een paar vrijspring foto's

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:42

amykimmie schreef:
Van die zweep trok hij zich dus niets aan. En voor de sprong ga ik niet zo staan zwaaien met een zweep.
Waarom zou een paard niet expres weigeren. Springen is iets tegen natuurlijks. Een wild paard zal altijd proberen er om heen te komen, niet er over heen te springen.
Maar goed, ik houd er over op in de topic te disscusieren. Wie wil disscusieren mag me een pb sturen, ik ga niet het topic van ts verstoren.


Als hij zich van de zweep niets aantrok ontbrak er al sowieso een element in de africhting. Zwaaien is dan ook helemaal niet nodig, verstoord ook de takt overigens. Ik ben er zeker van dat 99,9 % van de mensen hier ervaringen hebben met gedomesticeerde paarden, onder het zadel afgerichte paarden, niet met wilde paarden.


Anoniem

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:54

Zoals ik al zei; springen is tegen natuurlijk. Dan kun je nog zo'n gedomesticeerd paard hebben.
Dat is eigenlijk net zoiets als dat een paard nooit uit zich zelf een piaffe zou doen.

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:56

Lara_Silver schreef:
amykimmie schreef:
Van die zweep trok hij zich dus niets aan. En voor de sprong ga ik niet zo staan zwaaien met een zweep.
Waarom zou een paard niet expres weigeren. Springen is iets tegen natuurlijks. Een wild paard zal altijd proberen er om heen te komen, niet er over heen te springen.
Maar goed, ik houd er over op in de topic te disscusieren. Wie wil disscusieren mag me een pb sturen, ik ga niet het topic van ts verstoren.


Als hij zich van de zweep niets aantrok ontbrak er al sowieso een element in de africhting. Zwaaien is dan ook helemaal niet nodig, verstoord ook de takt overigens. Ik ben er zeker van dat 99,9 % van de mensen hier ervaringen hebben met gedomesticeerde paarden, onder het zadel afgerichte paarden, niet met wilde paarden.



Jeetje je loopt freyafreak nu wel af te snauwen dat ze haar mening doordringt, maar kijk nu eens wat je zelf aan het doen bent?


Ik vind het in deze situatie niet zozeer gevaarlijk. Je kent het paard en zegt zelf dat hij of stopt of springt, maar verder niet maf doet. Dus heb verder geen commentaar op jou TS.

Maar er zijn ook genoeg paarden waarbij dit (ondanks kundig longeren enz, zeg het maar vast :roll: ) wél gevaarlijk zou zijn. Inderdaad omdat ze op het laatste moment ineens naar binnen kunnen springen om de hindernis heen.

Anoniem

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:58

Mang, heb je het tegen mij?

mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:59

nee

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-12 18:00

Ik heb dit topic eigenlijk niet gemaakt om in te oordelende elkaar! Alleen om te laten zien hoe het ging met springen :)


Anoniem

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:03

Mn excuses ts!
Had ook al aangegeven dat ik best een discussie aan wil gaan, maar dan via pb.
En anders een ander topic aanmaken als iemand de behoefte heeft om er een discussie over te voeren.

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-12 18:04

Daarom, heb hier dus echt geen zin in. Het is mijn topic en niet jullie topic om te oordelen ver elkaardoe dat lekker ergens anders ofzo.


Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties :)

Anoniem

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:06

Dat wou ik ook, maar LaraSilver blijkbaar niet.
Nogmaals sorry!

Lianne97
Berichten: 221
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:08

mischien is het met jou pony gevaarlijk maar er is ook duidelijk te zien dat deze haflinger wel kan springen. en zoals ze al zegt ze houd haar hand omhoog. en je weet ook het karakter van deze haflinger niet. :o
wil je mijn haflinger ook springles geven? :x

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:08

Ach die longeerlijn kan geen kwaad. Word nu juist gebruikt vind ik.
Leuke haflinger! En een beetje een kluns haha :+

Volg ons! @purarazavalerio

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:22

Ik moest het juist op school leren springen met paard aan de longe maar dat ging wel precies volgens de regels dus kan zeker wel dames vroeger deden ze het wel vaker hoor!

En erg leuke haflinger ! met 3 benen over de sloot (balken) hahahaa!

Broken crayons still color

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:17

Die topper. Lycke! Leuk hoor emmy!!

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: een paar vrijspring foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-12 07:52

Bedankt iedereen <3

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:17

Leuke haflinger en hij springt wel een beetje appart. ;)

Tipje: als je dit nog eens gaat doen met de longeerlijn leg dan een balk schuin op het blok dat helpt je longeerlijn mee te geleiden langs de spong.
En als die dan nog eens zo'n rare aktie uithaalt kan de lijn niet blijven hangen en trekt hij de boel niet om en hij is aan die kant ook ingesloten net als aan de kant waar het hek staat en zal waarschijnlijk ook dan iets minder de neiging hebben om naar jou toe te springen.
Zo maak je het net weer iets veiliger en helpt het je pony.

Succes

Waar een wil is is een weg, maar je moet willen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker