Het is rond met de bijrijdster van Kaminka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 11:24

Ze gaat Kaminka op maandag, woensdag en vrijdag rijden en dat zijn precies de dagen die ik graag wilde! Kan ik haar in het weekend (wanneer ik wat meer tijd heb), fijn zelf doen, buitenritjes of zo.

Gisteravond had ze Kaminka voor het eerst zelf opgezadeld en gepoetst en zo. Ze had het al bloedheet voordat ze nog moest rijden Haha! , ik weet er alles van! Kaminka houdt je altijd bezig en vraagt gewoon enorm veel aandacht.

Ze ging hoevenkrabben en Kaminka maaide wat met haar achterbeen. Dacht M dat Kaminka wilde uithalen, gelukkig was ik erbij om uit te leggen dat Kaminka jeuk aan haar been had, dan doet ze dat altijd. Moet je even weten! Kaminka heeft altijd overal jeuk, vroeger al, toch ziet haar vacht er goed uit.

Ik heb een brede aansnoerneusriem aan het hoofdstel van Kaminka zitten, omdat dat de enige neusriem is die haar een beetje goed staat (niet omdat ik van aansnoeren houd), ze heeft namelijk nogal een flink hoofd met een bult op haar neusbeen. Deze neusriem verhult dat een beetje. Maar goed, ik doe die neusriem nooit strak, er kunnen bij mij altijd nog wel drie vingers tussen, maar M trok hem zo strak aan dat er niet 1 vinger meer tussen kon... Dus ik zei dat ik dat niet zo fijn vond, maar zij was van mening dat een paard pas gaat lopen als die neusriem strak zit... Eh???? Wegrennen bedoelt ze misschien? Nou ja, ik heb haar met pijn en moeite zover gekregen dat hij 1 gaatje losser mocht en heb me er verder maar even niet mee bemoeid. Viel niet mee. We denken dus wel iets anders over de omgang met een paard, maar ja, we zien wel hoe het gaat.

Ik ging dus wel met gemengde gevoelens naar huis en liet haar maar rijden met Kaminka. Elke keer pottenkijkers erbij lijkt me ook niet fijn, vandaar.

Ondertussen heb ik wel besloten om haar Kaminka dit jaar nog niet te laten dekken, M is erg fanatiek (heb ik van meerdere personen gehoord) en het lijkt me gewoon beter om dat niet te combineren met een drachtigheid. Veulentje kan altijd nog!

Groetjes Mieke


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 11:32

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

-

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 11:36

Nou fijn hoor Mieke dat het rond is.

Je weet dat ik sinds 1 mei Karin heb als bijrijdster. Ik help haar wel maar ik laat haar ook dingen zelf uitvinden. Ik kan wel alles vertellen maar zelf ondervinden is toch het beste voor beide. Als zij die neusriem strakker wil met ze dat doen en Kaminka er op reageerd zal ze vanzelf de conclusie trekken dat hij losser moet. Ik kan begrijpen dat dat moeilijk is maar je kan moeilijk er iedere keer bij staan als een schooljuf Party!! . Want dan krijg je alleen maar spanning aan beide kanten.

M moet de tijd krijgen Kaminka te leren kennen en ook andersom. En als ze een goede ruiter is zal het zeker goed komen.

Leys is op dit moment Karin een beetje aan het uitproberen dus dit is voor beide een moeielijke periode. Maar ze moet het toch zelf uitvinden.

Heb vertrouwen het komt vast goed.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 11:38

Ja leuk joh!!! Wel weer wat minder van dat meningsverschil, maar dat komt vast ook wel goed!


Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 12:23

wel leuk dat ze op de dagen kan dat jij wou en jullie komen er wel uit Pling

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 13:06

Fijn dat ze Kaminka wil/kan doen op de dagen dat het jouw het beste uitkomt Lachen Wel jammer van het meningsverschil, maar als het verder goed gaat valt dit nog te bezien denk ik.

ik denk dat Kaminka al die extra aandacht wel prachtig vind!! Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 13:16

Kaminka krijgt inderdaad nooit aandacht genoeg! Mijn gekke schoothondje! *LOL*

Ach, het is voor alle partijen even wennen en we moeten allemaal de tijd krijgen.

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, BlauweSteen, DemiSisa, Kasmir, MaanNaam, MirjamRobin, oblix, Rosanna1990, sdacostab, tienus63 en 85 bezoekers