Permanent behouden bij zwaar haar. Tips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Steefjes
Berichten: 576
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Nistelrode

Permanent behouden bij zwaar haar. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 14:34

Hey beste bokkers,
Ik heb een vraagje, ik zit namelijk met het volgende "probleem":
Vrijdagmiddag ben ik uit pure frustratie naar de kapper gegaan, ik heb namelijk heel zwaar en dik steil haar waarmee je weinig kan doen ( afgezien van opsteken en een staart ) doordat mijn haar zo zwaar is hangt het wanneer het los is sluik langs mijn gezicht. Veel mensen vinden dit juist prettig maar bij mij staat/stond het niet waneer ik mijn haar los heb( past gewoon niet bij mijn gezicht ). Doordat het zo nietszeggend langs mijn gezicht hangt lijk ik een schoolmeisje van een jaar of 10 en zie ik er heel sullig uit. Met dus als gevolg dat ik normaalgesproken nooit mijn haar los had. Wel deed ik veel andere dingen met mijn haar, vlechten, een knot, een staart, opsteken, vastzetten met speldjes en met een klein klemmetje een paar plukjes naar achteren toe vastzetten dit ging allemaal redelijk met mijn haar, zeker de staartjes, vlechten en knotten bleven goed zitten maar de rest was veel werk voor weinig resultaat. Ik had dan nog steeds een erg saaie uitstraling. Daarom ben ik gisteren naar de kapper gegaan en heb daar advies gekregen. Ik kom al van jongs af aan bij dezelfde kapper en mijn ( zo goed als vaste ) kapster raadde mij aan om een goede permanent erin te zetten of korter te knippen en bijv. een schuine pony te nemen ( dit had ik echter al vaker geprobeerd en was geen groot succes ) . Dus wetende dat zij mij kent, en weet hoe lastig mijn haar soms kan zijn besloot ik voor de permanent te gaan. Voor de behandeling waarschuwde mijn kapster me al dat ze niet wist hoe lang mijn permanent goed zou blijven omdat mijn haar zo zwaar is was ze bang dat mijn krullen snel zouden uitzakken. Ook vertelde ze me dat ik zonder problemen kon terugkomen mocht het niet naar mijn goedkeuring zijn / na een tijd al TE VEEL uitzakken en dan zou ze er nog een zwaardree permanent overheen doen. ( met wel als gevolgd dat de krullen niet zo zouden zijn als ik ze oorspronkelijk wilde )
Na +/- 2,5 uur bij de kapper te hebben gezeten kwam ik naar buiten met een leuk vlot krullenkoppie en was helemaal blij.
Nu is alleen mijn probleem dat mijn krullen nu al beginnen uit te zakken ( ze zitten er zeker nog hoor, heb nog een lekkere volle bos krullen ) maar zijn wel al minder als vrijdag en zaterdag. Ik gebruik Mousse om de krullen te verstevigen en ga morgen op zoek naar een shampoo die krullen verstevigd. Ik weet dat ik zonder problemen kostenloos terug kan naar de kapper en dan een nieuwe behandeling krijg maar wil dit niet doen aangezien ik dan niet heb wat ik wilde, ook wist ik dat dit kon gebeuren en had hier dus al rekening mee gehouden.Omdat ik geen nieuwe behandeling wil is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee en of weet iemand een bepaalde shampoo (of ander product ) die hetgene dat ik nu nog heb goed kan behouden / kan verbeteren? Want ik wil graag nog een tijd van mijn krullenkopje genieten. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Stéphanie

p.s.: Mijn kapster valt niets te verwijten zij heeft mij vantevoren duidelijk gemaakt dat dit erin zat en mijn keuze ook op geen enkele manier proberen te beinvloeden.
Laatst bijgewerkt door Steefjes op 07-10-12 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

soms is het leven hard, maar houd vol er is voor iedereen een nieuwe start


Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:42

Heb je een foto van hoe je weg kwam bij de kapster en hoe het er nu uit ziet?

Ik heb ook dik en steil haar, kreeg altijd te horen dat een permanent niet kon omdat dat heel snel zou uitzakken. Ik wilde altijd graag krullen en baalde hier hard van.

Tot... ik een kapster tegenkwam op een verjaardag en zij tegen mij zij, met jouw dikke haar zou permanent echt geweldig staan. Waarop ik haar vertelde dat mijn kapster zei dat dit niet kon. Onzin was haar antwoord, met mijn haar kan dit dus juist heel goed.

Al snel afspraak gemaakt en hop daar ging ik op weg naar den Haag (toch al gauw dik een uur met de auto) ze heeft mijn haar in de permanent gezet en sindsdien heb ik nooit meer iets anders gehad dan dat :j
Ik laat het áltijd bij haar doen. Voordeel is dat ze 65 is en heeeel veel ervaring heeft, en nog op de ouderwetse manier permanent in zet. Vraag me niet wat het verschil is, ik zie alleen het verschil tussen mijn krullen en de krullen van mn nichtje die ook permanent heeft...

Is je kapster nog redelijk jong, heeft ze al veel permanent gezet, en niet onbelangrijk hoe behandel jij je haar nu?

Mijn permanent zit de eerst 4 weken altijd zo gekruld dat het idd niet heeeel mooi is, daarna zakt het licht uit waardoor je het gewenste krullenkopeffect hebt, meestal blijft dit een maand of 6/7 mooi zitten bij mij en daarna rek ik het nog 1/2 maand en laat ik het afknippen en opnieuw doen.

qua shampoo zweer ik bij de speciale krullenshampoo van john frieda :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-

Steefjes
Berichten: 576
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Nistelrode

Re: Permanent behouden bij zwaar haar. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 14:46

Hey, nee sorry heb geen foto van toen ik bij de kapster weg kwam. De kapster zet al jaren permanent ze is de eigenaresse van de kapsalon. Ik kom daar al vanaf dat ik een jaar of 5 was en zij was toen al eigenaresse. Oke dus het kan juist wel goed met dik haar, das alvast prettig om te horen. Ik zal dit zeker in mijn achterhoofd houden. Ik kijk eerst hoe het de komende weken gaat zitten en mocht het me niet bevallen mag ik je dan een pbtje sturen? Bedankt voor je reactie.

soms is het leven hard, maar houd vol er is voor iedereen een nieuwe start

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Permanent behouden bij zwaar haar. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:22

Natuurlijk mag dat :)

Op het moment zit mn permanent niet meer zo mooi, maar het zit er nu alweer 10 maand in...
In november ga ik er weer heen, kan wel eens vragen wat zij gebruikt voor vloeistof. Ook heeft ze een andere wikkeltechniek dan tegenwoordig heb ik van haar begrepen.

Ik heb zeg maar pijpenkrullen, niet heel duidelijk zoals bij een pop :') , maar daardoor vallen ze mooier...

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Permanent behouden bij zwaar haar. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:26

De eerste paar dagen zakt het bij mij ook altijd uit, maar daarna blijft het wel heel lang mooi krullen. Heb er altijd minimaal een jaar lol van, en ik heb lang en Heel Veel haar. Niet direct treuren dus, wacht 't eerst nog een weekje of twee af, grote kans dat het niet (veel) verder uit zal zakken. :j

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Permanent behouden bij zwaar haar. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:31

Heeft ze ook gekeken naar je haar zelf? Ik heb ook erg dik haar. Tegenwoordig heb ik het kort maar jaren geleden had ik het ook lang en wilde ik ook permanent. Bleef een paar dagen zitten en dan werd het al minder. Bleek dat ik bandhaar had. Dus je zou eens kunnen vragen of het daar misschien aan ligt.

Steefjes
Berichten: 576
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-12 16:43

Misterylady schreef:
Heeft ze ook gekeken naar je haar zelf? Ik heb ook erg dik haar. Bleek dat ik bandhaar had. Dus je zou eens kunnen vragen of het daar misschien aan ligt.


Heb de term bandhaar wel voorbij horen komen maar niet in de bevestigende vorm. Ik zal haar de volgende keer vragen of ik dat inderdaad heb of niet. Dankjewel voor je reactie.

soms is het leven hard, maar houd vol er is voor iedereen een nieuwe start

Steefjes
Berichten: 576
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Nistelrode

Re: Permanent behouden bij zwaar haar. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-12 12:55

Ik ga vanmiddag naar de etos. Kreeg van een klasgenootje te horen dat er ook een haarlakachtige spray is om de krullen te versterken. Denk dat ik dat ga proberen in combinatie met krulversterkende shampoo.
Bedankt voor jullie reacties en mochten jullie nog tips hebben voordat ik vanmiddag bij de etos ben dan hoor ik het wel.

soms is het leven hard, maar houd vol er is voor iedereen een nieuwe start


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Lisan89, wisja en 14 bezoekers