Wat voor kritiek nu op deze hengst Stravinsky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Wat voor kritiek nu op deze hengst Stravinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 21:14

Dit is het antwoord op de veulens van Stravinsky.
Gedaan door de commissie van het KWPN.



STRAVINSKY XX (Revlon Boy xx x Taurow xx)

Stravinsky toonde een uniforme collectie, voldoende tot ruim voldoende ontwikkelde veulens,
die ras hebben en over een matig correct fundament beschikken.
De bewegingen zijn doorgaans matig.


(KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 22:55

Hmm geloof niet dat hier naar gevraagd werd? Op zich wel intressant zodat we weten hoe de veulens van de hengst zijn die suus rijdt?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 23:13

Troef wat wil je hiermee zeggen of vragen????????

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 06:26

Ik wil niets zeggen ,het KWPN zegt iets!

En daar zijn jullie het mee eens?

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 07:20

Troef, je blijft een beetje warrig hoor. Je hebt een patent op 1 of 2-liners. Misschien zijn wij lezers allemaal niet zo snel van begrip en hebben we wat meer tekst/uitleg van je nodig. Wat mij betreft voegen je reacties op deze manier niet veel toe aan topics terwijl ik denk dat jouw achterliggende ideeen heel interessant zijn. Dus help ons soort simpele zielen en plaats wat vaker topics waarin je in 1 reactie gewoon uitlegt wat je bedoeld ipv steeds te wachten op een reactie van anderen...waarna je weer dmv een one-liner een tipje van de sluier oplicht Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:05

happy worker schreef:
Troef, je blijft een beetje warrig hoor. Je hebt een patent op 1 of 2-liners. Misschien zijn wij lezers allemaal niet zo snel van begrip en hebben we wat meer tekst/uitleg van je nodig. Wat mij betreft voegen je reacties op deze manier niet veel toe aan topics terwijl ik denk dat jouw achterliggende ideeen heel interessant zijn. Dus help ons soort simpele zielen en plaats wat vaker topics waarin je in 1 reactie gewoon uitlegt wat je bedoeld ipv steeds te wachten op een reactie van anderen...waarna je weer dmv een one-liner een tipje van de sluier oplicht Haha!


Hoezo denegrerend over jezelf (sorry kon het even niet laten) Verward Scheve mond .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:12

Ik ben het persoonlijk wel eens met het kwpn. Ik ben niet gek van deze hengst, en dit is geen persoonlijk aanval op susan.
Vind de hengst zelf qua beweging niet echt goed. Hij is wat stamperig. En wat popperig. Waarschijnlijk zal hij goed passen op een wat zware merrie. Maar er zijn meerdere hengsten die luxe fokken, die meer beweging en exterieur fokken. Dus........................zou ik liever voor een andere gaan.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:16

Troef schreef:
En daar zijn jullie het mee eens?


Hier wordt IMO gesuggereerd dat iedereen die op FA komt het eens zou zijn met deze woorden van het KWPN. Ook is het bericht waar dit topic mee begon niet meer dan een opmerking.

Troef, als je in het vervolg je vragen nu eens anders stelt? Bijvoorbeeld: 'Wat vinden jullie hier nu van?' Dan kunnen mensen gericht reageren op je berichten en hoeven ze niet te raden naar wat je precies bedoelt te zeggen.

't Is maar een tip hoor, maar wel handig voor de lezers. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:29

Stravinsky is met heel erg veel tam-tam gebracht. Op zich niets mis mee (het heeft hem erg veel dekkingen opgeleverd) maar het schept wel verwachtingen. Ik heb hem 2x gezien tijdens een hengstenshow, en was er toen ook niet echt van onder de indruk, in die zin dat hij voor het soort paarden waar ik mee te maken heb weinig toe zou voegen. Dat zegt verder weinig over zijn veulens overigens, want die heb ik dus nooit gezien.

Maar omdat Stravinsky zo veel dekkingen heeft gehad wordt de betrouwbaarheid van deze steekproef juist weer groter. Het blijft natuurlijk een menselijke beoordeling, dus je kunt het daar niet mee eens zijn, maar 10(?) veulens uit een populatie van meer dan 200 geeft uiteraard statistisch gezien een betere steekproef dan 10 veulens uit een populatie van 20.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 10:34

Karin schreef:

Citaat:
Troef, als je in het vervolg je vragen nu eens anders stelt? Bijvoorbeeld: 'Wat vinden jullie hier nu van?' Dan kunnen mensen gericht reageren op je berichten en hoeven ze niet te raden naar wat je precies bedoelt te zeggen.



Ja inderdaad!!

'Wat vinden jullie hier nu van?'


[Edit] niet ter zake doende link & opmerking verwijderd [/edit]

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:41

Zo'n hengst moet je gebruiken als je een lange termijn visie hebt.

Dus meerdere merries ermee insemineren en hopen op een paar merrie's waar je weer verder mee kunt fokken.

Zo zie ik hem tenminste...

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:48

Zep schreef:
dus je kunt het daar niet mee eens zijn, maar 10(?) veulens uit een populatie van meer dan 200 geeft uiteraard statistisch gezien een betere steekproef dan 10 veulens uit een populatie van 20.


Verward misschien heb ik bij wiskunde niet opgelet maar volgens mij ga je met je redenering de fout in, het resultaat van 5% van de veulens geeft juist een minder goed beeld dan wanneer je 50% van de veulens beoordeelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:00

Nee, want het gaat hier om een steekproef. Een verzameling heeft altijd een grote groep die om het midden "hangt", en dan uitschieters naar zowel boven als onder. Je kunt dat in een grafiek weergeven, daar zijn standaard percentages voor. Hoe groter je verzameling, hoe meer spreiding je dus binnen die populatie hebt. De kans dat je een individu pakt dat aan de randen van de verzameling staat wordt dus veel kleiner.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:05

Blijft een feit dat we ook in deze afstammelingen het oude euvel van de volbloed weer terug zien, namelijk een minder correct fundament. De volbloed is van oudsher bedoeld geweest om wat meer luxe erin te fokken, maar qua beenwerk hadden ze vaak een ongewenste inbreng. Ook Stravinsky xx blijkt dus helaas geen uitzondering op deze regel.
Zelf zou ik dit risico bij een merrie als Fabienne best durven nemen, omdat die een goed fundament heeft, maar wel een flinke scheut bloed kan gebruiken gezien haar exterieur. Helaas wordt zij niet drachtig door KI dus dan valt dit soort KWPN hengsten voor mij af............

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:11

Sjuimpje schreef:
Zo'n hengst moet je gebruiken als je een lange termijn visie hebt.

Dus meerdere merries ermee insemineren en hopen op een paar merrie's waar je weer verder mee kunt fokken.

Zo zie ik hem tenminste...



Klopt als een bus!
Ik denk dat je Stravinsky heel goed kan gebruiken in de 2e generatie. Het blijft een volbloed natuurlijk en van de nakomelingen heb je andere verwachtingen dan wanneer je zou dekken met een 'gewone KWPN-er'.

Maar Troef, ben je er zelf geweest? Kan je je dan wat vinden in de mening van het KWPN?

Voor mij was het helaas onmogelijk. Ons stravinsky veulentje is ook een beetje popperig, maar ze groeit er steeds meer in. De beweging is best.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:12

ik ken stravinski alleen maar van foto's. Daar vind ik het een onwijs mooie hengst.
Volgens mij is er bij ons ook een merrie drachtig van.

PS, wat wordt bedoelt met het fundament? Dan snap ik het misschien ook een beetje

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:12

dit kan, ik heb al veulens gezien die gister meeliepen en idd, alleen de stravinsky xx x Darwin vond ik apart kunnnen lopen voor de rest vrij gewoon ja, en een matig fundament?? ja das niet zo gek bij een volbloed he??? daar krijg je nu eenmaal tere fundamenten van, maar ja hier word ook nog niets bijgezet over de moeders he??? over het algemeen allemaal karrepaarden met veel gelders bloed.

Maar ja we zullen het zien over drie jaar nietwaar??? ik weet dat de eigenaar van een paar paarden van me een stravinsky x darwin x lector heeft staan en die kan echt wel wat beter lopen als "matig"!!!

dus dit zegt me nog niet zoveel maar positief is het idd niet....

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:18

Stef het fundament is waar het paard op staat Lachen en loopt ook natuurlijk Haha!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 11:19

Parnasse:
Citaat:
Maar Troef, ben je er zelf geweest? Kan je je dan wat vinden in de mening van het KWPN?



Ja ik heb ze gisteren allemaal gezien, ik doe daar verder geen uitspraak over.

Waarom? Daar ik dan weer alles over me heen krijg.

De enigste die me aansprak was Cantos.
Maar dat heb ik al omschreven bij de topic" Wat voor hengst bij mijn Flemmingh merrie

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:20

fabienne schreef:
Stef het fundament is waar het paard op staat Lachen en loopt ook natuurlijk Haha!


hehe, had al zo'n idee, maar zit weereens te moeilijk te denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:21

Juist vanwege het grote aantal dekkingen dat Stravinsky heeft gehad, vind ik het een beetje flauw om over de moeders te gaan zeuren. Als die hengst nou 40 dekkingen had gedaan op allemaal uitschot, ok. Ik heb uiteraard de dekstatistieken niet in mijn hoofd zitten, maar hoorde Suzanne laatst over ruim 200 dekkingen spreken. Voor 800 euro dekgeld heeft daar heus niet allemaal brandhout tussen gezeten (zegt mijn gezonde verstand)

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:25

Jammer Troef, zou je me dan jou mening via pb willen geven? Ben wel benieuwd. Ik ben geen afbrander, alleen geintresseerd!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:26

nee ben ik het mee eens maar de meeste waren allemaal stb een paar ster en eentje keur pref geloof ik, maar ik zei al over drie jaar zullen we zien of ze het gaan doen in de sport daar draait het bij om, niet of ze vinden dat ie een matig fundament had/heeft als veulen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:29

Wouter24 schreef:
Maar ja we zullen het zien over drie jaar nietwaar??? ik weet dat de eigenaar van een paar paarden van me een stravinsky x darwin x lector heeft staan en die kan echt wel wat beter lopen als "matig"!!!


Ik kan het niet laten, het was een te mooie voorzet Wouter..........Heeft het betreffende veulen zijn beweging dan niet aan de moederlijn te danken i.p.v. aan zijn vader???????? Knipoog

Trouwens....je kent ook het spreekwoord 'de uitzondering bevestigt de regel'?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:33

nee want de merrie komt na het afspenen terug om gereden te worden, en het veulen is zeker een slag beter als moeder, maar ja ook dat is toch een belangrijk een goede moeder is dat niet met elke hengst zo???


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MDWStables, SentiBot en 63 bezoekers