nou heb ikw eleens voor ene proef gedaan hoor zat de jury niet opteletten en ik vond het een mooie proef dus gaf ik zelf punten hiervoor.

als dat kan vindt ik het toch wel heel erg dan kijkt zei gewoon of je goed rijdt of niet ik vind diet dus echt niet kunnen

kan je dat als schrijver gewoon doen ?

groetjes shar

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:10

Nee dat kunnen ze idd niet doen Scheve mond

Presley

Berichten: 406
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: Ilpentown

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:10

Nee ik vind dat echt niet kunnen.
De jury zit daar toch niet voor niks.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:16

Vaak zat meegemaakt dat de jury vraagt "wat zou jij daar voor geven?" Weet ik veel!!!! Daar zitten zij toch voor? En ik heb r een x eentje gehad bij een menwedstrijd, die gewoon in slaap viel af en toe. Maar ik heb geen een keer een cijfer gewoon opgeschreven. (al had ik dat misschien beter wel kunnen doen, want hij had de oefening niet gezien...)

Ellie

Berichten: 215
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: leiden

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 17:18

Ja je zou maar een super nette proef neer zette en je krijgt onwijs lage punten en iemadn die bager heeft gereden onwijze hoge ik vind het echt niet kloppen ik ben toch geen jury dus zou ik ook niet weten welk cijfer ik er vor moeten geven Boos!

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:55

het is wel interessant als een jury met je "overlegt". ik heb een keertje bijgeschreven bij een jury, en zij vroeg me af en toe wat ik ervoor zou geven, en dan beargumenteerde zij waarom ze het er wel of niet mee eens was (was trouwens niet van invloed op de punten hoor, gewoon een aardige jury die je wat wil leren Knipoog )

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:00

Ik vind het wel leuk als een jury overlegt met me als ik schrijf. Maar een schrijver kan NOOIT zomaar zelf punten gaan opschrijven. Als het goed is merkt de jury dat toch wel?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:15

Als schrijver ga ik nooit tegen de punten van de jury in, die zit daar immers voor. Wel vind ik het leuk om te horen waarom er nu bepaalde punten gegeven worden. Helpt mij ook weer als ik zelf start.

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:40

he wat raar.. ik zou dat ook nooit doen..
ik ga wel eens mee met mijn vader (hij jureerd wel eens z1/z2...)en dan vind ik het leuk om te schrijfen..
maar klinkt misschien stom maar mijn vader let wel goed op..
en hij vraagt ook wel eens wat ik voor cijfer zou geven..en dan legt hij uit waarom dat goed is of hoe het anders moet,,
dat vind ik altijd leuk.. maar nee ik schrijf nooit zomaar zelf punten op..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:54

Dat een jury met schrijfster overlegt over de punten (indien de schrijfster er een kleeeein beetje verstand van heeft), daar kan ik mee inkomen, maar om als schrijfster zelf een beetje te gaan zitten punten vind ik ronduit schandalig.
Mocht ik jury zijn en ik zou het zien, dan zou ik ze regelrecht naar buiten knikkeren.

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:27

ik heb ooit bijgeschreven bij een jury (noem geen namen Bloos) en die werd gebeld tijdens de proef, en heeft een deel vd proef zitten bellen...
ja wat moet je dan, toen heb ik em maar verder gejureerd... dat vind ik dus echt te ver gaan!!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:45

@marjette... ernstig! Je zet als jury toch even je telefoon uit... :S

Tja, ergens vind ik het ook niet kunnen. De jury heeft er (hopelijk) de meeste verstand van, anders was hij/zij geen jury geweest. Zelf gaan jureren vind ik niet kunnen...

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:47

nee idd. k wist ook echt hoe k de proef moest beoordele! jurere lijkt makkelijk, maar ga daar maar eens zitte!!

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:52

Ik heb als schrijfster wel meegemaakt dat de jury bepaalde onderdelen vergat te punten, en dan na afloop van de proef zei dat ik daar dan maar gewoon 6en neer moest zetten, omdat ie niet meer wist hoe dat onderdeel ging :S
Na een tijdje bij een jury in de auto te hebben gezeten, krijg ik meestal wel door hoe diegene jureert, en ga ik altijd zitten gokken voordat ie het cijfer geeft; is wel grappig als het dan klopt Haha!

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:35

Ik vind dat dus echt niet kunnen

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:26

Nee dit kan ook echt niet, maar als jury zit je dan ook niet echt op te letten volgens mij! Dit moet je toch zien of niet?? Ik kan me ook vreselijk ergeren aan schrijvers die vlak na een proef al over het terrein lopen te bleren wie goed/niet goed/vreselijk etc. was, dat hoort dus ook niet!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:34

Heb ook een keer gehad dat de jruy gewoon heel de proef zat te praten, terwijl ik maar moest schrijven. Hij zei wel bij de meeste onderdelen een punt, maar hij heeft geen 1 onderdeel gezien. Dat soort jury's kan ik dus echt niet tegen, dan zou ik echt uit de auto willen stappen, en zeggen dat hij het zelf maar uitzoekt. Alleen heb je hier alleen de combinaties mee, en niet de jury..

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:37

chaai schreef:
het is wel interessant als een jury met je "overlegt". ik heb een keertje bijgeschreven bij een jury, en zij vroeg me af en toe wat ik ervoor zou geven, en dan beargumenteerde zij waarom ze het er wel of niet mee eens was (was trouwens niet van invloed op de punten hoor, gewoon een aardige jury die je wat wil leren Knipoog )


idd,
zo leer je dr ook veel van,
zo heb ik dr ook vaak bij gezetten!

een goede jury kijkt ook even de lijst na voor hij zn handtekeing dr onder zet.

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:12

Laatst zaten ´mijn groom´ en ik na de wedstrijd aan tafel en een meisje van de vereniging had geschreven bij een ander meisje van de vereniging en die vertelde dat ze ook wel wat punten had opgeschroeft...

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:42

Ik heb ook weleens meegemaakt ja dat een jury vroeg wat ik ervoor zou geven, want ze zat naar een andere proef te kijken. Beetje apart maarja.

En ook een keer meegemaakt dat er tijdens een wedstrijd maar opnieuw werd nageteld en weer en weer. Bleek dat de coupon niet klopte, er was 1 onderdeel niet opgeschreven, had de jury ook niet gemerkt.

Blackmagic85

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-02-05

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:19

Ik heb een keer een jury gehad die zat mijn hele proef te discussieren met de schrijfster; alleen ging het andersom; de jury zegt' geef maar een 6 voor het binnenkomen' zegt de schrijfster' noem je dat binnenkomen ? dat moet een 4 zijn.' en zo ging dat het hele proefje door (dit hoor je dus allemaal op de film...) en dan is het proefje afgelopen en dan moet de jury nog punten gaan geven vanaf punt 15 ofzo. dus dan worden het 5en en 6en want hij heeft nix gezien. Zit ik daar me best te doen Boos!

Kaja

Berichten: 3879
Geregistreerd: 14-12-04

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:30

Inschakelen van de bond hè???
En al helemaal als je iets op film hebt... Knipoog

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:27

dat is idd niet erg handig van haar.. belachelijk zeg..

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:20

Ik mag aannemen dat de jury tekent voor zijn punten en dus tenminste even vluchtig het protocol nakijkt??

Annash
Blogger

Berichten: 26525
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Dat kan je als schrijver toch niet doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:23

Ik tref het tot nu toe goed, jury's zeggen zo nu en dan wel eens "En dit dan" waarna ik mijn mening geef. Cijfer is en blijft van hun, evenals het commentaar, daar rommel ik niet mee en vind het ook niet kunnen.

Vind het wel leuk om zo nu en dan een beetje mee te oordelen Tong uitsteken Leer je veel van, zeker als de jury dan zo tof is om overal toelichting bij te geven Ja