gevoelens via internet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

gevoelens via internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 14:22

iemand die ik ken heeft naast zijn bestaande relatie een vrouw leren kennen via internet. Na veel chatten hebben ze elkaar ook over de telefoon gesproken, en nu hebben ze gevoelens voor elkaar......
Ik kan me hier echt helemaal niks bij voorstellen. Hoe weet je dat zij is zoals ze zegt te zijn? Misschien is ze wel een of andere heks van 60.
Wat vinden jullie hiervan?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:26

mmm tja
Ik ken Harmen ook via internet. Eerst chatten, toen vaak gemaild. Dat ging erg lekker, we schreven zo'n beetje op dezelfde manier.
Ik kan niet zeggen dat ik toen verliefd op 'm was, maar hij leek me erg aardig.
Toen hebben we een keer gemeet, met eenhele grote groep van een chat, en tja toen vonden we elkaar wel echt leuk (na de 2e keer meeten ofzo). Verkering kregen we toen we elkaar wel vaker gezien hadden.
Maar zonder elkaar gezien te hebben... weet niet hoor, lijkt mij iig niks.
En ook zoiets, nu ik een relatie heb sta ik eigenlijk niet zo open voor andere (anders dan vriendschaps) relaties, zeker niet via internet.
Maar ja dat ben ik, en iedereen zit anders in elkaar.

:evaw:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:28

Lijkt me erg raar als je denkt dat je gevoelens voor iemand hebt. Via i-net is het toch onmogelijk om in te schatten hoe iemand is? Via de telefoon/mail/chat kan iemand zo anders overkomen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:32

Ik heb iloon ook via bokt leren kennen, maar we hebben eerst gemeet en toen is de vonk pas echt over gesprongen. Later ga je natuurlijk weer verder via internet en spreek je af om een keer zonder iedereen erbij te ontmoeten. Ik moet zeggen dat het opzich wel fijn is om iemand eerst te leren kennen via internet, omdat je veel vrijer bent bij het vermelden van gevoelens e.d. Een fout die je echter nooit moet maken is door al je gevoelens erin te steken voordat je die persoon ontmoet hebt. Als je dat wel doet en de persoon blijkt niet te zijn wie hij/zij eerder vertelde, of er zat van de andere kant minder gevoel in, dan kan je een flinke klap krijgen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:38

Zeker wel!!
Mijn vriendje heb ik via ICQ leren kennen.
Hij was na een week of 2 al helemaal smoor verliefd op mij en ik vond hem ook super lief maar wilde geen verkering.
Na 3 keer vragen heb ik wel ja gezegt en ondertussen hebben we al ruim 2,5 jaar verkering Vingers aflikken Lovers

Niet alleen mijn vaste vriend is een voorbeeld ik heb ook een stel goeie vrienden dmv internet gekregen. Doordat je ze niet recht in de ogen hoeft te kijken vertel je meer en durf je meer.
Sommige ervan heb ik onmoet en dat is natuurlijk helemaal leuk!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:55

Mijn moeder heeft haar voormalige vriend ontmoet op internet. Ze zijn nu bijna 1,5 jaar samen en ik denk dat het ook nog wel een tijd aanblijft. Dus het kan wel!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:01

Ik heb ook mijn vriend leren kennen via ICQ en ik kan toch wel zeggen dat ik op een bepaald moment gevoelens voor hem had ondanks dat ik hem nog nooit irl heb gezien.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:08

Bij vriendschappelijke gevoelens kan ik me wel wat voorstellen, dat het contact gewoon klikt.
Maar een ander soort gevoelens?! Nee, dat wil er bij mij echt niet in, daarvoor moet je iemand toch echt eerst IRL ontmoet hebben vind ik. Dat internet daar de aanleiding voor vormt ok, maar de basis voor die gevoelens?! Nee, echt niet
Laatst bijgewerkt door Margreet op 27-08-02 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:15

Het komt toch ook voor dat mensen (meisjes vaak?) verliefd worden op filmsterren, popsterren en tv-persoonlijkheden? Soms wordt je verliefd op de illusie en niet op de mens zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:17

Je romantiseerd vaak de persoon in kwestie, dus verliefd worden op de persoon zelf geloof ik niet in, wel dat iemand verliefd word op het zelf bedachte persoon. Zoiets als Lov al zegt..............

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:19

Bij dat soort verliefdheden kan ik me dus ook niets voorstellen Haha! Ben ik te nuchter voor denk ik.

En dan heb je ook nog mensen die zich heel anders voordoen dan ze zijn, ze weten het leuk te brengen, maar ondertussen.... Absoluut iets om rekening mee te houden en een IRL ontmoeting is de enige manier om bevestiging te krijgen of het goed zit, of om juist in 1x volledig genezen te zijn.

Nulla tenaci invia est via

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:25

Lovely schreef:
Soms wordt je verliefd op de illusie en niet op de mens zelf.


En met een beetje mazzel is die illusie irl ook nog leuk. Dat kan heel goed (zie de voorbeelden hierboven). Ik denk ook dat de aandacht die je krijgt mee speelt. Het is toch vleiend. En als die persoon ook nog leuk schrijft en als je een beetje over dezelfde dingen nadenkt en schrijft dan vind ik het niet zo raar dat je daar voor valt.

In het geval van de kennis van Stef vraag ik me af of het niet de aandacht/spanning is die voor de gevoelens zorgen. Moeilijk om te onderscheiden van "echte" gevoelens voor iemand...

En Margreet, soms overkomen je dingen waarvan je het nooit gedacht had. Hoe nuchter je ook bent Lachen

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:29

als beide kanten fair en square tegen elkaar zijn, kan het zijn dat je elkaar nog beter leert kennen dan je ooit in het 'echt' elkaar zou hebben leren kennen. Via internet is het makkelijk om voor je gevoelens uit te komen en iemand anders hier over te vertellen. Tja het is hoe je er tegen aan kijkt, maar ik hecht heel veel waarde aan vrienden op internet! je moet niet te goedgelovig zijn, maar je moet de mensen toch ook een beetje kunnen vertrouwen?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:43

Ja en nee ik heb wel eens gehad dat ik echt uitkeek totdat een persoon online kwam omdat we dan weer uren gezellig via icq over vanalles zaten te kletsen of dat ik dacht van oja dat moet ik hem/haar straks nog vertellen.
Eigenlijk een soort onwijs leuke vriendschap.
Echt verliefd ben ik nooit geweest wel dat ik iemand heel erg leuk vond gewoon vanwege de manier waarop diegene overkwam

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:47

Ik heb precies t zelfde als wat Kim zegt. Gewoon hele goede vrienden zijn, over veel dingen praten, samen lachen Haha! En belangrijke dingen onthouden om te vertellen natuurlijk Lachen
Maar echt verliefd op iemand worden via ICQ oid, nee daar geloof ik niet zo in. Wel dat je iemand ontzettend leuk over vindt komen maar meer ook niet

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:51

Wmijn"]
[quote="Lovely"] Soms wordt je verliefd op de illusie en niet op de mens zelf.
[/quote]
En met een beetje mazzel is die illusie irl ook nog leuk.
[/quote]
en bereikbaar. eigenlijk is niemand onbereikbaar, zelfs beroemdheden niet, als je maar weet hoe die persoon te benaderen.
[quote="Wmijn schreef:
...soms overkomen je dingen waarvan je het nooit gedacht had. Hoe nuchter je ook bent Lachen
als er iemand nuchter is dan ben ik het wel, maar zelf ik zeg: love is a wonderful thing. Lachen
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 27-08-02 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia


yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:27

mijn ouders zijn vorig jaar gescheiden en zijn achter de pc gekropen en hebben allebij een nieuw liefje gevonden.. Scheve mond Jammer... Zo snel na een scheiding...(zeg dan nog geen maand later voor de een)
Ik kende mijn vriend al van school 2 jaar lang in de klas gezeten en daarna nog een jaar of 2 vaak met elkaar gesproken en door het internet nog meer gaan praten en nu in oktober dan 2 jaar Verkering Haha! En nog steeds heel blij met hem Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:30

Ik denk dat het belangrijk is om elkaar snel te ontmoeten als er een gevoel is. Want hoe langer je het uitstelt, hoe meer het een beeld in je hoofd krijgt, hoe meer je het beeld idealiseert en hoe moeilijker het is om elkaar open minded te ontmoeten!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:57

Ik ga helemaal met kleintje mee. Verder ben ik het ook met Nimber eens. Je kunt onwijs goede vrienden met iemand zijn online en uitkijken naar de chatgesprekken. Daar kun je best een fijn gevoel van krijgen... Maar echt verliefd worden, nee zover is het bij mij ook nooit gekomen. Wel heb ik eens erg uitgezien naar het ontmoeten van een chatvriend van mij. Viel dat ff tegen... Frusty *LOL* *LOL* *LOL* . (enkele bokkers weten wel om wie het gaat haha)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:02

Ik kene en heel aardig meisje van internet,al een jaar of 2. Binnekort komt ze mij eens meeten, erg gezellig!
Ze is als een soort grote zus voor me, kan dr alles vertellen enzo...binnekort opent ze dr eigen winkeltje Lachen cooool Tong uitsteken

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:16

ik weet niet, ik zou toch wel altijd een beetje voorzichtig zijn als je met een wildvreemd iemand gaan chatten, in bijvoorbeeld een chatbox. Je weet niet wat hij of zij eigenlijk voor iemand is, en wat die met je van plan is, je hoort en ziet tegenwoordig veel vaker dat jongere meisjes afspreken met iemand met wie ze chatten en dan nooit meer terug komen, ze worden dan vermoord of weet ik veel wat

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:34

Mijn neef is nu getrouwd met een meisje uit Brazilie die hij via i ternet had leren kennen Lachen

Ze kenden elkaar al 2 jaar ofzo via I-net en dat was zo leuk dat hij een keer daarnaartoe ging op vakantie , gewoon om elkaar eens te ontmoeten omdat ze vrienden waren geworden in die 2 jaar Haha!

Hij ging daar d8 ik 3 weken heen , werden er uiteindelijk 6 , en toen zij nog eens 6 weken mee terug hiernaartoe Haha!
Dat ging dus gesmeerd Lachen

Toen heeft zij daar naar een huis gezocht en hij heeft hier alles geregeld , iets van en half jaartje later is hij daarnaartoe vertrokken om een bedrijfje op te zetten , en met z'n weer iets later kersverse vrouw ( en haar dochtertje) samen een leuk huisje te kopen.

Het is zeker een mooie manier om iemand eerst redelijk goed te leren kennen Lachen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:27

het voordeel is dat je door het uiterlijk en ook de verlegenheid van iemand heen prikt.Nadeel is omdat men kan nadenken over antwoorden ze zich vaak mooer voordoen dan men in het echt is.
denk van al die meetings die ik heb gehad maar een stuk of 6 mensen aan het beeld voldeden die ik van ze had. van sommige had ik tig foto's gezien maar die herkende ik dus niet omdat ze foto's hadden gestuurd waarop ze heel anders stonden.

Of laura bv die liep ik op Kootwijk straal voorbij terwijl ik d'r al eens gemeet had.. maarja toen had ze nog bruin haar en nu blond *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 23:08

Mijn vorige huisgenoot is verhuist naar Singapore omdat hij daar iemand had leren kennen. Na een paar keer heen en weer vakantie heeft hij de stap genomen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 08:08

Kan zeker, Robin had ik ook via internet leren kennen en ik was toch hevig verliefd.. En idd in het echt viel het dan wel tegen.. Maar je kan zeker wel gevoelens over internet voor iemand hebben!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, ontherun, zivazoef en 29 bezoekers