ik vind het gewoon niet leuk meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
123
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-02-05

ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 15:34

ik heb mijn pony op een manege staan.. daar is opzich niet mis mee maar er zijn een aantal dingen die me nogal ergeren.

ik heb dit schaduw account al aangemaakt omdat ik het met sommige dingen die daar zowieso gebeuren niet eens ben maar dat doet er dus even niet toe.

ik ga niet meer met plezier naar stal.. de mensen zeggen me dat ik niet goed op mijn pony rij, en al dat gezeik.
En dat ik eens niet met mijn pony moet "spelen" (af en toe laat ik haar vrijspringen of meer dingen richting dat)
en het is net of het allemaal aan mij ligt en dat ik niets goed kan doen.
*de tranen staan alweer in mijn ogen*

omdat we geen andere keus hebben om de pony ergens anders te stallen zit ik hier dus eigenlijk wel een beetje vast. ik heb er zelfs over nagedacht om mijn pony te verkopen en er compleet mee te stoppen.

en wanneer zelfs familieleden het voor een ander opnemen word ik dus echt compleet gek.
omdat er veel mensen van die manege hier op bokt zitten noem ik verder maar geen namen.
maar het komt erop neer dat ik hier op bokt ook word gekleineerd door ze. als ik zeg hoe ik erover denk krijg ik een reactie van: ga eens normaal op je pony rijden en al dat.

ik weet het gewoon niet meer...
mijn pony merkt dat ik het ook niet meer leuk vind, is minder vrolijk en wil niet zo hard meer werken. Dat is dus wel het laatste wat ik wil.

wat vinden jullie hiervan?


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:53

Ja dat is vervelend. Het is vaak zo dat mensen zoveel commentaar hebben omdat ze eigenlijk jaloers zijn op je omdat je je eigen weg gaat! Pling

Als je pony gelukkig is is spelen toch juist leuk? Veel leuker dan elke dag in de krul rondjes door de bak kachelen toch?

Marigold

Berichten: 12554
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:07

en als je het nou eens negeerd, en gewoon doet wat je doet?
wat gebeurt er dan?
niks, of pesten ze ook nog zegmaar?

is er echt geen ander adresje in de buurt waar je de pony neer kan zetten?
een weitje met schuilstal of zo??

misschien helpt het als je zelf in elk geval je best doet om aardig te blijven tegen iedereen..
wat hebben ze er nou aan om zo tegen je te doen, niks toch eigenlijk?
en heb je het er al met de manege eigenaar over gehad?
want als klant moet hij toch voor je rechten opkomen...

groetjes Loveblacky

Paarden ❤️

XLC70

Berichten: 673
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Ede gld

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:49

Wat vervelend voor je zeg! Belachelijk dat sommige mensen zo kunnen reageren naar iemand! Je deelt met elkaar een gezamelijke hobby, waarom moeten sommige mensen zich overal mee bemoeien...
Bij mij op stal hebben ze er ook een handje van.... Is vaak niet leuk!

Het is moeilijk om je hierin te adviseren. Ik neem aan dat je het liefste niet wilt stoppen met paardrijden!
Probeer er in ieder geval boven te staan! In de paardenwereld is het zo makkelijk om te zeggen over iemand dat diegene niet kan rijden oid. Dat zijn van die standaard opmerkingen door mensen die jaloers zijn!
En dat je met je paard "speelt" Moet je toch zelf weten! Als je je paard laat losspringen, vind ik dat niet eens spelen! Het is voor je paard een goede afwisseling en ze leren zelf de afstand naar de hindernis bepalen!!

Tinkebel

Berichten: 3992
Geregistreerd: 09-11-04

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:17

Ik vind het 'spelen' met je paard juist goed ! Eens wat afwisseling enzo ! Leuk toch ! Als je écht niet weg kan, zorg dan dat als je naar je pony gaat dat er altijd iemand mee is. Ze zullen dan minder durven te zeggen en met zn 2e sta je altijd sterker Haha!

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:24

Goede tip van veraA, met zijn 2-en gaan!
En als je echt weg wil kun je vast wel ergens een stalletje oid met weiland vinden ergens bij een boer... je hebt dan niet de luxe van een pensionstal ofzo, maar het lijkt me beter voor je als je je er zo slecht door gaat voelen daar op stal! (waar in de buurt zoek je stalling? misschien dat mensen hier je kunnen helpen met zoeken?)
Heel veel sterkte en succes!

Geniet van het leven, het duurt maar zo even!

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:29

Ik ken het ik rijd dan wel niet op een manege maar ik verzorg een paar haflingers en er rijd daar nog iemand.
en altijd als de eigenaar er niet bij is, dan begint die man te klagen ik verwen hem te veel enz.en ik ga wel eens een halve dag bij hem in de wei zitten lekker kijken naar haar en dan krijg ik te horen dat ik niet zo raar moet doen.
en altijd alles af keuren wat ik doe.
het lijkt er veel op wat jij nu hebt.
je mag me toe voegen op msn als je wilt als je je hart een keer wilt luchten.
K_rasing@hotmail.com

groetjes kim

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje


Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:02

je kan ze het beste negeren maar ja ooit spring je uit je vel daar kan niemand wat aan doen. Het is heel vervelend dat iedereen zo tegen je doet. Maar je moet niet met paardrijden stoppen omdat ze aan je kop zitten te zeuren. Je kan ook als ze zelf rijden net zo vervelend gaan doen....maarja niet echt goed idee. Ik denk dat negeren het beste is maar ook het moeilijkste

Onderschriftloos O:)

LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:08

Oee dat is zeker niet leuk, ik zou ze ook zoveel mogelijk proberen te negeren. Gewoon doen wat jij leuk vind. Of probeer anders op zoek te gaan naar een boerderij in de buurt waar je je paard kan stallen. Of ga lekker buitenrijden als dat kan, alleen met je pony en geen gezeur van andere mensen.
Zelfs zijn ze ook niet perfect.

:+: Ruben :+:
Cattery Cannelle Savannahs
http://www.cannellesavannahs.com/
Thuisstudie Makelaardij OG Nieuwe stijl te koop!!

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:10

eigenlijk moet je aan ze vragen waarom ze dat vinden, waarom zeggen ze dat? waarom vinden ze dat? En waarom zou je het anders volgens hen moeten doen.. misschien weten ze zelf niet eens waarom ze het zeggen

En als je pony het niet erg vind wat is er dan erg aan? ik neem dat dat die pony wel laat merken waneer die er genoeg van heb, waarschijnlijk niet want jij wisselt af!

      Who wants to sleep in the city that never wakes up?

bartje92

Berichten: 152
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: almere

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:10

maar het is toch jou paard jij mag er alles mee doen wat je zelf wil als je dat gewoon mag doen op de manege en er staat geen regel van je mag je paard niet los laten springen dan denk ik oowk zo van nou dan moet je je daar aan houden maar ik vind dit nergens op slaan ik doe het ook zo vaak als je eigenlijk kijkt op bokt staan er zoveel topics met plaatjes dat ze hun paard los laten springen als jij je er goed bij voelt pfffff ze moeten niet allemaal met jou paardje bemoeien bij mij doen ze het oowk wel is rij je zonder pees beschermers vroeger zei ik dan altijd ja ze liggen thuis ofzo maar nu zeg ik het is mijn paard kom op nou laat jou je gang gaan Bloos

nou meid gewoon je bekkiej open trekken want als je zelf maar denkt dat je het goed doet Ach gut

het komt allemaal wel goed Ach gut

ik houw heel veel van me lieve pony never lose ya baby

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:11

T'ís heel rot idd.
Ik ken het jammergenoeg..
Maar ik doe gewoon; ik lach wat en zeg maar wat van ja tuurlijk en draai me om en ga gewoon verder waar ik mee bezig was..
Echt je gewoon nergens van aantrekken en ja meestal is het gewoon jaloezie.

Succes

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:12

veraA schreef:
Als je écht niet weg kan, zorg dan dat als je naar je pony gaat dat er altijd iemand mee is. Ze zullen dan minder durven te zeggen en met zn 2e sta je altijd sterker Haha!


Ja maar is niet echt een oplossing, op de lange termijn NOOIT meer alleen naar je paard gaan is bijna onmogelijk. {en zeke rna een tijdje}
De enige oplossing is je er niks van aantrekken {makkelijker gezegd dan gedaan} probeer zoveel mogelijk je eigen gang te gaan en zoveel mogelijk je eigen ding te doen. neem desnoods je discman/mp3 speler mee, zodat je ze iig niet hoort.
Heel veel plezier met je paardje, want het moet wel leuk blijven en laat dat nie verpestn door een stelletje zeurpieten Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

spike_trudt

Berichten: 285
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: almere

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:13

ik kan het begrijpen dat je het niet leuk vind ....zoek iemand die met je mee kan desnoods je moeder of vriendin .
maar ik vind het juist goed dat je lekker met je paard speelt is alleen maar leuk tog ..
en het lijkt me ook niet leuk als mensen zo reageren tegen je maar misschien zijn ze gewoon jarloers en kunnen ze het niet hebben dat jij zo leuke pony hebt probeer tog je eigen gang te gaan en probeer ze te negeren ...
en kan je er niet over praten met de eigenaar van die stal die kan er zeker wat aan doen .
en het is jou paard en wat andere denken is niet belangrijk ookal is het egt niet leuk .
ik hoop dat je eruit komt maar ik zou je pony echt niet verkopen ofzo want je houd van je pony enje moet het niet opgeven omdat een stelletje kinderen je afkraken ..
sterkte groetjes Knipoog

HOu van muh lievurds spike en trudt

nicoletjuh8
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: veenendaal

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:17

heey..
Als ik jou was zou ik gewoon lekker door gaan met rijden en "spelen" waar bemoeien hun zich mee? Het is toch jou pony en niet die van hun..En jij kent je pony het beste en jij weet wat die leuk vind om te doen! En elke dag maar weer rijden is toch ook niet leuk? Probeer hun te negeren..Want het zou echt jammer zijn als je er door hun mee zou stoppen! Heel veel sterkte met die mensen.. En hoop dat ze ophouden! En dat je weer plezier krijgt in het rijden!

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:27

heey,
Ze hebben gelijk: het is joun pony, en jij moet weten wat er daarmee gebeurt! laat joun paarrij leven niet door andere afpakken!

eey.. kopop! het komt allemaal wel goed! ga bij je beste vrienden die je vertrouwd en waar je goed mee kan praten eens praten

komop he meissie? ( bokt steund je ook wel.. Knipoog )

*\o/*

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:31

He bah wat lastig.
De beste tip is negeren, maar dat is tegelijk ook het moeilijkst uit te voeren! Je blijft je toch rot voelen als ze zoiets zeggen.
Misschien is het getreiter op bokt op te lossen door (na overleg) een nieuwe account aan te maken? Waarin je niet teveel over jezelf prijsgeeft (geen locatie enzo). Dan kan je hier tenminste rustig reageren en hulp vragen.

Summer is a state of mind

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:54

ehh.. lastige situatie, ik zou iig niet je pony verkopen, hij kan er niks aan doen toch!!?
ja miss. negeren, of het uitpraten, met de manege eigenaar praten misschien, ik weet natuurlijk neit hoe de situatie daar is

sterkte verder Knipoog

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:58

Ik zeg maar zo: die lui hebben geen eigen leven en bemoeien zich daarom met jou. Waarschijnlijk zijn ze ergens nog jaloers op je ook. Beschouw dit als groot compliment en speel gewoon verder. Maak plezier met je pony. Daar heb je je pony tenslotte voor!

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:50

Je moet proberen wat steviger in je schoenen te staan, hun geven commentaar en jij twijfelt nu aan jezelf zo te horen....

Als jij lekker bezig ben en hun geven commentaar, dan moet je je mond open trekken en zeggen 'het is mijn pony, waar bemoei je je mee'. Het zal erg cru overkomen tegenover hun, en ze zullen dan wel wat tegen gas geven. Maar als jij laat zien dat je er plezier in heb en niet van plan bent te veranderen omdat hun dat zonodig willen dan houden ze vanzelf op Knipoog

Als we allemaal moeten luisteren naar hoe anderen vinden hoe we met onze paarden om moeten gaan, dan is het eind zoek hoor Knipoog

Zelf heb ik met mijn merrie een veulen gefokt, ze is inmiddels 2 jaar (het veulen dan he) en je moet eens horen hoe veel mensen je 'goed bedoeld' advies geven, en dan boos worden als je het anders doet Rolleyes

Sterkte ermee, geloof mij het houd wel op als jij uitstraalt dat je weet waar je mee bezig bent en dat je dat voor niemand zal veranderen Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

kitag1rl

Berichten: 2088
Geregistreerd: 16-11-04

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:17

wat ontzettend gemeen van die kinderachterige mensen zeg!!!

Ik zou zeker je pony niet weg doen, dat is zo zonde, en je vind het nog steeds leuk.. Ik zou als ik jou was gewooe en andere stalling zoeken.

Je kan wel zeggen dat je dan wegloopt voor de problemen, maar in de problemen blijven is ook niet leuk. En als mensen elkaar gaan opsteken om een ander te 'pesten' gaat dat niet zomaar voorbij, helaas.. maargoed ik laat het helemaal aan jou over ik geef je alleen maar een tip..

veel suc6 en we horen het wel..
Kitag1rl

123
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-02-05

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 12:30

nonixjuh schreef:
heey,
Ze hebben gelijk: het is joun pony, en jij moet weten wat er daarmee gebeurt! laat joun paarrij leven niet door andere afpakken!

eey.. kopop! het komt allemaal wel goed! ga bij je beste vrienden die je vertrouwd en waar je goed mee kan praten eens praten

komop he meissie? ( bokt steund je ook wel.. Knipoog )


ik snapte je pbtje niet helemaal en heb ook geen idee wie jij bent. (jongens zitten ook op bokt hoor Knipoog )

dus bij deze ben ik een hij Haha!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:44

Kan je echt niet naar een andere stal??

Ik was pleite hoor, laat ze daar maar lekker in de grond zakken.. Maar ik zou nooit me paard/pony daarvoor opgeven..

Ik "speel" ook regelmatig met me paard.. Helemaal niks mis mee.. Merk nou ook niet echt dat hij er slechter van word of minder happy..

Jij rijdt met je paard, zoals jij wil rijden..
Jij doet met je paard wat jij wilt..
Loopt een ander daarover te zeiken, dan is het hun probleem en niet de jouwe..
Ik negeer dat soort onzin altijd maar.. En gelukkig krijg ik het ook niet over me heen..

*Is klein beetje benieuwd van wie deze schaduw is..*

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:41

Weet je wat ik me nu afvraag..? Of de mensen die zich er mee bemoeien (fam. enz) hier nu hebben gereageerd.

*daar ben ik een beeetje benieuwd naar Bloos!

123
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-02-05

Re: ik vind het gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 21:35

Paulatjuh schreef:
Weet je wat ik me nu afvraag..? Of de mensen die zich er mee bemoeien (fam. enz) hier nu hebben gereageerd.

*daar ben ik een beeetje benieuwd naar Bloos!


nee dat hebben ze niet....

maar ik heb het al bijna voor mekaar dat ik ergens anders op stal kan komen.. wel geen binnenbak.. maar dat is misschien nog wel te regelen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C, reina, Ubermetrics, Vagabondo en 141 bezoekers