Draver in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 13:39

Hai ik heb een vraag. Ik rijd sinds 1,5 maand een draver en hij doet het echt keurig moet ik zeggen ( Bloos het sterrenkijken is eraf Haha! ). Ik rijd hem 4 keer in de week en hij pikt alles lekker snel op. Maar ik heb 1 "probleem" de GALOP Cool . Hij vind dat zo leuk om te doen dat er maar 1 galop knop op zit en dat is scheuren. Op zich vind ik dat niet zo'n groot probleem als hij een keer scheurt maar als je hem in een normale galop wilt zetten valt hij al heel snel terug in een zeer snelle draf. Nu weet ik dat dravers er veel moeite mee hebben maar hij heeft tot zijn 5e op de drafbaan gestaan en nu word hij ong. 6 jaar recreatief bereden. Het is ook niet de bedoeling dat als ik er morgen weer op zit hij gelijk een goede galop moet laten zien, maar tips zijn echt van harte welkom. Ik heb morgen les met hem en ik hoop dat mijn instructrise me meer kan helpen. Maar misschien dat hier mensen zijn die ook een draver hebben/rijden en ook weten waar de goede galopknop zit Clown . Alle tips zijn echt van harte welkom. Als ik met hem in de galop zit is een volte ook erg lastig, maar ik probeer het wel. Bedankt alvast voor de hulp.

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren


Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:04

Zijn al meer topics over meen ik ,maar die van mij galopeerd erg graag eigelijk en springt ook met weinig moeite aan .Ook zij heeft op de baan gelopen en is nog niet lang onder het zadel Lachen

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life


Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 15:11

chatelaine schreef:
Zijn al meer topics over meen ik ,maar die van mij galopeerd erg graag eigelijk en springt ook met weinig moeite aan .Ook zij heeft op de baan gelopen en is nog niet lang onder het zadel Lachen


o sorry Bloos hoe kan ik die vinden, bij zoeken draver intypen???
Hij springt ook zonder problemen aan, en hij zit ook altijd in de goede galop, alleen zo knettertje hard!

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:13

Ik ga je topic blijven volgen want mijn vriendje rijd ook met een draver en vind ook de "rustige-galop-knop" niet... Knipoog

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 17:09

MeiaLuna schreef:
Ik ga je topic blijven volgen want mijn vriendje rijd ook met een draver en vind ook de "rustige-galop-knop" niet... Knipoog


Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die dit "probleem" heeft Clown
Ik hoop dat er iemand op reageerd met een super tip, ga ook straks even zoeken via het zoekprogramma of ik iets vind.
Nogmaals het is niet een super groot probleem maar het is meer dat ik weet dat hij het wel kan. Hij vind het gewoon erg leuk om te galopperen. Zijn staart word iets omhoog gegooid en oortjes vallen bijna eraf zo ver hij ze naar voren heeft Tong uitsteken .
Nu hebben we samen een topic Knipoog

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren

SplashIsLief

Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:17

Ik heb in het begin ook dit probleem gehad maar ondertussen hebben we de knop gevonden en kunnen we zelfs een 3 takt galop met (een beetje Knipoog ) sprong rijden Lachen
Er zijn verschillende dingen die je kunt proberen:
Aanspringen op een kleine volte, eerst een tijdje op een kleine volte galopperen en langzaam aan de volte steeds groter maken. Als hij dan weer harder gaat, maak je de volte weer kleiner.
Je kunt balkjes neerleggen. Op de afstand van een normaal paard in galop. Dan moet hij wel rustiger anders struikelt hij over de balkjes (wil trouwens niet altijd werken omdat ze dan gaan springen Knipoog )
Ook kun je proberen veel te schakelen, iets je terug en weer naar voren. De volgende keer weer ietsje meer terug en weer naar voren. Weer terug, weer naar voren etc.
Ook kun je schakelen met de gangen. Van draf naar galop, van galop naar stap, van stap weer naar galopt, weer terug naar draf, van draf naar stap, weer in galop aanspringen. Gewoon wat afwisselen en al is het maar een halve volte in galop weer op jou hulp terug komen. Later gaat hij dan waarschijnlijk ook makkelijker schakelen

Succes ermee Lachen en besef 1 ding: Een galop zal altijd een zwakte blijven, maar het kan altijd verbeteren!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 17:55

Super, ik zal het proberen. Moet ik wel zorgen dat ik geen mederuiters in de bak heb anders is het voor hun ook niet echt leuk. In ieder geval bedankt voor je tip Lachen

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:18

ik heb ook een draver,
ik heb ze voor te leren galloperen aan de longe genomen,
en als ze goed reageerd op je stemhulpen (zoals je een galop "nadoet")
kan je je stemhulp vertragen als je paard er goed op reageerd zal ze vanzelf ook vertragen.
Ik weet niet of het zal lukken bij jou, of ik het goed heb uitgelegd, als je het niet hebt begrepen zeg maar iets, ik zal nog eens proberen uitleggen dan Knipoog

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:29

Jambo rijd ik nu bijna 3 jaar, het zal altijd een zwak punt blijven van een draver. Maar hij gaat nu al stukken beter. Het is een kwestie van heel veel oefenen en zoals Splashislief al zegt, veel overgangen rijden. Je hoeft ook geen lange stukken te galloperen kan ook alleen een lange zijde zijn of een volte. Rijd hem dan weer terug naar een rustige draf en dan weer opnieuw.

Probeer ook niet teveel te focussen op de gallop, dat deed ik eerst ook en dan raak je meestal beetje geirriteerd. (ik dan tenminste, vooral omdat je hem gewoon graag rustig wil)

Als je hem in draf en stap al ontspannen heb lopen ben ik van mening dat de gallop ook beter zal gaan.

Bij jambo deed ik elke keer aan t einde van het rijden op allebij de kanten een gallop en daarna uitstappen en belonen. Bij mij heeft dat erg veel geholpen.

En zoals Funkymirko ook zegt, longeren zal ook een hoop helpen omdat er dan geen gewicht wat hem hinderd op zijn rug zit. En zo leert hij gelijk je stem kennen waardoor je dat weer bij het rijden kan gebruiken Knipoog

Succes ermee!

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:53

Galop vragen vanuit een sukkeldrafje of zelfs stap, niet gewoon harder laten gaan en aandrijven met een enthousiasme van YES GALOP. Nee, meer van eh, misschien kunnen we er een galopje in knijpen? Veel ruiters gaan totaal verkeerd de galop in. (Hier zeg ik niet dat jij zo´n ruiter bent, maar even algemeen) De galophulp wordt niet goed gegeven, er wordt gedacht dat het een snellere gang is, terwijl je een paard dat sterk verzameld galoppeerd te voet voorbij zou kunnen wandelen.
Natuurlijk is het lastig om van een draver die zo bevestigd is in de uitgestrekte draf een langzame galop te krijgen, maar het is niet onmogelijk als je zelf maar in langzaam blijft denken. Denk als de galop als een langzamere gang dan draf, ipv sneller. Zet de knop in je eigen hoofd eerst om. Vervolgens druk je je paard dus onder je vandaan weg met de juiste galop hulp (stelingvragen met de binnenhand iets naar buiten , maar niet over de manenkam laten komen, halve ophouding buitenteugel, druk binnenbeen, buitenbeen achter de singel, kruis aantrekken en dan vooral ook weer geven met de teugels zodat het paard ook werkelijk aan kan springen, maar niet zoveel dat de teugels loskomen natuurlijk).
Drijf elke pas, met zit en benen, al lijkt het nog zo onlogisch en doe niet meer dan een paar passen, zeg 6-10.
Dan terug naar de stap, rust inbouwen en dan weer eens aanspringen.
Voor de rest, het is al gezegd, kan het veel rijden van overgangen goed helpen.
Een paard kan (gewoonlijk) geen snelheid maken als je het niet toestaat in de eerste passen. Voorop gesteld dat het aan de teugel is (met het hoofd omhoog en niet aan de hulpen staande, is er weinig tempo te controleren).

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 16:04

jeetje wat een tips Lachen ik heb vanavond mijn eerste les met hem en ik hoop dat ik door deze tips hem beter kan laten lopen. Het zal neem ik aan wel wat tijd (energie) kosten maar dat is absoluut geen probleem. Longeren moeten we nog doen, laatst is er een longeerkliniek geweest (meneer uit friesland, is heel bekend??? ben niet zo heel erg bekend in de paardenwereld qua toppers) en heb daar redelijk wat gezien. Nu alleen nog de praktijk. Ben in ieder geval al heel blij dat jullie weten wat ik bedoel en dat ik niet voor aap sta met mijn vraag Knipoog .Ik zal jullie laten weten hoe mijn les is afgelopen vanavond, kunnen jullie trots op jullie zelf zijn (als het lukt tenminste).

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:50

Vooral veel plezier...

Ik ben benieuwd hoe het gaat. Mijn beste vriendin (dabo) heeft sinds kort een draver en zit ook met de galop en dan vind ik het toch zo jammer dat ik zo ver weg woon!!!!
Als je erbij staat kun je veel beter dingen inschatten en de situatie overzien en de juiste dingen op de juiste momenten zeggen... zo via de pc errug moeilijk...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

AnneG
Berichten: 511
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:59

Lusitana schreef:
Vooral veel plezier...

Ik ben benieuwd hoe het gaat. Mijn beste vriendin (dabo) heeft sinds kort een draver en zit ook met de galop en dan vind ik het toch zo jammer dat ik zo ver weg woon!!!!
Als je erbij staat kun je veel beter dingen inschatten en de situatie overzien en de juiste dingen op de juiste momenten zeggen... zo via de pc errug moeilijk...


Das tocch altijd zo Knipoog

...

Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-05 18:04

Lusitana schreef:
Vooral veel plezier...

Ik ben benieuwd hoe het gaat. Mijn beste vriendin (dabo) heeft sinds kort een draver en zit ook met de galop en dan vind ik het toch zo jammer dat ik zo ver weg woon!!!!
Als je erbij staat kun je veel beter dingen inschatten en de situatie overzien en de juiste dingen op de juiste momenten zeggen... zo via de pc errug moeilijk...



Dat is ook zo, het is idd erg moeilijk om advies te geven aan iemand als je het niet ziet. Maar de tips die ik tot nu toe heb gekregen zijn echt super. En ik heb zo'n idee dat ik hier al aardig mee vooruit kan komen.
Als het dan toch nog lastig is dan hoop ik dat mijn instructrise wat tips heeft. Zoals ik al zei vanavond mijn 1e les, dus ik heb geen idee of zij me daar mee kan helpen.

Je woont in portugal, ik heb even op je site gekeken, wat is het daar mooi zeg Pling . Als je ooit bij je beste vriendin wilt zijn, kunnen we wel aan woningruil doen Knipoog (ben bang dat je daar niet intrapt Tong uitsteken )

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:47

haha, ik woon toevallig in een vreselijk krot. Piepklein (drie vertrekken maat stal, plus badkamer, met ligbad, dat wel) de gaten in het hout, het lekt, de schimmel op de muren en het plafont, gat in plafont van woonkamertje, nee echt niet zo mooi, hoor... Kan ik je niet aandoen.
Omgeving wel fantastisch, mensen heel vriendelijk en alles supergoedkoop....
De site is niet van mij, maar van een Engelse vriendin uit de omgeving. Zij woont aan de andere kant van Góis, in een veel mooier huis...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

ellepel

Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:16

wat bij mij altijd enorm geholpen heeft met de dravers die ik gereden heb is dit:

vooral gaan werken aan de diverse gangen in stap en draf, laat die galop maar even zitten.

dus arbeidsstap/draf.
middenstap/draf
gestrekte stap/draf.
werk aan deze gangen zodat je die moeiteloos beheerst en je paard natuurlijk ook.

als je die gangen eenmaal onder de knie hebt kun je ze vrij makkelijk ook in de galop sturen. in de tussentijd laat je hem alleen galopperen als je buitenrijd, of een paar rondjes in de bak, dan niet gaan dwingen in die galop, maar laat het dier maar zelf even lekker lopen.


belangrijk hier...veel heel veel belonen!!!!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:18

Ik heb mijn dravertje nu bijna 6 weken in Nederland (jeeejj Haha! ) en ik heb nog niet met haar in de bak gegaloppeerd. Wel buiten, en toen ging ze kneppelhard. Eigenlijk onder mijn kont vandaan, met als resultaat dat we met z'n 2en over de kop vlogen Verdrietig
Dat is bijna 4 weken geleden.. ik had haar nog maar zo kort, en er wel een les van geleerd!
Nu focus ik me dus puur op de stap, en draf. een Relaxte stap, en een Relaxte draf! Veel figuren rijden, maar.. naar de ontspanning. Blijven relaxen zeg maar.
Die galop die komt wel. Ik ben nu ook op les, heb afgelopen maandag mijn eerste les gehad, en het bleek toch wel goed te zijn geweest, die 5weken dat ik aan het 'zelfstuderen' was, heb ik het wel goed gedaan!! (Behalve die koprol dus)
Aan de longe laat ik haar wel galopperen, zoveel mogelijk op mijn commando. Maar vaak werkt dat niet.. zij galoppeert aan als zij dat wil.. hihihi
Ik zou ook graag willen dat Simone (Lusitana) hier in de buurt zou wonen hoor... ben haar dankbaar voor alle adviezen die ze me via msn en bokt geeft, maar 'live' is het toch beter!! Haha! (dus bij deze... THNXX)

En Misss_Z, succes met jouw dravertje! Haha!

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:04

Graag gedaan Bloos

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 13:21

Lusitana schreef:
haha, ik woon toevallig in een vreselijk krot. Piepklein (drie vertrekken maat stal, plus badkamer, met ligbad, dat wel) de gaten in het hout, het lekt, de schimmel op de muren en het plafont, gat in plafont van woonkamertje, nee echt niet zo mooi, hoor... Kan ik je niet aandoen.
Omgeving wel fantastisch, mensen heel vriendelijk en alles supergoedkoop....
De site is niet van mij, maar van een Engelse vriendin uit de omgeving. Zij woont aan de andere kant van Góis, in een veel mooier huis...



Oke dan, nou ik zou het voor een maand wel leuk vinden dan denk ik Knipoog . En met een beetje hulp kan het er heel erg mooi uitzien, toch???
Vooral het klimaat lijkt me heerlijk Haha! ben niet vies van de zon.

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren

Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 13:26

ellepel schreef:
wat bij mij altijd enorm geholpen heeft met de dravers die ik gereden heb is dit:

vooral gaan werken aan de diverse gangen in stap en draf, laat die galop maar even zitten.

dus arbeidsstap/draf.
middenstap/draf
gestrekte stap/draf.
werk aan deze gangen zodat je die moeiteloos beheerst en je paard natuurlijk ook.

als je die gangen eenmaal onder de knie hebt kun je ze vrij makkelijk ook in de galop sturen. in de tussentijd laat je hem alleen galopperen als je buitenrijd, of een paar rondjes in de bak, dan niet gaan dwingen in die galop, maar laat het dier maar zelf even lekker lopen.


belangrijk hier...veel heel veel belonen!!!!


wat jij me nu uitlegt, dat heb ik gisteren met de les allemaal gehoord. Zij zei ook dat ik de galop even helemaal weg moet laten, alleen als ik een buitenrit maak. Anders is het erg lastig om het later allemaal weer om te draaien. Ik moet me nu focussen op de stap en draf. het ging echt heel erg goed gisteren. Het was wel even een gevecht, want hij moest van haar ontspannen van stap naar draf zonder dat hij zijn kop in de lucht gooit. Nou was dat dus echt een strijd Boos! maar uiteindelijk na lang doorgaan deed hij het en natuurlijk gelijk flink belonen Knipoog . Ook van stap naar stilstaan zonder zijn koppie in de lucht te gooien was even flink werken want elke keer als we bijna stilstonden deed hij toch even gauw zijn koppie in de lucht, wat vermoeiend zeg Bloos . Maar hij deed het uiteindelijk wel. En weer erg belonen. We komen er wel, want hij wilt echt graag voor je werken. En hij liep gisteren zo verschikkelijk mooi en ontspannen, hij zat echt super!!! Wat een les met aanwijzingen al kan doen he Haha! .
Iedereen bedankt voor de tips, jullie hebben allemaal hetzelfde gezegd als mijn instructrise (dus jullie kunnen trots zijn hahahaha)

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren

ellepel

Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:06

hahah je gaat terug naar de klassieke rijkunst!

als de ene gang bevestigd is ga je pas door naar de volgende.
zo doen z ehet daar al jaren.

duurt een tijdje maar daarna heb je echt een heel fijn paard.
Haha!

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:38

Misss_Z schreef:
Lusitana schreef:
haha, ik woon toevallig in een vreselijk krot. Piepklein (drie vertrekken maat stal, plus badkamer, met ligbad, dat wel) de gaten in het hout, het lekt, de schimmel op de muren en het plafont, gat in plafont van woonkamertje, nee echt niet zo mooi, hoor... Kan ik je niet aandoen.
Omgeving wel fantastisch, mensen heel vriendelijk en alles supergoedkoop....
De site is niet van mij, maar van een Engelse vriendin uit de omgeving. Zij woont aan de andere kant van Góis, in een veel mooier huis...



Oke dan, nou ik zou het voor een maand wel leuk vinden dan denk ik Knipoog . En met een beetje hulp kan het er heel erg mooi uitzien, toch???
Vooral het klimaat lijkt me heerlijk Haha! ben niet vies van de zon.

Ik pb je...

Oh enne, ga zo door , kleine stapjes...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Misss_Z

Berichten: 110
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 20:17

ellepel schreef:
hahah je gaat terug naar de klassieke rijkunst!

als de ene gang bevestigd is ga je pas door naar de volgende.
zo doen z ehet daar al jaren.

duurt een tijdje maar daarna heb je echt een heel fijn paard.
Haha!



Ja joh, voel me net weer een beginner, ik moet mijn eigen zit namelijk ook veranderen Bloos (voelde me echt even voor aap staan hahahaha) ik zit namelijk als hij om mijn been heen moet op 1 bil (hoe krijg je het voor elkaar he Clown ) dus ik moet op 2 billen zitten whoehahaha, dus daar ook goed aan werken. Maar idd wat je zegt als hij daar veel door leert zal ik idd een erg lekker rijpaard hebben. Het leuke is dat de eigenaresse ook trots is op hem hoe hij het doet, en dat is toch wel erg leuk om te horen Bloos . En het is ook erg leuk om gelijk al een verbetering/resultaat te zien. Hij vind het leuk, en ik dan des te leuker Haha!

26-07-2007 Gwendolyn Daniëlle geboren

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Draver in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:43

Ghihi bij mij is het andersom, ik moet moeite doen voor een snellere galop Clown
Als ik aangalopeer met mijn draver gaan we langzamer dan een normaal drafje ipv sneller Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 46 bezoekers