Verzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 10:48

Omdat ik binnenkort op een Fell Pony ga rijden die niet van mij is, willen we deze goed verzekeren. In het ergste geval: mocht er iets ergs gebeuren als ik aan het rijden ben, dat dan niet OF de eigenaars OF ik enorm in de problemen kom. Nu had ik de volgende verzekering op het oog:

Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap
V Standaard Fairmount verzekering + blijvende ongeschiktheid beperkt
Verzekerde risico's
Dekt dezelfde risico's als de hiervoor omschreven Standaard verzekering + blijvende totale ongeschiktheid, doch alleen door ongevallen.
Onder een ongeval wordt verstaan, plotseling van buiten komend, op het paard/pony inwerkend geweld.

Standaard:
Dood door ziekte en/of ongeval

Blijvende ongeschiktheid beperkt:
ongeschiktheid als gevolg van een ongeval bijv.


aanrijding
uitbreken uit stal of weide
op hol slaan
peesklap wordt niet aangezien als een ongeval en is niet meeverzekerd
Jaarpremie

Verzekerde waarde:
tot Hfl. 10.000,=/Bfr. 200.000,= 4,00% premie over de verzekerde waarde.
Hfl. 10.001,=/Bfr. 200.001.= tot Hfl. 25.000,-/Bfr. 500.000,= 4,50% premie over de verzekerde waarde
Hfl. 25.001,=/Bfr. 500.001,= tot Hfl. 50.000,=/Bfr. 1.000.000,= 5,00% premie over de verzekerde waarde
Hfl. 50.001,=/Bfr. 1.000.001,= tot Hfl. 100.000,=/Bfr. 2.000.000,= 5,50% premie over de verzekerde waarde
Premies boven de Hfl. 100.000,=/Bfr. 2.000.000,= alleen op aanvraag.


LET OP!!! Deze PREMIES zijn INCLUSIEF

Brandverzekering
Diefstalverzekering
Transportverzekering
DUS GEEN EXTRA PREMIES
Uitbetaling 100% bij dood en 85% bij blijvende ongeschiktheid door ongeval van de verzekerde waarde.

Voor deze verzekering is vanaf Hfl. 20.000,=/Bfr. 350.000,= een klinisch keuringsrapport van een dierenarts vereist, wat niet ouder mag zijn dan 15 dagen.

Bij deze verzekering zijn de volgende behandelingen door een bevoegd dierenarts gratis meeverzekerd:
Koliekoperaties worden volledig vergoed, doch niet meer dan de verzekerde waarde.
Open fracturen en open wonden worden vergoed tot een maximum van Hfl. 2.500,=/Bfr. 45.000,= doch niet meer dan de verzekerde waarde echter met eigen risico van Hfl. 400,=/Bfr. 8.000,=.
Uitgezonderd hierop zijn al de schades die ontstaan binnen 46 dagen na de ingangsdatum van de paardenverzekering.

Ook voor zulke schaden geldt de schademeldingsplicht zoals vermeld in artikel 9 sub 9.1. t/m sub 9.7. van de polis.

Gratis castratieverzekering van hengsten tot het derde levensjaar, mits de testikels zich op een normale wijze buiten het lichaam bevinden. Bij castratie dient men dit vooraf bij Fairmount b.v. te melden, deze handeling mag alleen gedaan worden door een bevoegd arts.
Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap
Een lang verhaal, maar wat vinden jullie ervan? Hebben jullie misschien andere opties? En wat voor verzekering hebben jullie zelf voor het paard afgesloten?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 13:34

Niemand heeft zijn paard verzekerd hier?

Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 15:31

De verzekering moet afgesloten door de eigenaar. Jij kan daar vermeld worden als berijder.

Je moet jezelf het volgende afvragen:
Wat is de waarde op dit moment van het beestje en is het dan de moeite waard.

Wil de huidige eigenaar dat je hem verzekerd.

Ga na hoe je eigen verzekering (ziektefonds of particulier) in elkaar zit en de gevolgen bij een ongeluk. (vaak kan je dit laten aanpassen voor het rijden van een paard)
Ben je in bezit van een ruiterbewijs daar zit ook een soort verzekering op??

Ga je ermee op wedstrijden rij je redelijk veel buitenritten. Niet dat het anders niet nodig is maar je kan een simpeler verzekering afsluiten.

Maar kijk uit voor de kleine lettertjes neem wat voorbeelden en ga rekenen of het waard is ja of nee. waarom: mijn vorige paard moest geopereerd worden (aan huis) dat koste totaal fl. 500,00. Ze had namelijk kanker. Uiteindelijk heb ik maar fl. 80,00 vergoed gekregen ik had een redelijke uitgebreidde verzekering. Ik schrok daar van dus vandaar dat ik liever geld opzij leg nu voor dit soort dingen dan dat ik aan de verzekering geef. De verzekering voor transport en dood, buitenritten en de zwaardere operaties zijn VEEEEEL belangrijker.

Ik heb mijn paard eerst een tijd geleased voordat ik hem kocht de verzekering liep via de manege. Ik betaalde hem maar HUN stonden als eigenaar dus als hij dood ging door mij of iemand anders zijn schuld kreeg de manege het geld. Wel raar want ik betaalde er voor.

Succes Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 15:45

Hi Cody, Ik heb mijn haf bij de Friesche onderlinge verzekerd. Heb er gelukkig nog nooit gebruik van hoeven te maken maar ze schijnen wel een van de betere uitbetalers te zijn. Zijn ook erg ardige lui daar.
Toch vind ik het vreemd dat jij gaat betalen voor de verzekering van andermans paard.
groetjes
Barbara

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 16:01

PRISCA-->
Het gaat om een ruin van 7 jaar, waarde ongeveer F 5000,-.
De eigenaars willen dat de pony verzekerd wordt als ik ermee aan de slag ga. Vind ik logisch want op stal loopt hij geen risico en buiten op straat wel. Op dit moment wordt er dus niks mee gedaan en hij is dus nu ook niet verzekerd.
Ik zit zelf in het ziekenfonds bij mijn moeder omdat ik nog thuis woon. Hoe ik de pony dan in mijn WA-verzekering moet laten opnemen begrijp ik nog niet helemaal.
Ik heb geen ruiterbewijs. Het is echt de bedoeling dat ik veel buiten ga rijden dus ik vind het zelf ook een prettig idee om goed verzekerd te zijn.
BARBARA -->
Ik wil de pony niet verzekeren voor ziektekosten maar voor dood, ongeval en blijvende ongeschiktheid. Dit zijn immers de risico's die de eigenaars lopen door mij met hun pony aan het werk te laten gaan.
Ik vind het niet raar dat ik deze verzekering dan betaal. Ik betaal verder niks voor de pony, geen voer, geen stallingskosten, geen hoefsmid, geen wormkuur enz. Dus de extra kosten (de risico's) 'veroorzaak' ik door ermee te gaan rijden en daarom betaal ik voor deze risico's. Ik vind het ook logisch dat de verzekering het geld aan hun uitkeert mocht het helemaal mislopen, het is immers hun pony.
Ik wil graag weten hoeveel me dit ongeveer gaat kosten: (1) het laten opnemen in de WA-verzekering (2) het verzekeren van de pony voor dood, ongeval en blijvende ongeschiktheid.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 16:09

Wel verstandig om een ruiterbewijs te halen daar zit namelijk ook een WA verzekering op.Vraag je moeder even te bellen met je verzekering om misschien je WA te verhogen. Dit kan je ook navragen bij het FNRS of NHS.

Bij fl. 5000,00 kan hij zoner foto´s worden verzekerd ze komen wel kijken of hij klinsch in oorde is. Vragen een kleine keuring.

Bel alle verzekering maatschappijen in nederland op die paarden verzekeringen doen. Lees ze rustig door en vraag wat mensen in de buurt wat het verstandigst is. En bepaal dit in overleg met de eigenaar want jij tekend maar het is zijn paard.

Succes.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 16:16

Ja ik ga zeker goed rondvragen, heb al behoorlijk wat mailtjes gestuurd naar allerlei verzekeringen.

En bij Fairmount, van het voorbeeld hierboven hoef je tot 20.000 geen klinische keuring te laten doen. Mijn zus heeft dit wel laten doen, kost iets van F 125,- ofzo he?

Mijn ruiterbewijs ga ik ook nog halen. We gaan dat met een groepje mensen op de manege organiseren, maar dit duurt nog wel een maandje of twee, drie dus voor die tijd moet ik toch een andere verzekering afsluiten.

Ik wil graag per half jaar verzekeren in plaats van per jaar omdat ik geen vaste termijn met de eigenaresse afgesproken heb.
Ik weet zeker dat zij me wel kan adviseren qua verzekering maar ik wilde graag jullie reacties en ervaringen even horen.
Want hoeveel ben je maandelijks ongeveer kwijt? Of betaal je per jaar?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 17:35

Iemand anders nog ervaringen met paardenverzekeringen?
Gaaaap

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-01 19:13

Niemand?
Gaaaap

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 23:23

Hoi Marije

Ik weet hier niet zoveel vanaf, sorry Verward

Karin is verzekerd bij het Paardenfonds Allen voor Een. Die keert 80% uit bij overlijden, verder niets. Maar ja, die verzekering heb ik gewoon "erbij" gekocht zeg maar, dus die heb ik niet zelf uit hoeven kiezen.
Ik ben nog wel op zoek naar een verzekering voor Sarah. Op zich wil ik wel zo'n complete verzekering (zoiets heeft marloes toch ook?), maar dan betaal je zoveel premie! En je hoort best vaak dat er uiteindelijk heel weinig wordt uitgekeerd, en de verzekering er alles aan doet om niet te hoeven te betalen. Ze zijn er tenslotte op uit om winst op je te maken. Boos!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 07:56

Hoi, ik heb Escala ook verzekerd hoor! Knipoog(bij hippo ass., is nu samen gegaan met amev ofzo).Ik heb haar toen ik haar 3 jaar geleden kocht meteen uitgebreid verzekerd, dwz de verzekerde waarde is in mijn geval f5000,- en daar heb ik het volgende bij genomen: uitkering bij dood of arbeidsongeschiktheid door bijvoorbeeld ongeval, maar ook door ziektes, (ga er niet dieper o in, heb jij al gedaan)ik heb haar ook uitgebreid verzekerd voor ziektekosten (kost wat mij betreft niet zo veel extra als je dan toch verzekert) dwz dat al mijn medische kosten boven de f300,- per jaar vergoed worden, verder ook verzekerd voor brand, diefstal, aparte w.a. verzekering, kortom, de hele mikmak. Ik weet niet hoe het zit bij de verzekering die jij op het oog hebt, maar bij mij (en volgens mij bijna altijd) is het zo dat de premie een percentage is van het verzekerde bedrag, nou vraag ik me af waarom je dat niet van f10.000,- naar f5000,- verlaagt, want voor de kosten die je dan bespaart kan je misschien beter ook voor evt. ziektekosten verzekeren. Daar heb je meer aan dan dat de uitkering bij evt. ongeval hoog is, want die is neem ik aan toch niet voor jou Knipoog en bij een goede ziektekostenverzekering heeft het paard volgens mij meer baat! Misschien willen de eigenaars dit deel van de verzekering zelfs wel zelf betalen, lijkt me heeeeel gunstig voor hen! Stel het eens voor zou ik zeggen, dan weet je zeker dat het paard altijd goed behandelt kan worden als hij/zij ziek mocht worden, ongeacht de kosten. Snap je wat ik bedoel?! (Tis nog vroeg, ben een beetje warrig nog Haha!) Maar ah la, als je nog meer vragen hebt of nog meer verzekeringen wil vergelijken, vraag gerust, ik kan altijd mijn papieren ook nog even voor je uitpluizen om een vergelijking te maken tussen de 2 verzekering. In ieder geval succes met je keuze.
Groetjes, Jasja

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 09:27

Ik verzeker mijn paarden niet, vooral voor de wat kostbaardere paarden is de verzekering bijna niet te betalen.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 16:16

Ik heb Tonko ook verzekerd. Ik heb haar bij de Eerste Friese Onderlinge verzekerd. Dat ik voor paarden in de lagere prijsklasse de goedkoopste en ook de beste vind ik. Ik heb het meest uitgebreide genomen wat er is. Dus met ziektekosten. Als ik de tandarts laat komen, dat krijg ik zelfs nog vergoed. Je hebt natuurlijk wel altijd een eigen risico.

Er zijn altijd mensen die vinden dat ze niet hoeven te verzekeren. Ik kan daar wel in komen, het is natuurlijk niet echt goedkoop. Tonko heeft in 5 jaar nog nooit wat gehad, dus ik had eigenlijk geen aanleiding om haar te verzekeren. Maar ja, als je er zo over denkt hoef je ook geen inboedel en opstal verzekering en zo.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 16:50

Toch vraag ik me af of je iets kunt verzekeren wat niet van jezelf is..??? Want als er iets gebeurt ben jij de verzekeringnemer dus mijn inziens dan ook begunstigde maar dat gaat dan niet op want het verzekerde object (paard of pony in dit geval) is niet van jou, zou dan de eigenaar begunstigde zijn/worden terwijl ze niet de verzekeringnemer zijn...??? Kan best zo zijn hoor maar ik heb er nog nooit van gehoord.

Sorry komt gewoon een beetje vreemd op mij over maar anderzijds vind ik het wel netjes dat je zegt dat jij voor de verzekering wilt betalen aangezien jij er dingen mee gaat doen die risico meebrengen voor het paard.

Je moet je alleen wel afvragen wat je nu precies wilt verzekeren, brand en diefstal zijn jouw risico niet. Schade die het paard aanbrengt aan derden (als hij dus per ongeluk iets vernielt of zo of iemand verwondt) wordt gedekt door de normale WA-verzekering van de eigenaar. Alles wat met jou onverhoopt zou gebeuren wordt gedekt door je ziektenkostenverzekering of die van je ouders. Het gaat dus eigenlijk dan om ongevallen en ziektekosten of niet...???

Anderzijds zeg je dat je er verder niets voor hoeft te betalen dus alleen de verzekering. Maar kun je dan niet beter met de eigenaren afspreken dat je gewoon een vast bedrag per maand aan hun betaalt en dat hun zelf de verzekering regelen...??? Je kunt dan stoppen met betalen als je stopt met rijden.

Mijn paard is rondom verzekerd bij de Friesche Onderlinge, dus ongevallen, dood, brand, diefstal, blijvende ongeschiktheid en ziektekosten. Hij is bij aankoop zowel klinisch als röntgenlogisch gekeurd. Bij de Friesche Onderlinge betaal je twee keer per jaar dus ieder half jaar de premie, welke een percentage (afhankelijk van de dekking die je kiest) van het verzekerde bedrag bedraagt. Mijn vorige bijrijdster hoefde niets te betalen, alleen haar ouders een verklaring te laten tekenen (ze was jonger dan 18) dat ze op mijn paard mocht rijden, maar dan wel te allen tijde op eigen risico en altijd met een cap op haar bolle hoofd!!

Nou meer weet ik effe niet, succes!!!

Marijke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 20:44

Hallo Marijke,

Die verklaring die je jouw bijrijdster hebt laten tekenen, is die rechtsgeldig als er iets gebeurd? Volgens mij blijf jij dan toch aansprakelijk. Heeft zij jouw paard ook in haar eigen WA laten opnemen?

Daarom willen ze graag dat ik het paard in mijn eigen WA-verzekering opneem, als er iets gebeurt hebben zij niet de rompslomp met papier en dergelijke.
Verder gaat het mij alleen om dood, ongevallen en blijvende ongeschiktheid.
Ziektekosten vind ik niet iets dat <b>ik </b>moet betalen, dus dat hoef ik niet in de paardenverzekering.
Ik denk gewoon dat de eigenaars de dingen willen laten gaan zoals ze nu ook gaan, het extra 'gedoe' als ik deze pony ga rijden is dan ook mijn verantwoordelijkheid, zoals dus de verzekering.
Het voer, de hoefsmid, wormkuur enzovoorts hebben ze altijd betaald dus ik denk dat ze het makkelijker vinden als ze dat blijven doen en ik de bijkomende verzekering regel en betaal.

Ik kreeg vandaag een reactie van een paardenverzekering, zal het hieronder even plaatsen:

Normaal gesproken is het WA risico niet gedekt als je niet de eigenaar van
het paard bent.

Het probleem is wel oplosbaar door een paardenverzekering te nemen incluis
een WA dekking. De polis wordt dan op jouw naam afgegeven maar er komt een clausule bij te staan dat de schadeuitkering ( voor zover dat van toepassing is) naar de rechtmatige eigenaar gaan.

Als je dus een Dood en Ongevallen dekking neemt met een WA dekking dan
betaal je

Voor Dood en Ongeval 5000 x 4% = ƒ 200,=
WA dekking ƒ 60,=
Totaal ƒ 260,=

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 11:08

Hai,

Ja die verklaring is absoluut rechtsgeldig, dat heb ik van tevoren heel goed uit laten zoeken. Bovendien hebben haar ouders ‘m ook moeten ondertekenen (zij is jonger dan 18). Toen ik besloten had om haar te laten bijrijden heb ik e.e.a. laten checken door onze WA- & rechtsbijstandverzekering. Haar ouders hoeven mijn paard niet in hun eigen WA-verzekering op te laten nemen, omdat hun niet wettelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld voor schade c.q. letsel die mijn paard evt. zou aanrichten, dat kan alleen bij mij als eigenaar.

Zou ik haar ouders die verklaring niet hebben laten ondertekenen en er zou iets met haar gebeuren dan ben en blijf ik inderdaad te allen tijde aansprakelijk dwz: ik ben sowieso wettelijk aansprakelijk voor de schade aangebracht door mijn paard, maar bovendien word ik dan ook aansprakelijk gesteld voor haar letsel. Door de getekende verklaring van “eigen risico” blijf ik van dat laatste dus gevrijwaard.

Het is echter wel zo dat ook duidelijk is opgenomen dat zij bepaalde dingen pertinent niet met het paard mocht doen. Er is in dit geval nl. altijd een discussie mogelijk of het paard schade aanricht door z’n eigen gedrag of door hetgeen hem al dan niet verkeerd of expres opgelegd werd door de ruiter. Zou ze dus dingen uithalen waarvan op papier staat dat die niet mogen en daar zou schade door ontstaan, dan zou onze WA-verzekering haar ouders aansprakelijk stellen voor de schade, hetgeen dan vervolgens weer valt onder de normale WA-verzekering van haar ouders, waar zij dan weer onder valt omdat ze jonger is dan 18.

Onder ziektekosten vallen alle dierenartskosten uiteraard ook kosten die voortkomen uit een eventueel ongeluk wat jij zou kunnen veroorzaken met de pony, dus dan snap ik het niet helemaal, gaat het er dan alleen om dat de eigenaren het verzekerde bedrag vergoed krijgen als de pony door jouw “schuld” dodelijk verongelukt of blijven ongeschikt raakt…??? Maar zijn ze wel bereid om de dierenartskosten te betalen als er iets gebeurd is of vallen die dierenartskosten dan onder de ongevallenverzekering? Oeps lees net in het eerste berichtje dat koliekoperaties en open wonden en fracturen daaronder vallen, maar toch dan blijft er nog wel het e.e.a. over hoor!!

Begrijp me goed hoor ik wil je absoluut niet aanvallen of zo, ik vind het juist een hele goede zaak dat jij als niet eigenaar zijnde berijdster van een pony of paard over deze zaken nadenkt en ook je verantwoordelijkheid neemt en eventuele kosten daarin zou willen dragen, echt waar petje af voor jou!!! want er zijn genoeg bijrijders die daar absoluut niet bij stil staan, tot er een keer iets verkeerd gaat.

Ik probeer alleen te begrijpen waar het nu precies om gaat, zijn die eigenaren niet van plan om het dier te verzekeren en voel jij je daarom verplicht om het te doen? Ik als megatrotse, soms iets te overbezorgde eigenaar van mijn paardenbeest heb hem dus rondom laten verzekeren omdat ik er gewoon niet aan moet denken dat er iets met hem zou gebeuren, ongeacht hoe en door wie z’n schuld dat dan ook zou zijn. Misschien ben ik dan een beetje te kritisch in dit geval, maar als ze de rompslomp van de verzekering niet willen en het makkelijker vinden als iemand anders zoiets belangrijks regelt…??? De pony is dus heel zwart/wit alleen verzekerd als jij er mee bezig bent c.q. aan het rijden bent, maar wat gebeurt er als jij hem na het rijden in de wei of op stal zet en hij zou iets krijgen als je er niet meer bij bent (ongelukjes zitten in hele kleine hoekjes hoor) of er gebeurt iets als de eigenaar hem zelf uit stal haalt of op de wei zet…..????

Anderzijds is f 260,-- (er van uitgaande dat het de jaarpremie is) nu ook weer geen onoverkomelijk bedrag, zeker omdat je verder niet in kosten hoeft bij te dragen. Dus…. ik zal niet verder zeuren, ik geloof andersom als ik zelf geen paard zou hebben en bijrijdster zou worden van een paard wat door de eigenaar niet verzekerd is, ik - net als jij - zelf ook zo’n verzekering af zou willen sluiten, alleen al omdat ik zo’n enorme stresskip ben die al gauw zit van “ja maar.., stel nou dat….. en als…., wat dan….??”

Nogmaals goed van je dat je je hier zo uitgebreid over laat informeren en laten we vooral hopen dat je er nooit gebruik van hoeft te maken!!!! & veel succes, maar vooral heel veel plezier met de nieuwe pony!!!

Groetjes,
Marijke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Lokii, Pony2024 en 82 bezoekers