stilstaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-01 13:16

Barbiano kan niet fatsoenlijk stilstaan en stil gaan staan. Elke keer als ik opsteig loopt hij al aan en stilstaan vindt hij maar niks. Groetjes Lisette

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 18:04

stap eens rechts op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 21:37

hoi
geef net na het opstappen wat lekkers zodat hij zen hoofd naar achteren moet buigen.op deze manier kan hij niet aanlopen.in het begin geef je meteen wat lekkers maar als hij dit goed doet wacht je steeds langer met wat geven. zo leert hij geduldig te wachten op wat lekkers.daarna kun je het afwisselen met de ene keer wat lekkers en de andere keer gewoon belonen.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 22:31

HA-HA
ja dat werkt dus mooi niet, ik heb hetzelfde probleem en heb het ook al zo geprobeerd maar dan draait ze gewoon een rondje...maargoed nietieder paard is hetzelfsde

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-01 12:46

Hai,

Die van mij stond vroeger ook nooit stil met opstijgen.
Nu wel, dankzij de brokjestruc.
Voor ik opstijg laat ik haar met een paar brokjes buigen naar links, ter hoogte van de stijgbeugel. Dan stap ik op terwijl zij kauwt, dan krijgt ze rechts ter hoogte van mijn beugel een paar brokjes.
Het is een kwestie van even oefenen. Toen ze het eenmaal doorhad heb ik nooit meer problermen gehad.
Eerst oefenen met een vasthouden natuurlijk!

grtx, Rieja

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 12:23

Die van mij wil ook niet stil staan op opstijgen, ten minste als ik nog bij huis ben. Stap ik in het bos op dan is er niets aan de hand. De reden? I don't know. De oplossing? Ideen zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 16:53

Nog ff en je moet ze een brokje geven om m een brokje te kunnen geven.
Een paard belonen is oke, maar een paard omkopen is fout.
Mijn paard staat ook meestal niet stil met opstijgen, maar daar heb ik een reden voor.
Anderen voorspelden dat ie zeker en vast ooit eens zomaar zou weggalopperen, tot op heden is dat nog nooit gebeurd. Hij mag wel stilstaan, maar het hoeft niet. Als ik wil dat ie stil staat, doet ie dat, maar ik heb liever dat ie wegstapt.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 20:32

Hoezo lov?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 20:49

Volgens mij een Andalusierkwaaltje, hahahaha...komt mij nl heeeeel bekend voor met Imatador. Hij heeft een bloedhekel aan stilstaan. Door de rust erin te brengen gaat het al beter, maar in een proef zou het echt zijn van halthouden, snel groeten, weg!!! Anders is ie uit zichzelf alvast vertrokken...

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 21:24

steef, stamt uit de tijd dat lab nog wel eens gekke dingen deed. Dat wilde ik voorkomen met opstijgen, want ik heb teveel zien gebeuren. Daarom dus vlot opstappen en wegstappen. Hij kan wel stilstaan als ik opstap, maar een paar jaar geleden heb ik het wegstappen ingevoerd voor mijn eigen veiligheid. Er is nooit iets gebeurd hoor maar voor het idee.

RiimkJe
Berichten: 125
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:51

Snel wegstappen betekend meestal dat je paard er zin in heeft! Het is een goed teken. Maar met wedstrijden nogal lastig. Ga tijdens het rijden oefenen met halthouden. Eerst heel eventjes, en net voordat je paard besluit weg te stappen moet je hem weg laten stappen (hem/haar dus voor zijn). En dan elke keer proberen wat langer stil te staan dan de vorige keren.

Ook is het goed om met poetsen en opzadelen niet te gehaast te doen! En met opstappen moet je zelf eerst rustig zijn. Als je gehaast opstapt wordt je paard nerveus.

Succes!

Anoniem

Re: stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:54

uche kuche

al weer zo'n stoffig topic
Hoe krijg je die toch gevonden?
21-02-01

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Re: stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:35

En ook dit topic is al bejaard en beschimmeld(en niet goed voor de longen ), daarom een slotje.