strandrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
japsie

Berichten: 507
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: drenthe

strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 20:44

ik wil binnekort met mijn paard naar het strand... ik houd van strand.
maar we wonen in drenthe en is het dus een klere eind rrijden.. weet iemand waar ik dan op moet letten enzo...?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:55

Is het niet gemakkelijker om bij het strand ergens een paard te huren? als je paard voor het eerst op het strand komt, en je moet daarvoor ook nog een eind rijden (en je paard moet dus lang op de trailer), dan kan het nog wel eens gevaarlijk worden. Zorg er voor dat je met meerdere paarden rijd, die al vaker op het strand geweest zijn. Ga desnoods met een buitenrit mee die georganiseerd is door een manege aan het strand.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:00

ik zou ook niet alleen gaan, misschien samen met iemand met een rustige pony, nog niet met een groep das meestal wat lastiger vooral als je een pony hebt die voorop wil Clown

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Re: strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:17

En waar je aan moet denken is dat je vanaf 1 mei op een heleboel plaatsen niet overdag het strand op mag.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:53

En ga niet dieper dan zijn knieën in zee. Je hebt vaak hele sterke onderstroming en die voel je zelf niet, maar als jij daar met je paard door wordt meegenomen, durf je nóoit meer in water.

japsie

Berichten: 507
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: drenthe

Re: strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 22:12

okee bedankt:) ik was inderdaad al van plan met een groep mee te gaan. en we denken er ook aan om een huisje te huren en het paard ergens te stallen, zodat ze wat langer kan wennen. maar hoe zit het met die stroming dan? ik dacht dat ik wel eens hoorde dat mensen echt in zee met het paard gingen zwemmen... nu ga ik niet naar het strand om te zwemmen, dat kan ik namelijk ook wel in het meer achter ons huis.... maar als we daar meerdere dagen zijn wil ik het wel overwegen.... maar ik zoek inderdaad nog even wat meer over die stromingen op....