Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 11:05

zo dicht bij elkaar. Afgelopen vrijdag is een paardenvriendin van ons verongelukt, ze is maar 22 jaar geworden en onder een vrachtwagen verpletterd. Sinds enige maanden was haar grootste wens uitgekomen, een eigen paard. Daar was ze erg trots op en heel gelukkig mee. Maar 15 april j.l. is ze uit het leven weggerukt. Vanmiddag gaan we naar de crematieplechtigheid om afscheid van haar te nemen. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat Marlon er niet meer is. Maar gisterenavond heeft mijn pony haar veulentje gekregen, een mooie en aangrijpende gebeurtenis(zie de kraamstal). Dan ga je nadenken over leven en door en vreugde en verdriet..... waarom is het af en toe zo oneerlijk verdeeld in het leven

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:29

jeetje wat erg zeg! Zo jong.. heel veel sterkte, maar haar grootste droom is nog wel even uitgekomen en ze heeft er nog een aantal maanden van mogen genieten(een hele schrale troost maargoed).. sterkte voor jou en alle nabestaanden!

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:30

Ja dat vraag ik me ook nog steeds af! Verdrietig

Veel sterkte met het verwerken van het verlies van je vriendin!

Oekie

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:48

wat erg zeg!
is net haar grootste wens uit gekomen en dan gebeurd zoiets...
heel veel sterkte toe gewenst! ook aan andere vrienden, en natuurlijk de familie Vriendjes zijn?

uhm... beetje stomme vraag, maar wat gaat er nu met haar paardje gebeuren?
sorry, je hoeft geen antwoord te geven als het te gevoelig is!

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 11:55

Wat er met Picasso gaat gebeuren weet ik niet. Voorlopig staat hij bij een van haar vriendinnen op de wei en stal. Ik denk dat haar ouders er nog niet over nagedacht hebben wat ze met hem moeten.... Maar ik denk dat we ons daar geen zorgen over hoeven maken.

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 09:14

Woensdag zijn we naar haar crematieplegtigheid geweest, er waren wel 300-400 mensen. Het was allemaal erg verdrietig om mee te maken. Op dat moment besef je pas hoe betrekkelijk het leven is. Lieve Marlon rust zacht.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:23

Hoi

Een meid bij mij op stal kende haar ook goed.
Het moet allemaal inderdaad erg treurig zijn geweest.. en druk..
Picasso gaat mee met een vriendin van Marlon naar Tjechië geloof ik.
Ze emigreerd daar heen, daar krijgt Picasso veel ruimte en een goed verder leven. Dat is hetgene wat ik weet.

Sterkte..

Groetjes Linda

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:27

dat is erg... stertke iig.

en ik snap wat je bedoelt, het is ook raar. Hele kleine dingen waar je gewoon blij van kan worden staan naast verdriet en je weet soms niet hoe je er mee om moet gaan. Zo heb ik opzich een heel leuk Lowlands weekend meegemaakt (met natuurlijk mindere momenten waar ik stond te janken bij bepaalde bands) terwijl degene die ook bij die bepaalde bands had moeten zijn net een week eerder van een hijskraan was gesprongen. Dan durf je bijna niet te geniten van de mooie dingen aan de ene kant, terwijl je aan de andere kant extra beseft dat je ervan moet geniten zolang het nog kan. Zo vreemd allemaal... Het leven kan behoorlijk oneerlijk, of in ieder geval behoorlijk dubbel zijn.

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 11:01

Elke dag kom ik ongeveer 4x langs de plek waar Marlon 2 weken gelden is overleden. Een brok in mijn keel, nog steeds, al die bloemen kaarsjes en briefjes. Ik heb me voorgenomen om dit weekend er een nieuw bloemetje neer te leggen en even met haar te praten. Hoe zou het aan gene zijde zijn?????

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:59

heey meid.. wat erg! sterkte..
sommige dingen zijn nou eenmaal hoe ze zijn.. en zo staan die 4 dingen dicht bij elkaar..
vaak vraag ik me dat ook af.. ik denk altijd maar.. het moet zo zijn!
dit is hoe mijn leven bestemd is.. Scheve mond

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:04

Heel veel sterkte...

Dat is de reden waarom ik niet kan geloven dat er een god is...

In mijn moeder 1ste huwelijk werd ze mishandeld, kreeg 2 kinderen. Ze kwam van hem af en deed met mijn vader 2,5jr lang pogingen om zwanger te worden. Het was gelukt.

Mijn moeder kreeg toen ik geboren was borstkanker, na 13 jaar is het ineens teruggekomen, ze vecht nu al 3 jaar met chemo's. Ze is nu net begonnen aan haar laatste kans, de allerlaatste chemo die ze hebben...

Daarbij komt dat ze geen contact meer heeft met haar andere zoon en dochter....Ze kwamen alleen toen ze het net hoorde. Leek wel op geld ophalen...

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:36

Ach gut Sterkte,
Als het niet zou bestaan. Zou het een hele kille wereld worden.

Wat walgelijk dat het is gebeurd is zeg, sterkte ermee

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:21

lynn schreef:
Elke dag kom ik ongeveer 4x langs de plek waar Marlon 2 weken gelden is overleden. Een brok in mijn keel, nog steeds, al die bloemen kaarsjes en briefjes. Ik heb me voorgenomen om dit weekend er een nieuw bloemetje neer te leggen en even met haar te praten. Hoe zou het aan gene zijde zijn?????

jeetje...wordt er stil van
krijg ook rillingen over mijn rug bij het lezen
sterkte met dit verlies.

misschien nare vraag, ik zie dat je uit doetinchem komt, heb ik ook gewoond tot 3 jaar geleden, waar is het gebeurt?(welke weg)

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:53

heelv eels terkte Ach gut
het is goed dat je nog even naar de plek toe wilt, en nog even met haar wilt praten, doe dat vooral, en blijf dat doen Lachen

paardenman17
Berichten: 53
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:13

......''We're so caught up in the reasons why''....ookal ben ik wel gelovig ik heb mezelf al zo vaak afgevraagd waarom? maar helaas daar krijgen we geen antwoord op... Ik wil je wel vanaf hier veel Sterkte toewensen!!

groetjes,
riesj

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re: Waarom staan dood en leven, vreugde en verdriet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:29

Moeilijk, hè..

Na lange tijd voelde ik me echt heel erg goed. Totdat ik hoorde dat de broer van een hele goeie vriend voor de 3e keer kanker heeft en mijn beste vriend me eindelijk vertelde wat er nou toch steeds aan de hand is.. Ineens is alles somber.

Ondertussen staat mijn kanjer, maar toppaardje 7 dagen overtijd en ga ik binnenkort heerlijk genieten van haar kindje (hoop ik). Ook ben ik superverliefd..

De grens tussen geluk en verdriet is zo smal..

Heel veel sterkte!