knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:13

Heeej ik heb een probleempje,

Wanneer ik slik hoor ik een knap in mijn oor, het is heel irritant. Ik heb het soms wel vaker, maar dan duurt het maar een uurtje, nu is het de hele dag door en duurt het al 4/5 dagen. Mijn vader zei dat het vuil was en dat ik de douchestralen over mijn oor moest laten lopen, maar nu is het alleen maar erger :S

Wie weet wat dit is en wat ik ertegen kan doen?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:16

Dat ik je berichtje zag staan dacht ik: 'oei, die wordt verkouden' maar het duurt nu al enkele dagen en ik zou als ik jou was gewoon eventjes naar de dokter gaan ermee!

Succes!

Anoniem

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:27

Randy01 schreef:
Dat ik je berichtje zag staan dacht ik: 'oei, die wordt verkouden' maar het duurt nu al enkele dagen en ik zou als ik jou was gewoon eventjes naar de dokter gaan ermee!

Succes!

Ja ik ben 2 weken verkouden geweest, daarna is het pas gekomen maar ik moet nog wel redelijk veel hoesten.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:47

Ik ben helemaal geen dokter of enorm medisch onderlegd maar het klinkt als een nasleep van je verkoudheid óf je krijgt er nog een verkoudheid overheen. Misschien niet helemaal goed uitgeziekt?
Ik zou toch maar eventjes de huisarts bellen als ik jou was...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:16

Ik heb dat dus áltijd.'t Irriteerd me niet eens meer Knipoog

Maar goed, aan de reacties te zien is 't toch vrij ernstig, als je er meteen voor naar de dokter moet?

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:08

ik heb dat dus altijd en ben er al aan gewent.

het komt doordat er vocht achter je trommelvlies zit, hierdoor staat dat vlies niet mooi strak maar hol of bol, doordat je slikt komt er dan wat beweging in en hoor je zo'n knakje.
komt idd van verkoudheid, maar kan ook te maken hebben met het buisje wat van je oor naar je neus loopt .( buis van eustachius, rotwoord en weet niet hoe ik dat moet schrijven...)

kauwgom kauwen helpt vaak en afwachten tot je verkoudheid helemaal over is, en bij twijfel ff naar je arts toe

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:10

Wanneer er te veel vocht zit dan moet je naar een kno arts die prikt je trommelvlies door zodat het vocht weg kan.Ik ben al 35 jaar kno patient dus vraag maar raak
ellepel schreef:
ik heb dat dus altijd en ben er al aan gewent.

het komt doordat er vocht achter je trommelvlies zit, hierdoor staat dat vlies niet mooi strak maar hol of bol, doordat je slikt komt er dan wat beweging in en hoor je zo'n knakje.
komt idd van verkoudheid, maar kan ook te maken hebben met het buisje wat van je oor naar je neus loopt .( buis van eustachius, rotwoord en weet niet hoe ik dat moet schrijven...)

kauwgom kauwen helpt vaak en afwachten tot je verkoudheid helemaal over is, en bij twijfel ff naar je arts toe

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:54

O, ik heb dat ook altijd (kan het ook laten "klikken" zonder te slikken zeg maar)... Heb me er nooit aan gestoord, en heb er eigenlijk ook nooit last van gehad. Ik laat het gewoon maar zo...

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:59

Ook ik heb er regelmatig "last" van. Inderdaad meestal als ik verkouden ben. Het kan na een flinke verhoudheid nog weken aanhouden. Soms springt je oor "open". Even last van je evenwicht (zit in je oor) en je hoort alles dan weer normaal.

Dat klikken komt niet omdat er wat in je oor zit vanaf de buitenkant, maar er in. Maar dat is al beschreven hierboven.
Ik ga er nooit voor naar de dokter.
Helpt dat doorprikken door een KNO arts?
Of is dat tijdelijk tot de volgende verkoudheid?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:40

miepmiep schreef:
O, ik heb dat ook altijd (kan het ook laten "klikken" zonder te slikken zeg maar)... Heb me er nooit aan gestoord, en heb er eigenlijk ook nooit last van gehad. Ik laat het gewoon maar zo...


Heb precies hetzelfde.

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:50

Ik heb dit ook weleens maar bij mij is dat als het juist schoon is, heb in 1 oor overtollig oorsmeer en regelmatig een prop die zuigen ze er dan uit en dan hoor k ook knakjes enz.. heel irritant ja, maar weet niet wat het bij jou is, voor de zeker heid even naar de dokter?

Anoniem

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:59

Ik heb het ook altijd en ben eraan gewend geraakt. Ik vind het alleen vervelend als ik niet kan slapen maar dan stoor ik me ook aan alles Haha!

crazy_funky

Berichten: 6181
Geregistreerd: 25-12-03

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:44

ik heb het ook en merk het niet eens meer ben er al zo aan gewend.. Ja

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:30

Ik ook !!!
best irritant maar nu wenthet wel

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:52

Ik las de titel en toen ontdekte ik dat ik het op dit moment ook heb.
Irri want het was me niet eens opgevallen, en ik heb ook echt geen flauw idee of ik dit altijd heb of nu toevallig Verward

Oren door laten prikken heb ik vroeger een paar keer laten doen toen ik klein was, vanwege oorontsteking. Dat noooooiit meer!! Dan liever die klikjes, jemig wat deed dat een pijn zeg Scheve mond (Okee, toen was ik nog heel klein, maar ik weet nog hoe het voelt...)

Anoniem

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:58

nu ik heb gehockeyed net is het helemaal over Haha! ik hoef alleen nog maar veel te hoesten na veel inspanning maar dat zal vanzelf wel over gaan. Bedankt voor alle reacties, ik had er niet zo veel verwacht. Misschien kun je er toch het beste mee naar de kno arts gaan dan, want dit lijkt me ook niet echt gezond..

JoeyBabe

Berichten: 2211
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:35

_Scarlet_ schreef:
Ik heb dat dus áltijd.'t Irriteerd me niet eens meer Knipoog

Maar goed, aan de reacties te zien is 't toch vrij ernstig, als je er meteen voor naar de dokter moet?

voelde ik me effe héél raar.. want ik heb dit ook vrijwel altijd Lachen en mij irriteerd het ook niet meer, enkel als ik er écht op begin te letten hehe

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:44

JoeyBabe schreef:
voelde ik me effe héél raar.. want ik heb dit ook vrijwel altijd Lachen en mij irriteerd het ook niet meer, enkel als ik er écht op begin te letten hehe

En dat doe ik dus na die titel te hebben gelezen... Clown
En dat terwijl ik chips zit te eten, dus dat schiet op Knipoog
Maar idd, vocht in je oor. Heb vroeger vaak buisjes gehad, maar die kwamen er steeds uit, en ontsteken enz. Ach, het went wel, das een schrale troost Knipoog

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:27

miepmiep schreef:
O, ik heb dat ook altijd (kan het ook laten "klikken" zonder te slikken zeg maar)... Heb me er nooit aan gestoord, en heb er eigenlijk ook nooit last van gehad. Ik laat het gewoon maar zo...


dit heb ik ook Lachen
precies hetzelfde ik hoor het wanneer ik slik, maar ook kan ik het zelf doen klikken (vind het trouwens wel heel vervelend, al merk ik het af en toe niet eens meer)

(moet zeggen, na de titel en reacties gelezen te hebben... irriteer ik me er dus echt heel erg aan.... nu let ik er ook op) Scheve mond

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:58

Ja ik heb daar ook vaak last van. Ik noem dat trouwens ploppen Clown
Soms dan hoor ik even heel wazig en dan is t altijd "ff mn oren ploppen hoor" (ff je neus dichtknijpen en dan ff kort en snel 'inademen' door je neus, dan ploppen ze weer de andere kant op Tong uitsteken )
Ze ploppen trouwens ook wel eens als ik moet gapen.
Evenwichtstoornissen heb ik trouwens nooit last van.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:22

Dat ploppen wat jij beschrijft Volcano heb ik ook wel eens. Maar dat is anders dan de klikjes in je oor bij het slikken. Dat klinkt ook echt als klikjes.

Anoniem

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:25

Dat ploppen is idd wat anders, dat is als er een te grote druk op je trommelvlies komt. Daarna ga je wazig horen en soms een beetje raar gevoel in je ogen (ja OGEN niet OREN Tong uitsteken). Het beste is om je neus dicht te knijpen en dan blazen. Wat wij bedoelen is als je slikt allemaal 'geknars' en 'knapjes' hoort.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:01

Cow_horse schreef:

(moet zeggen, na de titel en reacties gelezen te hebben... irriteer ik me er dus echt heel erg aan.... nu let ik er ook op) Scheve mond


Jaaa, ik ga er ook op letten, en me er aan ergeren! Irritant is dat. Terwijl ik er normaal nooit last van heb... grrr

Trouwens, ik heb ook geen evenwichtsstoornissen ofzo hoor, maar wel redelijk vaak last van wagenziekte. Dat schijnt ook met je evenwicht te maken te hebben. Hebben jullie dat soms ook?

Zou wel heel toevallig zijn! Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:05

tuurlijk staat het topic weer bovenaan in het lijstje Haha! ga ik er weer op letten Tong uitsteken

miepmiep, ik heb geen evenwichtsstoornis, maar heb altijd last van wagenziekte..

zou inderdaad heel toevallig zijn als meerdere dat hebben.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: knakjes/knapjes in mijn oor wanneer ik slik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:37

*meld zich*

Altijd plopjes, knakjes ed. in mijn oren. Met slikken, met geeuwen, en vooral: na het lezen van dit topic Haha!

Heb ook veel last met mijn evenwicht (heb moeite om op één been te staan, blijf lang dizzy na liftgebruik) en heb al van kind-af-aan heel erge wagenziekte...