Heb ik de buikigste pony van Bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Heb ik de buikigste pony van Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 13:55

Waarschijnlijk niet, Punky was vroeger veel dikker (sorry eigenaar van Punky, is niet gemeen bedoelt Knipoog ) Toch wil ik ze jullie niet onthouden.
(Even ter verduidelijking dit is GééN verkiezing Knipoog )

Foxy hoogzwanger Bloos (en ik die durfde twijfelen of ze wel drachtig was *LOL* )
Afbeelding


En Foxy enkele maanden na de zwangerschap (ondertussen terug 2 maal zo buikig Haha!, we zijn niet goed in het aanhouden van een dieet )
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/Bokt/incoming/Afbeelding%20006%20(2).jpg[/img]

Zou het ooit nog helemaal terug goed komen of zou ik een nieuw stamboek oprichten voor't nieuwe ras "buikpony's"? Haha!


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 14:18

zo is ze toch óók schattig??? maar niet altijd even handig Haha!
ja, zo'n stamboek houdt niet he, als er dan afslanken moeten ze weer weg Lachen
maargoed... ook bij jouw zal het wel weer goed komen...laat die kilo's vliegen Lachen Lachen Knipoog

Enya - Daya :-)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 14:26

Nou wees er maar trots op....
Overgewicht is vragen om problemen. Is het niet op de korte termijn, dan wel op de lange.

Nulla tenaci invia est via

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 15:37

Margreet schreef:
Nou wees er maar trots op....
Overgewicht is vragen om problemen. Is het niet op de korte termijn, dan wel op de lange.


Ik ben inderdaad trots op mijn pony, als je beter had gelezen had je gezien dat ze op de eerste foto hoogzwanger is en op de 2e een paar maand eerder was bevalllen.
De reden waarom ze nu weer 2 maal zo buikig is is omdat ik het "dieet" heb opgegeven (vindt het onzin om een zogende merrie op dieet te zetten, die 2 maal is overigens ook overdreven, ze is terug meer buikig, dat wel maar ze lijkt niet terug drachtig).
Ze is trouwens niet VET, wel buikig (zoals grasbuik), lijkt me niet zo moeilijk dat ze dat heeft aangezien ze lekker met haar veulen en de 2e andere pony's (die overigens wel perfect op gewicht zitten en een normale buik hebben, vraag me niet waarom) heeldere dagen op de wei mag staan of op hun uitloop waar ze dan hooi krijgen. Dat ze er dus niet volgens het wedstrijdplaatje uit ziet lijkt me wel logisch en hoeft voor mij ook niet, het is tenslotte nog geen 4 maanden geleden dat ze haar veulen ter wereld heeft gezet.


Mij hoef je dus ook niet te vertellen dat overgewicht schadelijk is, maar mijn mening is dat overgewicht gelijk staat aan vet. En zolang ik mijn pony haar ribben nog kan voelen (wat nog steeds het geval is)en die niet in het vet liggen maakt het me niet uit hoe rond de buik is van gras en hooi. (hoewel trop teveel is en teveel is trop Haha! )

Begrijp me niet verkeerd dat ik je aanval ofzo hé, de raad die je me hebt gegeven kende ik enkel al en was in dit geval ook niet terecht, doch is het altijd goed om zulke antwoorden te krijgen omdat je altijd iets bij kunt leren, enkel nu was dat niet het geval Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 15:44

Jouw feestje

Nulla tenaci invia est via

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 15:48

ik vind het paard niet te vet. vet zit vooral aan de flanken en aan de billen.

Amor Vincit Omnia

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 16:46

Margreet schreef:
Jouw feestje


Ach man, probeer ik nog vriendelijk antwoord te geven en komt er weer zo een sarcastisch antwoord dat nergens op slaat.

Als je beter zou weten zie je (zoals pepeijn) dat het hier niet om vet gaat wel om grasbuik en daar zit volgens mij een heel verschil in.

Ik neem mijn mijn laatste paragraaf dan terug in mijn vorige antwoord daar je het toch beter weet, me niet serieus neemt en blijkbaar van een niet al te uitgebreide opvoeding hebt genoten, anders had je wel een iets vriendelijker antwoord kunnen geven dat meer bevatte dan 2 woorden.
Met andere woorden lees mijn antwoord nog een keer. Is het niet om iets over grasbuiken te leren dan is het wel om hoe je vriendelijk iemand even terecht kan wijzen op een niet sarcastische manier met een ruimer taalgebruik.
je kunt je misschien als afsluiter eens een keer afvragen waarom deze pony aan overgewicht zou lijden.

Nou ga ik lekker verder doen met m'n feestje en Pepeijn is daar ook uitgenodigd Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 17:34

Sorry Margreet, maar jouw reactie kan ik niet begrijpen...

Ben het met Pepeijn eens, als ie echt vet was, zag je dat ook wel op de billen.
Die grasbuikies zie je nu overal. Knipoog
Maar idd wel om denken dat ze niet dikker gaat worden, of te veel eiwitten binnenkrijgt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 17:37

*LOL* Mogen er ook paarden in het buikige stamboek?? Ik ken er nog wel een, die heeft ongeveer de zelfde buik. (en nee, het is Isolda niet, die is hem nu "bijna" kwijt)
Bij sommige paarden gaat die buik nooit weg. Aanleg heet dat, net als mijn eigen achterste Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 17:41

Ik noem het altijd diepte. In dit soort merries kan een veulen zich heel goed ontwikkelen Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 17:41

Hoe zou jij eruit zien als je een paar maanden geleden nog een kind(of veulen in dit geval) hebt uitgepoept.

Komt we weer goed op zijn tijd, maar wel opletten he Knipoog

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 18:30

greetje schreef:
Ik noem het altijd diepte. In dit soort merries kan een veulen zich heel goed ontwikkelen Knipoog


Daarom noem ik haar ook altijd een 1ste-klas fokmerrie Haha!

Verder bedankt voor de reacties allemaal! Kusje
Jantina, ik noem het ook aanleg, ze heeft namelijk altijd al een buikje gehad en dat zal ook altijd zo blijven (vroeger was het echter wel in iets mindere mate Haha! ) Ik stoor me er echter niet aan ze loop super onder het zadel (jaja die dikke dame van de foto is een geboren dressuurtalentje Haha! ) en ze is nog lief ook, zolang dat allemaal goed is en aangezien ik toch geen wedstrijden meer rijdt mag dat buikje wel blijven zitten.(zolang het daar maar bij blijft en geen vet wordt Tong uitsteken )


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:30

hahaha lekker buikie :d wel een mooie pony verder!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:33

Ja dat was ik, onze punky Haha!!
Maar die is nou niet meer buikig!

Wel leuke pony heb je hoor!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 22:56

Ik snap echt niet waarom je je zo in de verdediging gedrongen voelt hoor. Schaam je je ergens toch een beetje? Jouw pony, jouw feestje, meer bedoel ik er echt niet mee. Iedereen moet doen waar hij/zij blij van wordt, meer steekt er echt niet achter.

Nulla tenaci invia est via

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:19

Nou, Marjon komt ook wel in aanmerking hoor *LOL*
Die maantjes hoe kjoet!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:28

Margreet schreef:
Ik snap echt niet waarom je je zo in de verdediging gedrongen voelt hoor. Schaam je je ergens toch een beetje? Jouw pony, jouw feestje, meer bedoel ik er echt niet mee. Iedereen moet doen waar hij/zij blij van wordt, meer steekt er echt niet achter.


Paard is duidelijk buikig van het drachtig zijn, heeft niets met vet te maken. Ipv dit soort opmerkingen te plaatsen is het misschien verstandig om eens een realistisch zelfbeeld te creeren over jezelf en je eigen paard. Lijkt me een stuk verstandiger dan deze af te kraken. Deze loopt in ieder niet zo strak in het lijf.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:39

Spuit 11 geeft ook modder.

Nulla tenaci invia est via

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:55

Ongesteld Margreet?

Ontopic, ze heeft inderdaad een behoorlijke buik, maar is verder niet vet. Als ze niet meer drachtig is, zou het misschien toch een aanrader zijn om haar iets af te laten vallen, als het veulen gespeend is. Knipoog

Goedgekeurd onderschrift :)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 00:07

Welja joh, ik ben onopgevoed, ik heb geen realistisch zelfbeeld en ik ben ook nog ongesteld, toe maar, het kan niet op!
En dat mag wel allemaal zo maar gezegd worden? En ik mag niet zeggen dat iedereen het lekker op z'n eigen manier moet doen en moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt?
Get real....

Nulla tenaci invia est via

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 00:11

lekker buikje hoor!
en daar heb je weer een Buddy-foto!(1ste) Lovers

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 00:12

Margreet schreef:
Welja joh, ik ben onopgevoed, ik heb geen realistisch zelfbeeld en ik ben ook nog ongesteld, toe maar, het kan niet op!
En dat mag wel allemaal zo maar gezegd worden? En ik mag niet zeggen dat iedereen het lekker op z'n eigen manier moet doen en moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt?
Get real....


Party!! You go girl! Party!! *grinnik* Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 00:23

Margreet schreef:
Spuit 11 geeft ook modder.


Yep spuit 11 geeft even ongezouten de waarheid. Moeilijk voor je of niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 00:25

Pipo"]
[quote="Margreet schreef:
Spuit 11 geeft ook modder.


Yep spuit 11 geeft even ongezouten de waarheid.
[/quote]

Spuit 11 heeft nog niet al het kruit verschoten denk ik?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 76 bezoekers