Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 14:22

Mijn paardje moet helaas revalideren en ik wil hem hierom 1 maand in de wei zetten.
Het moet een wei zijn die in goede staat is. Met andere (betrouwbare!) paarden. Niet te veel paarden en niet te weinig land, want mijn paardje moet dus revalideren.
Liefst dagelijkse toezicht. Mogelijkheid om er zelf bij te kunnen komen.
Eventueel mogelijkheden om gebruik te maken van een longeer bak en/of stapmolen.
Zodra het weer het toelaat de hele dag naar buiten natuurlijk.

Waar?
Ik woon zelf in Bussum ('t Gooi). Dus als het hier in de buurt mogelijk zou zijn: perfect. Voor een goede wei ben ik wel bereid om meer richting Utrecht/Lage Vuursche/Loosdrecht/Eemnes te gaan.
Liefst bereikbaar met openbaar vervoer, niet noodzakelijk.
Dus omgeving: Bussum, Naarden, Hilversum, Loosdrecht, Ankeveen, 's Graveland, Nederhorst den Berg, Utrecht, Hollandse Rading, Soest, Eemnes, Baarn, Soest. Noem maar op!

Liefst zo snel mogelijk!
Help ons alsjeblieft aan een leuke wei!

Liefs, Suus

Sportrevalidatie Hilversum - Flexchair Ruitertraining Hilversum - MSc Manueel therapeute en fysiotherapeute
Nihil volentibus aardum - niets is te zwaar voor hen die willen


Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:28

Je kunt het proberen bij Teus van het Klooster in Eemnes of bij de Boshoeve in Soest.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:29

Per wanneer zou dat in moeten gaan en gaat het om 24/7 op de wei? Bij ons gaan de paarden eind van de week weer voor het eerst naar buiten, maar volgens mij nog niet dag en nacht. Vorig zomer waren er een aantal 'zomergasten' dus alleen weidegang en verder niet, maar je zou contact op kunnen nemen.
Voor info kijk op www.stal-aetsveld.nl (stal zit in Weesp, dus dat is vlakbij voor jou).

Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Re: Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 15:40

Het gaat in principe om 24/7. Mocht dit wegens weeromstandigheden niet kunnen, dan uiteraard alleen overdag in het land. Probleem is: ik studeer en kan dus niet 's ochtends/'s middags de paarden erin zetten of eruit halen. Vandaar.

Vanaf 9 mei zou dit in moeten gaan.

Bedankt voor de reacties zover! Teus vh Klooster had ik inderdaad al gehoord: ervaringen?! Hoe ziet het er hier uit? Kosten?

Sportrevalidatie Hilversum - Flexchair Ruitertraining Hilversum - MSc Manueel therapeute en fysiotherapeute
Nihil volentibus aardum - niets is te zwaar voor hen die willen

Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Re: Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 15:42

Stal Aetsveld klinkt ook erg goed. Hier ga ik ook dit weekeind eens langs! Top:)

Sportrevalidatie Hilversum - Flexchair Ruitertraining Hilversum - MSc Manueel therapeute en fysiotherapeute
Nihil volentibus aardum - niets is te zwaar voor hen die willen

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:47

Paradiso schreef:
Het gaat in principe om 24/7. Mocht dit wegens weeromstandigheden niet kunnen, dan uiteraard alleen overdag in het land. Probleem is: ik studeer en kan dus niet 's ochtends/'s middags de paarden erin zetten of eruit halen. Vandaar.

Vanaf 9 mei zou dit in moeten gaan.

Bedankt voor de reacties zover! Teus vh Klooster had ik inderdaad al gehoord: ervaringen?! Hoe ziet het er hier uit? Kosten?


Teus heeft een pensionstal, die voorzien is van alle gemakken. Binnen- en buitenbak, spuitplaats, kleine kantine, heel veel weiland, paddocks.

Ik heb mijn paard daar in de wei gehad (voor de zomervakantie). Ik betaalde toen nog iets van 150 voor een maand. Was wel incl. snachts op stal (dat doen zij dan) als het weer te slecht was, en hooi voor op stal. Je kunt je paard opzoeken wanneer je maar wilt. Wat de kosten nu zijn weet ik niet.
Ervaring is goed. Teus houdt de paarden dagelijks in het oog en kijkt heel goed of de koppels met elkaar op kunnen schieten en of er niet een buiten de groep valt.
OK dan! super geregeld daar!

Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Re: Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 15:50

Klinkt als goed nieuws idd. Het scheelt dat Teus zijn paarden in de gaten houdt. Zoals al vermeld moet het paard revalideren, en zodra hij dan constant ruzie heeft gaat dit natuurlijk niet zo vlot.
Dit weekeind ook maar eens langs!

Meer ideeen?

Sportrevalidatie Hilversum - Flexchair Ruitertraining Hilversum - MSc Manueel therapeute en fysiotherapeute
Nihil volentibus aardum - niets is te zwaar voor hen die willen

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:55

Paradiso schreef:
Stal Aetsveld klinkt ook erg goed. Hier ga ik ook dit weekeind eens langs! Top:)


Ik zou eerst even bellen als ik jou was. Er zijn namelijk geen boxen vrij op dit moment...


Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Misschien kan iemand hier mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:01

Paradiso schreef:
Klinkt als goed nieuws idd. Het scheelt dat Teus zijn paarden in de gaten houdt. Zoals al vermeld moet het paard revalideren, en zodra hij dan constant ruzie heeft gaat dit natuurlijk niet zo vlot.
Dit weekeind ook maar eens langs!

Meer ideeen?



www.heidehoek.nl, ook in Eemnes, maar zelf geen ervaring mee.
Ben er wel eens geweest. Accomodatie is mooi. Zelfde principe als bij Teus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jitskenienke, Meissieline, Trendiction en 89 bezoekers