vandaag mijn 2e crossles gehad

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 14:09

Vorige week had in mijn 1e crossles, heb een beetje kennis lopen maken met de hindernissen.
aangezien ik met hemelvaart mee wil doen Bij de cross in Ambt delden en ik naar ermelo ga van het zomer, ben ik crosslessen gaan nemen

de les van vandaag was eigenlijk best wel de 1e les. we begonnen met het ´echte´ werk.

mijn paard vond het werkelijkwaar super, ik iets minder maar goed, ik heb wat voor mijn paard over Clown .
waren we bijna klaar, zegt mijn instructrice van, rij eens op die heg af , niet twijfelen gewoon zitten en rijden zegt ze. nou die heg was ongeveer een meter hoog. ik rijden en paard springt, super. oohh zegt ze probeer de picknick tafel eens. Oke ik zitten en rijden, Roos had echt zoiets van kun je daar ook overheen. ik twijfelde Roos stopt. nog een keer aanrijden en ze sprong me er hoog over heen. ik heb sommige dingen wel of een filmpje staan maar weet niet hoe ik dat hier op bokt krijgt, maar ik ben in ieder geval donders blij dat mijn paard het super vind. ik zelf vind het iets minder, geef mij maar gewoon hindernissen dan red ik me wel. maar goed, dat krijg je ervan als je een weddenschap verliest Ach gut

A horse without an equestrian is still a horse, but an equestrian without a horse is just a human


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:11

gaaf Delanie Ja Haha!
Zo'n picknicktafel vind ik zelf doodeng en zou er nooit van mn leven op af durven rijden. Knap dat jij het wel hebt gedaan Ja

Live,LOve,'ndLaugh

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:12

Nou ik vind het erg dapper van je dat je het toch gaat proberen.
Crossen is echt super, zeker voor je paard maar natuurlijk ook voor de ruiter!
Ik ga ook naar Ambt Delden, dus misschien dat ik je nog zie Knipoog
Ik rij alleen wel bij de pony's...

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 14:27

Margon schreef:
gaaf Delanie Ja Haha!
Zo'n picknicktafel vind ik zelf doodeng en zou er nooit van mn leven op af durven rijden. Knap dat jij het wel hebt gedaan Ja


ik sta ook versteld te kijken van mezelf, ik denk dat als het paard niet zo fanatiek had gedaan ik er ook niet overheen was gegaan, maar goed. zoals ik al zei ik heb veel over voor mijn paard en dan maar te bedenken dat ze een maand geleden niet dichter dan 10 meter bij een boomstam durfde te komen.

A horse without an equestrian is still a horse, but an equestrian without a horse is just a human

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:40

Leuk dat je les zo goed bevallen is!

SGW's zijn echt verslavend en de meeste paarden hebben er ook veel plezier in!

Als je de smaak te pakken hebt kom dan ook eens meelezen met ons SGW-toppic in de huiskamer, erg gezellig!

'Don't let it be forgot, that once there was a spot,
for one brief shining moment that was known as Camelot'
SGWay of Life's Miss Marple


Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:51

wat leuk dat het zo goed gaat Ja

wacht met vol smart op de filmpjes...

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:53

cool dat je het toch doet ook al vind je het self eng/niet zo leuk..
ik cross ook (bij de pony's) en ik moest met de cross in roden ook een picknicktafel,, en hij lijkt altijd heel groot..maar mijn vader zij (hij iz Z SGW geweest) als je de tafel door de helft saagt dan vind je m meteen minder eng/niet eng..terwijl ze er toch het zelfde overheen springen.. en dat gaf me wel een goed gevoel..dus ik reed daar op die hindernis aan en ik was niet bang meer..Lachen

Zofinagonda (v. Cantos): Dres: Z2/ Spr: M / SGW: L
Ewagonda (v. Zurich): Dres: L1 / Spr: B / SGW: B

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:57

Pfoe, als jij en je paard nu net pas begonnen zijn met crossles, zou ik ambt delden niet als eerste cross gaan rijden. Daar is het vrij pittig gebouwd namelijk, zelfs het B. En als je in je training al twijfelt op sommige hindernissen is AD al helemaal geen verstandige keus als eerste cross.
Misschien is het beter als je eerst een terreinrit of oefencross doet. Daar heb je alle tijd van de wereld en als je iets niet durft mag je er gewoon langsrijden.
Begrijp me goed, ik wil je plezier niet verknallen ofzo, integendeel! Hoe meer crossers hoe beter!
Sorry als ik wat betweterig overkom, maar het is goed bedoeld hoor!

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 21:50

Simmie schreef:
Pfoe, als jij en je paard nu net pas begonnen zijn met crossles, zou ik ambt delden niet als eerste cross gaan rijden. Daar is het vrij pittig gebouwd namelijk, zelfs het B. En als je in je training al twijfelt op sommige hindernissen is AD al helemaal geen verstandige keus als eerste cross.
Misschien is het beter als je eerst een terreinrit of oefencross doet. Daar heb je alle tijd van de wereld en als je iets niet durft mag je er gewoon langsrijden.
Begrijp me goed, ik wil je plezier niet verknallen ofzo, integendeel! Hoe meer crossers hoe beter!
Sorry als ik wat betweterig overkom, maar het is goed bedoeld hoor!


je komt niet betweterig over hoor, je geeft gewoon je mening.
Ik ben het wel met je eens dat AD zwaar is, maar het terrein waar ik oefen staat gewoon een complete cross zowat, de eigenaresse rijdt zelf Z cross, maar misschien hoe dichter bij het komt ik wel niet ga, maar zo doe ik wel veel ervaring op!!

A horse without an equestrian is still a horse, but an equestrian without a horse is just a human

Chely

Berichten: 982
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: born

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:34

Succes!!!!
Stel ik zou ook crossles willen, tips waar ik aan iemand kan komen die zo'n les geeft, is het een vereniging of moet ik bij het knhs zijn. Of gewoon geluk hebben dat ik iemand tegenkom?

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: vandaag mijn 2e crossles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:16

Chely schreef:
Succes!!!!
Stel ik zou ook crossles willen, tips waar ik aan iemand kan komen die zo'n les geeft, is het een vereniging of moet ik bij het knhs zijn. Of gewoon geluk hebben dat ik iemand tegenkom?



Je kunt priveles nemen (kijk in de Hippo's vademecum, ofzoiets Haha! voor instructeurs die crossles geven), of regiotrainingen volgen. Kijk hiervoor op www.sgw-eventing.nl onder het kopje "regiotrainingen".


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, sterregoud en 28 bezoekers