Fotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mymymy

Berichten: 554
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Hengelo, Overijssel

Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:00

Ik weet niet of het hier goed staat maarja anders moet je het ff verplaatsen Knipoog

Ik vind fotograferen heeeeeeeeel erg leuk! Nu mijn vraag : Wat heb je er voor nodig en wat moet je er ongeveer voor vragen als iemand zijn of haar paard wil laten fotograferen ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Groetjes Myrthe

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:16

Wat heb je nodig? Een zeer goed (en dus duur) fototoestel, goede assesoires, en vooral véél talent. Dat jij het leuk vind, zegt niet dat mensen hun paard door jou willen laten fotograveren. Kijk een op crea bea, en laat daar je foto's beoordelen, dan hoor je vanzelf of je er een toekomst in hebt Lachen

mymymy

Berichten: 554
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Hengelo, Overijssel

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:34

Okey dankjewel voor je reactie
ik snap best dat niet iedereen dat wil maar misschien zijn er ook wel mensen die wel willen Knipoog
Waar kun je zo'n goed toestel kopen ? en wat kost ie ongeveer ?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:38

-> CB
vmr is echt voor de paardenvragen.

Je kan een fototoestel zo duur maken als je zelf wil, dus ik keer de vraag om: hoeveel wil je betalen?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:41

mymymy schreef:
Okey dankjewel voor je reactie
ik snap best dat niet iedereen dat wil maar misschien zijn er ook wel mensen die wel willen Knipoog
Waar kun je zo'n goed toestel kopen ? en wat kost ie ongeveer ?


in een fotozaak Knipoog maar ook op internet.
Een aardig goede camera kan snel oplopen tot over de 1000,-
Wat je kan vragen voor een fotoshoot ligt geheel aan de manier hoe je fotografeert dus laat maar eens wat werk zien Haha!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:45

mymymy schreef:
Nu mijn vraag : Wat heb je er voor nodig en wat moet je er ongeveer voor vragen als iemand zijn of haar paard wil laten fotograferen ?


Niet vervelend bedoeld, maar als je nog niet weet wat je nodig hebt is het misschien beter een tijdje te oefenen met je nieuwe spullen voordat je je diensten aanbiedt. Als de foto's van je eerste opdracht bijvoorbeeld niet zo bijzonder zijn dan maak je eigenlijk slechte reclame voor jezelf (waardoor je weer minder opdrachten krijgt).

In ieder geval heel veel succes! Ik hoop dat je een leuke camera kan vinden. Lachen

mymymy

Berichten: 554
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Hengelo, Overijssel

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:48

dankjewel goeie tip daar was ik nog niet opgekomen, ik denk dat ik wel een leuke camera heb. Mijn vader heeft een nieuwe gekregen van zijn baas en we hadden er al 1 dus die mag ik gebruiken !!!!

Groetjes Myrthe

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:50

Wat voor één? Lachen

mymymy

Berichten: 554
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Hengelo, Overijssel

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:58

kodak

Anoniem

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:59

kodak wat?

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:02

zelf vind ik fotograferen ook geweldig en ga ook shoots voor andere doen.. Ik denk dat als je nog niet echt ervaren bent met shoots en je camera etc. dat je beter eerst je diensten gratis kunt doen. A.s. zaterdag ga ik voor het eerst een shoot doen voor iemand en doe dit gratis omdat ik er gewoon geen ervaring mee heb. Ik heb van te voren ook duidelijk neergezet dat ik nog maar 14 ben en er niet van uit moet gaan dat ik een prof fotograaf ben

Anoniem

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:07

Het valt me op dat iedereen denkt dat fotografie een leuk bijbaantje is ofzo, maar als je geld wilt verdienen kun je beter vakken gaan vullen. Hou fotografie als hobby, en pas als je een goede ( DSLR) camera hebt, je zelf verdiept hebt in de fotografie of een cursis hebt gedaan kun je eens een poging wagen om "fotograaf" te worden..

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:29

Ik wil altijd wel proefkonijn zijn hoor! Maar um, idd doet het eerst gratis. En een goed fototoestel is belangrijk. Maak anders eerst bijvoorbeeld wat foto's, en dan zet je die op een website. Vraag wat mensen er van vinden en of ze even hun mening willen geven over de foto's!

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:33

Er willen de laatste tijd idd erg veel mensen fotoshoots doen voor geld. Ok ik doe het ook maar ik zie het echt niet als bijbaantje. Het is gewoon een hobby en eraan verdienen is altijd meegenomen. Lachen

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:36

Fotograferen is gewoon een hobby en omdat ik het nog niet zo ontzettend goed kan doe ik het gewoon gratis en als ik mensen met die foto's blij kan maken en ik weer foto's heb voor mijn site ben ik ook al blij

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:40

Debo schreef:
Het valt me op dat iedereen denkt dat fotografie een leuk bijbaantje is ofzo, maar als je geld wilt verdienen kun je beter vakken gaan vullen. Hou fotografie als hobby, en pas als je een goede ( DSLR) camera hebt, je zelf verdiept hebt in de fotografie of een cursis hebt gedaan kun je eens een poging wagen om "fotograaf" te worden..


ik geef je hier dus inderdaad gelijk in.
Ik hoop dat dit niet aanvallend overkomt, maar ik zie de laatste tijd vaak mensen die op crea bea topics openen over fotografie en hun foto's terwijl ik dan vind dat de foto's niet zo geweldig zijn.
Ik weet het, ik ben misschien nog maar 15 maar ik volg wel fotografie op school, en denk dus dat ik iets meer weet over fotograferen dan de gemiddele 15jarige bokker Bloos

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:51

Nou ja, wat heb je er voor camera voor nodig, dat ligt aan jouw talent Lachen Je kunt met een doodsimpele compactcamera van 250 euro prachtige foto's schieten, terwijl je met een spiegelreflex van 2000 euro alsnog foto's kunt verpesten..
Ik zou als ik jou was een gewone compactcamera kopen, als je hobby serieuze vormen aanneemt kun je altijd nog overstappen op spiegelreflex.

Daarbij, wat kun je vragen voor een fotoshoot? Als je begint zou ik beginnen met gratis fotoshoots, omdat je foto's dan vaak kunnen mislukken, en dan heb je geen boze klanten achter je aan die hun 10 euro terug willen, ofzo Tong uitsteken

En dan terug op de benodigdheden, een statief is ook een leuk hebbeding in de fotografie Tong uitsteken

Succes Haha!

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:46

Ik heb al een tijdje een redelijk goed cameraatje (niet geweldig, maar leuk ding om mee te beginnen) maar kan er nog steeds niet helemaal mee overweg Haha!
Ik leer steeds meer door hobbiefotografie (was niet van plan er geld mee te gaan verdienen, nu niet en waarschijnlijk nooit niet) wat ik echt heel leuk vind om te doen.
Zondag ga ik als het redelijk weer is een paardenfotoshoot doen bij m'n vriendin, eens kijken wat ik daar van bak Haha!

Volgens mij is fotografie als hobby ook leuker, het maakt stukken minder uit als er eens foto's mislukken.

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:59

Leo_ke schreef:
Volgens mij is fotografie als hobby ook leuker, het maakt stukken minder uit als er eens foto's mislukken.


Ik ben het hier helemaal mee eens, er zit geen 'moeten' achter, want je hoeft je brood er niet mee te verdienen, en mocht je er af en toe een centje aan verdienen is dat leuk meegenomen Lachen

Ik heb sinds gister een nieuwe camera en vind het helemaal fantastisch om van alles en nog wat foto's te maken. Maar ik ben reeël genoeg om te zeggen dat mijn foto's niet goed genoeg zijn, en wss ook niet goed genoeg zullen worden, om er werkelijk iets aan te verdienen. Maar met dat doel heb ik ook nooit mijn camera gekocht, ik vond het gewoon leuk om er mee bezig te zijn en vooral voor mezelf foto's te maken, puur als ontspanning Ja

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:23

Debo schreef:
Het valt me op dat iedereen denkt dat fotografie een leuk bijbaantje is ofzo, maar als je geld wilt verdienen kun je beter vakken gaan vullen. Hou fotografie als hobby, en pas als je een goede ( DSLR) camera hebt, je zelf verdiept hebt in de fotografie of een cursis hebt gedaan kun je eens een poging wagen om "fotograaf" te worden..


Bang voor concurentie? Je bent zelf ook begonnen met een 'flutcamera'.

Fotograaf is een vrij beroep, iedereen mag het uitoefenen, je hebt er geen papiertje voor nodig.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:32

daar ga ik dan ook weer mee akkoord
maar ik vind wel dat je voordat je geld gaat vragen voor fotoshoots wel wat ervaring mag hebben

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:33

Sluit ik me eigenlijk een beetje bij aan (IcePrincess). Je merkt al snel op CB als er iemand foto's wil maken oid. dat ze 'aangevallen' worden door andere 'fotograven'. Het is geen concurrentiestrijd Scheve mond Iedereen heeft toch zijn eigen goede en slechte punten!

Om ontopic te gaan: begin met een cameraatje waar je een beetje met de instellingen kunt prutsen. Dus niet een simpel compact digitaal cameraatje met standaardfuncties.
Verder oefening baart kunst!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:34

ankiexxx schreef:
daar ga ik dan ook weer mee akkoord
maar ik vind wel dat je voordat je geld gaat vragen voor fotoshoots wel wat ervaring mag hebben

Behalve als je een natuurtalent ben ik meteen knappe foto's kan maken Vork

Anoniem

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:19

IcePrincess schreef:
Debo schreef:
Het valt me op dat iedereen denkt dat fotografie een leuk bijbaantje is ofzo, maar als je geld wilt verdienen kun je beter vakken gaan vullen. Hou fotografie als hobby, en pas als je een goede ( DSLR) camera hebt, je zelf verdiept hebt in de fotografie of een cursis hebt gedaan kun je eens een poging wagen om "fotograaf" te worden..


Bang voor concurentie? Je bent zelf ook begonnen met een 'flutcamera'.

Fotograaf is een vrij beroep, iedereen mag het uitoefenen, je hebt er geen papiertje voor nodig.



Wat is dat nou weer voor achtelijke opmerking? .. Ik ben absoluut niet bang voor concturentie. Ik heb t goed voormekaar, heb een goed lopend bedrijfje en richt mezelf al lange tijd niet meer op paardenfotografie.. Dus nee ik ben niet bang voor meisjes van 15 met een camera.
De camera waar ik mee begonnen ben, was ook niet "jevanhet" maar ik kreeg er wel mooie plaatjes mee die mensen waardeerden. Je moet ergens beginnen, maar ik ben niet "zomaar" begonnen omdat het me leuk leek, ik ben begonnen met de gedachte een goed bedrijfje op te zetten. Dat is niet over 1 nacht ijs gegaan, daar heb ik veel in geinvesteerd en overnagedacht.
Het valt me gewoon op dat zowat ieder meisje van 15 jaar met een camera denkt "zomaar" geld te kunnen verdienen met foto's maken. Er komt meer bij kijken, denk aan de KVK, de belasting, enz.. Wat ik wil zeggen is "denk eerst eens na" voordat je wat gaat doen.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re: Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:52

Achtelijke opmerking? >;)

achtelijke reacties van jou zul je dan bedoelen, telkens zodra iemand een vraag als deze steld spring jij erbovenop dat het niet zomaar gaat. Je bent zelf net een jaar of 2 bezig en hebt pas sinds een paar weken je oh zo geweldige camera.
En de foto's die je nu maakt zijn echt niet geweldig hoor, en waag het niet te beginnen over mijn foto's ik noem mezelf geen fotograaf.

En omdat fotograaf een vrij beroep is hoef je helemaal niet aangemeld te staan bij KvK, zeker niet zolang je minderjarig bent en niet honderden euro's per maand verdient.

En ja de amateurfotografen schieten idd als paddestoelen uit de grond, so what? ze merken vanzelf wel dat het niet zomaar iets is, laat ze gewoon proberen.