Bokkers met hamsters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:31

Misschien kun je in een aquarium het beste een plateau op poten neerzetten XD

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:35

Zijn die ergens te krijgen of weet jij een handige uitleg over hoe je die zelf kunt maken? Dit is mijn laatste vraag hoor xD

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:51

Die kan je goed op het hamsterforum vinden die uitleg, want er zijn heel veel mensen die ze zelf maken maar heb zelf echt geen idee haha :=.

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:00

Ik zou zeggen gewoon een plankje schuren en lakken en er dan wat geschuurde en gelakte poten onder lijmen en/of nieten.

soeraya

Berichten: 1404
Geregistreerd: 18-01-09
Woonplaats: In een kartonnen doos.

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:10

Mag ik meekletsen :) Heb een goudhamstertje van 1.5 jaar oud, genaamd Doodle <3

rosslover

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:52

Zijn jullie hamsters erg schuw?
Deze is nog best schuw maa Kheb hem pas een maand.
Ik heb een hamster gehad die al ongeveer een jaar in de winkel zat en ik moest en zou eenmaster nemen en dat was de enige.
Dus toen werd het de lelijkste langste happerigste hamster die ik ook hebberigen, ik vond de naam knakworst bij hem passen dus tja..

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:54

Heb zo'n 5 hamsters gehad en nog nooit een schuw of bijterig. Wat ik overigens erg knap vind van mijn blinde dame! Deze haal ik niet uit haar hok omdat ze dan gedesorienteerd is en alle kanten valt... :(:)

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:00

rosslover schreef:
Zijn jullie hamsters erg schuw?
Deze is nog best schuw maa Kheb hem pas een maand.
Ik heb een hamster gehad die al ongeveer een jaar in de winkel zat en ik moest en zou eenmaster nemen en dat was de enige.
Dus toen werd het de lelijkste langste happerigste hamster die ik ook hebberigen, ik vond de naam knakworst bij hem passen dus tja..


Kan die al op je hand zitten? Je moet gewoon met wat lekkers je hand langzaam in de kooi doen, maar nooit achter hem aan gaan vangen! Mijn hamster was altijd erg tam, nu die wat ouder word wil hij op de een of andere manier niet meer op mijn hand zitten..

Vraagje :

Wat vinden jullie leuker:

Een goudhamster
Een dwerghamster

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:04

Ik heb 4 syrische gehad, en 1 dwerg, De dwerg was gevaarlijk := De syren waren prima te doen. Alleen de vorige moest je niet oppakken als ik net gekookt had, dan roken mijn vingers te lekker <<)
Mijn huidige was in het begin heel makkelijk en heeft daarna een periode gehad dat ik hem niet kon krijgen. Hij is nog steeds erg gevoelig op geluid, maar nu komt ie gewoon naar de opening toe en loopt zo mijn hand op :)

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:06

Ik heb hopeloze gevallen..
Line, de goudhamster stond op het punt om afgemaakt te worden omdat ze niet plaatsbaar was en beet.
Ze zit nu lekker in een Ferplast Jenny, moet niks, mag alles. soms komt ze bij me zitten, maar meestal blijft het bij snoepjes schooien bij het deurtje, waar ik al heeeel trots op ben. andere mensen amputeert ze wel..

Saartje is een klein dik rusje met 3 pootjes, bij de fokker verschrikkelijk chagrijnig.
Ze lijkt me wel aardig te vinden, kan er bijna alles mee.

Pippi is een rusje die uit de opvang komt, zij komt uit Veldhoven. ze wil niet opgepakt worden, maar komt wel altijd gezellig kijken en snoepjes schooien :)

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:08

Die van mij kan bij mij leuke trucjes met over mijn schouder lopen, die hij bij mijn vriend niet doet :') Die dan uiteraard beledigd is :+

rosslover

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:00

Ja mijne is al tam, ken altijd snel klaar xD behalve met eentje nooit problemen gehad

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:42

Ap is ook tam, laat zich oppakken als ik 't wil maar vind t eigenlijk altijd een beetje eng, hij is zo klein :P
Pak m alleen op als z'n hok verschoont moet worden eigenlijk. Kan wel hele tijden voor z'n kooi zitten kijken wat die allemaal aan het doen is <3 Hij is zo schattig!

Afbeelding
Dit is zijn kooi :)

Afbeelding
En appie zelf, hij is wit met beige vlekjes, maar naar mate die ouder wordt verdwijnen z'n vlekjes en wordt die eigenlijk compleet wit...

Afbeelding
Hier zie je de vlekjes op z'n koppie wel :)

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:44

Wat een apart kleurtje. Hij is inderdaad wel klein. Het is wel een syr toch?

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:56

Ja, ik heb 'm op 23 februari uit een dierenwinkel gekocht, geen idee hoe oud ze dan ongeveer zijn?

Anoniem

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:58

Nog jong denk ik, mijn oude syrtje moest ik altijd in twee handen houden want hij was een dikzak xd

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:00

Jeetje die ziet er dan nog heel klein uit... Ik zou je als tip echt mee willen geven om een volgende keer je hamster niet uit een dierenwinkel te halen. Als ik dit vergelijk met mijn hamsters...

Normaal zijn hamsters zo'n 6 weken als ze zelfstandig door het leven kunnen/mogen. Dan zou 'ie nu dus zo'n 8 maanden zijn als ik goed reken.

Edit: Z'n loopwiel lijkt overigens ook erg klein. Maar dat kan ook vertekenen door de hoek waaruit de foto genomen is.
Wel top trouwens dat je een Ferplast Mary voor 'm hebt!

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:13

Dat zal ik voor een volgende keer ook zeker niet meer doen, maar moet zeggen dat ik op dat moment niet eens wist dat er hamsterfokkers bestaan :o

Zijn radje is 18 cm :)

Hoe zou het dan kunnen dat die zo klein is/blijft?

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:19

Ah ok dan begrijp ik wel dat je naar een dierenwinkel bent geweest. Mag ik dan wel vragen hoe je zo bij deze kooi bent gekomen? Niet banketstaaf bedoeld maar meestal als mensen een hamster uit de dierenwinkel halen, kopen ze daar een te kleine kooi bij. Maar dit is juist een hele ruime kooi. Vandaar dat ik daar nieuwsgierig naar ben :P

Het radje is wel iets te klein. Op het hamsterforum wordt 20 cm aangehouden maar een radje van 29 cm zou eigenlijk nog beter zijn. Op zooplus.nl heb je bv het kleindier looprad. Kost een 10tje en is een goed radje.

Dat 'ie nog zo klein is, zou kunnen komen omdat 'ie te weinig eten heeft gehad in de eerste weken. Waarschijnlijk wordt er voor dierenwinkel hamsters ook niet zo gelet op hoe gezond de ouders zijn en hoe die eruit zien dus als die ook al klein waren, kan dat ook een rol spelen. Misschien is 'ie ook nog wel te vroeg bij de moeder weg gehaald. Het kan aan allerlei factoren liggen.

Je zou 'm een keertje kunnen wegen. Misschien oogt 'ie gewoon klein op de foto's. Dat kan natuurlijk ook nog.

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:26

Opzich doet die het prima in dit rad, hij hoeft niet heel z'n rug te buigen als die er in loopt :)
Kan er altijd naar kijken uiteraard, daar niet van :D

Hoe ik aan de kooi ben gekomen? O.a. door jou :D [BB] Hamsterkooi - aquarium

Nog even een foto'tje naast z'n huisje, misschien geeft het een wat beter beeld :) Ik zal m eens wegen inderdaad, goede tip!
Afbeelding

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:32

Ah jij was van dat topic! Wat goed! Vind 't echt super dat je open staat voor verbeteringen en ook echt wat met de tips doet. Ik voel me soms wel eens een zeikerd namelijk := Maar ik bedoel 't echt goed.

Zo naast 't huisje lijkt hij wel al wat groter. Is 't wel een hij trouwens? Al is dat bij mannensyren meestal niet te missen :P

Ik vind z'n kleur wel echt heel erg mooi :j Mijn Pip lijkt er wel ietwat op.

Nog een tip trouwens, ik weet niet of dat in dat huisje hamsterwatten zijn? Of iets anders wattenachtigs spul? Daar kunnen hamster namelijk verstikt in raken. Gewoon wat vellen wc-papier/keukenpapier is ook prima en een stuk veiliger. (en ze dan gewoon als vellen aan elkaar in de kooi leggen. Sommige mensen gaan ze zelf in stukjes scheuren. Dat is nou net wat je hamster leuk vindt om te doen :P ).

Hier zijn de babyhamsters komende zaterdag al oud genoeg om naar hun nieuwe baasjes te gaan. Al gaan er van de 5 maar 2 weg := Een hamstertje gaat naar de fokster waar de moeder gedekt is, een hamstertje gaat naar iemand van 't hamsterforum (al hoor ik al een tijdje niks van haar...), eentje houdt m'n zusje en die andere 2 hou ik :D

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:38

Het is overduidelijk een hij ja :')

Thanks :) Ap is de eerste hamster die ik heb, wel cavia's en konijnen gehad, maar heb me er om heel eerlijk te zijn voor m'n aankoop ook niet zozeer in verdiept. Ik dacht gewoon, schattig en gezellig in huis. Heb me wel dingen laten vertellen door de verkoopster in de dierenwinkel met de gedachte, zij weten dat wel :) Nog wel gevraagd of m'n kooi groot genoeg was en dat vond ze ruimte genoeg... Zo zie je maar :+

Vind het nieuwe hok ook veel gezelliger. Hij kan nu goed de woonkamer inkijken en ik zie nu ook veel meer van wat die doet, gezellig :)

Ahh thanks voor de tip! Zal het morgen omwisselen, nog een stuk goedkoper ook :D

Leuk zo'n nestje :D Heb je foto's van de 2 die je houd? En van Pip? Ben wel benieuwd :P

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:42

@ Rosslover

Mijn hamster is niet schuw, ik kan hem altijd aaien of oppakken als ik wil, heeft me ook nog nooit gebeten. (bij anderen is hij trouwens wel wat schuwer, mijn moeder heeft hij een keer hard gebeten toen ze hem wilde aaien) Ik pak hem elke avond ook eigenlijk wel om te knuffelen en dan mag hij rondrennen op de bank of de kamer. Ik heb hem vanaf 8 weken!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:47

Charlie!

Afbeelding

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:59

Driekleurtjes zijn zo leuk :D