Hoe bevallen kunststof zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 10:34

Ik wil wel eens weten hoe bij jullie kunststof zadels bevallen. Ik heb er nl nooit op gereden, en het lijkt me wel wat. Lekker weinig onderhoud enzo. Maar het lijkt me zomers nix en ik weet niet of je er een vaste zit in hebt.


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:40

je zit er best wel fijn in,. en ook best wel stevig.

maar het onderhoud is echt helemaal niets, af en toe wat water en een borstel er overheen klaar is kees.

maar die van ons gaat snel kapot. em daarom ben ik zop over de zadels niet te spreken.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:41

Ik heb een wintec en hij zit errug fijn en vast. Inderdaad weinig onderhoud, maar ik was hem toch met kunststof spul (word hij erg mooi van, weet niet hoe het heet Lachen )
Die van mij is toch al best oud en hij is nog lang niet kapot ofzo.. wel een klein beetje versleten (op de plekken waar je laarzen ertegen aan zitten)

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 11:26

Ik heb zelf een wintec 2000, en daar zweer ik bij. Ik heb ook wel eens gereden op een Maxim en een Torrowoud (ook kunstof zadels, iets goedkoper dan wintec) en die vond ik echt waardeloos! Daar kun je gewoon niet op zitten...
Maar wintec is echt ideaal dus. Zit super gewoon. Equesuede (dat stofje) is wat ruwer, en dus heb je meer grip in je zadel. De 2000 uitvoering heeft lekker dikke kniewrongen, en dat vind ik wel fijn. ze zijn niet echt duur (die van mij was f1200,= compleet), hebben weinig onderhoud, maar gaan maar ongeveer 10 à 15 jaar mee. Tenminste, dat zeggen ze. Ik heb die van mij nu 5 jaar, en hij is nog zo goed als nieuw, dus ik heb nergens last van.
Wintecs liggen erg stil op je paard, en schuiven ook niet bij paarden waarbij alle leren zadels wel schuiven.
Kortom: een wintec is super!!!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 11:28

O ja, zomers nix??? Waarom niet dan? Dat leer word heter aan je kont dan een wintec hoor! Zomers is het dus ook goed te doen. Alleen als ie echt helemaal doorweekt is, dan zit je nogal te soppen...

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 12:13

leer wordt heter als de zon er op staat, maar niet als je er op zit en dat kunststof spul gaat zweten

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 12:27

Hoi Daniëlle

Van welk merk waren die kunststof zadels van jou, die snel kapot gaan? Ik wil namelijk misschien ook een kunststof zadel kopen en dan weet ik dat ik die niet moet nemen! Extreme duivel
Bedankt, groetjes Maaike

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 12:49

Euh, die vraag was natuurlijk voor wjerdo bedoeld, dom! Koe

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 13:27

OP Berber ligt een wintec, al heel wat jaartjes en is eigelijk nog steeds wel goed. Hetis wel een oud model, zelf zit ik er niet zo heel lekker in, maar das het model.
Je zit heel vast, alsof je vastgeplakt zit.
Zelf heb ik het liefste leer. Juist omdat je het beter kunt onderhouden, ik vind dat op de lange termijn, ik spreek over jaren, leer mooier blijft. Ons zadel is wat opgebleekt, mede door het zoute water. Leer kun je dan nog eens invetten, blijft het lekker soepel.
Mijn keuzeligt dus bij leer, maar ik heb verder geen negatieve ervaringen met wintec.

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 21:32

Ik vind wintec zadels best wel lekker zitten, ze zitten zachter dan de leren zadels bij ons op de manege, maarja dat zijn dan ook van die harde krengen die bijna niet gevet enzo worden.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 22:52

WINTEC IS SUPER!!!!!!

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 13:22

Ik heb 1x op een kuststof zadel een buitenrit gemaakr (in m'n 'engelse' periode) and heb m'n hele bottom Bloos kapotgereden. Dat was geen pretje. Dus voor mij geen kuststof zadel meer. Welk merk het was weet ik niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 16:11

Heb een wintec zadel te koop van een anderhalf jaar oud. f 500,-. Iemand hebben? Het is een dressuurzadel en het voordeel is dat hij op de meeste paarden goed ligt.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 21:42

nou geef mij maar een kunstofzadel. ik heb een kwpn'er ingereden. reed ik eerst altijd met een leren op, blijf je lang zo goed niet mee zitten dan met een kunstof zadel. want echt waar dat beestje kon bokken, niet normaal. }>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 21:39

Hé, wat is er mis met een Maxam zadel?Ik weet het ze zeggen allemaal dat Wintec het beste is, maar ik heb voor erbij een Maxam kunstof zadel en het bevalt mij prima!!Het is iets goedkoper en ik doe er langer mee dan mijn vorige Wintec en hij zit SUPER!Volgens mij is er niet zo heel erg veel verschil, alleen het merk.Het zadel ligt ook perfect op mijn paardje.Maar ieder moet natuurlijk voor zich bepalen wat het beste bij hem past.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 10:17

mijn zus heeft ook een wintec zadel. ze zitten we super. toen ik hem eenkeer op hick had gezet, kon ik haar gek genoeg veel beter rijden. maar ik vind die kunstof oerlelijk, en ze gaan ook nog snel stuk ook. of het ligt eraan hoe je er mee omgaat. het lichtgewicht is een voordeel, alhoewel, ze vallen wel snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 10:22

Op mijn oude manage was een meisje met een wintec zadel van 20 jaar oud en dat zag je er echt niet van af. Die was ook nog helemaal heel ondanks dat er ook 20 jaar mee was gereden. Op een paar manegepony's hadden ze daar een Maxam maar die lagen veel minder goed dan de Wintecs.
Ik heb op Pablo eerst een Wintec dressuurzadel gehad en dat zat heerlijk maar na anderhalf jaar was Pablo zo gegroeid dat het zadel niet echt goed meer lag.
Echt als ik geen hulsebos had zou ik wel weer een kunstof zadel proberen want het beviel mee heel goed, het is na een Hulsebos mijn 2e keus.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 11:59

ik heb voor donya een wintec 500 vzh.
heb hem nog niet zo lang maar het ligt erg goed en het zit geweldig! volgens mij gaan ze best wel lang mee hoor ken een paar mensen die er al heel lang een hebben

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 13:04

Ben vandaag bij Divoza geweest. Heb op het bokje een Wintec Pro geprobeert, ook met als topmateriaal equisuede. Zat echt fijn! Nu wil ik hem nog op Des proberen. Krijg gelukkig nogal wat voor mijn oude zadel weer als ik hem inruil, hoewel ik ook nog even probeer hem onderhands te verkopen. Wil morgen ook nog even naar Hippo in Assen. Even mijn zadel laten taxeren. Helaas hadden ze daar vorige week geen wintec op voorraad. Hoor trouwens van heel personen dat wintec erg goed bevalt...

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:17

Heeft er iemand ervaring met een Wintec 500 dressuur zadel? Heeft 'ie een diepe zit? En het Wintec Pre 2000 veelzijdigheid, heb je echt iets aan die verstelbare knie stukken? Is de Wintec 2000 veel beter als de 500?
gr. Suzan

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:22

De Wintec 2000 kun je in elk geval bij Divoza niet meer krijgen. Die zijn helemaal overgestapt op het nieuwste model: Wintec Pro (in kunstleer en equisuede).

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:28

Oh, ik dacht dat die Wintec 2000 in Equisuede uitgevoerd wordt. Maar dat is dus weer een nieuwer type?

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:31

Heeft er iemand ervaring met een Wintec 500 dressuur zadel? Heeft 'ie een diepe zit? En het Wintec Pre 2000 veelzijdigheid, heb je echt iets aan die verstelbare knie stukken? Is de Wintec 2000 veel beter als de 500?
gr. Suzan

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 22:03

Dientje heeft een merkloos kunststof zadel en die bevalt prima! Makkelijk in het onderhoud en zit heerlijk.
D'r vorige berijdster had voor haar een Wintec Pro. Die zat echt HEERLIJK!
Op de manege hebben ze ook een aantal Wintec's en dat bevalt ook prima.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 05:16

Waar koop ik een goed 2ehands(wintec)
veelzijdigheidszadel?(kunststof)
(171/2inch) Verward Verward Verward
met een leuk prijskaartje erbij?
weet je iets???


_________________
rijden op paarden is een hemel op aarde!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: angelique op 2001-06-10 05:18 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: angelique op 2001-06-10 05:19 ]</font>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, igor001, ImLucky, Lomax123, Mediatoolkitbot, monsera, Ninaka, Paardennamen, Poekkie, Raamzicht, Rainer, Typhoon, xSannee en 122 bezoekers