Wie springen er hier allemaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Wie springen er hier allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-02 14:36

Ik ben benieuwd of er op Bokt ook meiden (of jongens Haha! ) zijn die springen toch leuker vinden dan dressuur.
Ook ben ik heel benieuwd naar wat jullie springen... gewoon recreatief of ook wedstrijden (en zo ja, welke klasse dan).

Zelf ben ik mijn paard aan het voorbereiden voor wedstrijden. ´k Ben al een keer naar oefenspringen geweest (wat heel goed ging) en spring ´thuis´ ook heel regelmatig. Alles gebeurt een beetje op B-niveau, rond de 1 meter hoog dus. Mercurius kende namelijk nog niks van springen maar hij begint het nu goed te leren.


ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:39

Ja ik spring ook best veel. Met kuranta spring ik best veel wedstrijden en ben ik nu nog L, maar het gaat nu heel snel. Met uitzondering van de laatste wedstrijd dat was een ramp Tong uitsteken

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.


koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:39

ik ben een meisje en vindt springe stukken leuker dan dressuur, in springen dara zit meer "actie" in vindt ik!! maar ik rijdt ook dresuur erbij hoor, of het goed gaat is wat anders haha, maar toch wel L2.
ik spring met 1 pony in de L en met 1 pony in de M. ik ga volgen jaar met mijn paard starten in de klasse B want die kent nog niks.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Wie springen er hier allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:54

* Ellen * schreef:
Ik ben benieuwd of er op Bokt ook meiden (of jongens Haha! ) zijn die springen toch leuker vinden dan dressuur.


Jawel, een slachtoffer gevonden! Ik ga liever een paar keer springen als dressuren, maar helaas heb ik geen verzorgpaard wat er zin in heeft.. Maar als ik mag kiezen dan weet ik het wel!! Mijn hoogste sprong ooit was 1.30, GAAAAAAAFF!!! Haha! Vork

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:01

Ik spring ook doe niet liever, ik krijg 1x per week prive springles. De bedoeling is van wedstrijd te springen maar omdat ik geen trailer heb kan ik alleen meedoen aan wedstrijden op de manege waar ik te voet naar toe kan gaan. Ik spring nu de aspiranten en de A mee.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:02

Ik heb gesprongen met Kawa
Ik reed toen met hem M springen.

Nu rij ik alleen nog dresuur op wedstrijden, maar 1 x in de week maak ik nog altijd een sprongetje.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:03

Dressuur vind ik niks, ik rijd western, maar vind 'n sprongetje ook leuk. Het komt dan niet boven de 40 cm Haha! (Het is 'n shetje)

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:05

ikke. Met Trammelant ooit M geweest, daarna met een aantal andere paarden gesprongen nu met Raimaer afgelopen zondag voor het eerst B gestart en meteen twee keer foutloos gereden. Morgen en zondag rijd ik in Eindhoven mee. Eens in de week heb ik springles, verder dressuur ik ook veel.

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:15

Ik zelf en mijn pony vinden springen leuker.
Dat merk je ook wel goed aan haar.. ze heeft er altijd veel meer plezier in en ze kan het ook stukken beter dan dressuur.Ze heeft met haar oude eigenaresse L gesprongen.En ik heb tot nu toen 1 keer oefenspringen gesprongen en dat ging erg goed.3e plaats Haha!.Zelf krijg ik nu een keer in de week les in het oefenteam voor wedstrijden.Wie weet word dat nog wat Knipoog

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:18

ik vind dressuur het leukste(ben nie voor niks een dressuurtutje!), naast buitenrijden.
Springen doe ik soms, en spring dan rond de 80 cm
Toscar vind springen geweldig...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:50

ik vind springen het leukst, appie trouwens ook Knipoog , ik spring nu rond de 1,10m met haar maar vaak lager. Cool ik rij geen wedstrijden omdat appie daar niks aan vind, lekker door de bossen crossen en over bomen springen vind ze nog het leukst! }>

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:53

Tuurlijk, springen Haha!
Ben er net mee begonnen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:57

ik ook springen.

heb bij de pony's verschillende in de L M en Z gesprongen.

nu bij de paarden spring ik momenteel alleen in de L omdat ik de andere kreupel heb staan. hoop over een week of 3 weer op te pakken en weer in het Z te springen blijft ie kreupel dan ben ik net als nu L springer.

maar toch blijft dressuur het belangrijkste wat er is!

groetjes [naam]

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:58

ik vind springen erg leuk. mijn paard mag het niet meer, maar ze kon het super goed.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:05

springen!! m'n hoogste sprong slechts (...) 1m10 wegens geen eigen paard Haha!
zalig, vooral met zo'n hackney (daar rijd ik op, manegepaard) die met vier benen tegelijk springt Haha! Haha! Haha!

Enya - Daya :-)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:20

ik denk springen iets leuker dan dressuur, vooral zonder zadel Haha!
springen kan zo heerlijk zijn maar op sommige pony's helemaal niet!
mijn hoogste sprong ooit van 1.35m en hoop nog eens mijn record te verbreken *LOL*

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:38

ik vind springen denk ik iets leuker, mijn pony heeft daar veel meer talent voor, ik ben dit jaar in een nieuwe les ingedeeld en daar ben ik heel blij mee! Nu krijg ik dus beter les en elke week!
dressuur is de basis voor springen, dus daar (vind ik) moet je wel mee bezig blijven!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:29

Ik vind springen (met Tiko iig) ook leuker dan dressuur. Maar rijd geen wedstrijden, eigenlijk alleen recreatief. wil wel wedtrijden gaan rijden, maar dan met een andre pony / paard dan tiko.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:52

Ik zou veeeel meer willen springen , echt werken aan wendingen en lijntjes , en liefst ook Eventing en Endurance starten / trainen.....maarja we hebben hier maar een klein zandbakje van 15 bij 30 dus daar kan je niet veel mee........dat zit me erg dwars eigenlijk , misschien in de toelomst een reden om een andere stal met meer / betere mogelijkheden te zoeken.....Rena springt ook erg graag en ik heb nu ik haar bijna een jaar heb , misschien 20 sprongetjes genomen van een halve meter ofzo , niet echt schokkend dus (of juist wel Haha!).

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:56

Hebben ze bij die stal tegenover ons(waar jij de bak weleens huurt) geen plaats voor je?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:01

Springen is ook zeker mijn voorkeur, iemand schreef op bokt eens (volgens mij was het Steef) dat je moet doen waar je het beste in bent, en dat is voor mij denk ik toch springen. Ik rijd ook wedstrijden, het niveau verschilt per paard. Met de groentjes begin ik gewoon aan het begin. Mijn laatste wedstrijd was met een 8 jarige Hannoveraan, op Z niveau.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:12

Ik spring ook veel liever! (Ik heb ook springles sinds 2 jaar).
Ik rijd verder geen officiele wedstrijden, want dat gaat moeilijk met een manegepony Haha! (ik doe wel altijd mee met manegewedstrijden!)

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:24

Ik vind springen sinds een half jaartje geweldig! Eerst was ik er nooit zo gek van, maar sinds ik erachter ben dat m'n pony springen leuk vind, ben ik het ook steeds leuker gaan vinden. In de bak gaan we wel een beetje de hoogte in, paar keer parcoursjes gesprongen (onderlinge wedstrijdjes). Maar in het bos springen blijft het leukst!!!!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:39

Ik ben net van dressuuramazone in springamazone veranderd Knipoog Mijn paardje (naja, héél grote e-pony Knipoog ) doet niet liever dan springen. Dressuurwedstrijden zijn al elke keer een grote ramp geweest... elke keer nog niet eens 50%
Vorige zondag zijn we voor de eerste keer gestart in een jumping (beginnende paarden: 80cm en barrage 90cm) : dubbel foutloos en 5de plaats van de 40 !!!! Haha! Haha!

Ik merk zelf ook dat mijn paardje véél liever springt dan dressuur rijdt. Ik heb wel elke week een priveles dressuur, zodat er aan mijn dressuur steeds gewerkt wordt. En één keer in de week springles. Verder helpt een vriendin me vaak; Zij kan echt goed rijden en weet perfect de afstanden en dergelijke.
Vandaag al weer enkele keren 1m20 gesprongen en het hoogste samen was 1m30 Haha! (paardje is 1m56)
Volgend weekend opnieuw jumping en voor het winterseizoen begint nog 4 jumpings Haha!
xxx


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flinty, Flowerhorse7, MiekeFS en 88 bezoekers