Afgelopen weekend: mini-trektocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Afgelopen weekend: mini-trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 14:30

Zaterdag ochtend om 10:00 zaten we al op paard. Zeven vrouwen die zonder man op pad gingen. (Wel hadden we nog enkele mannen nodig om de spullen na te brengen.)
We vertrokkken van Bovensmilde en reden naar schoonloo. We zijn ruim 6 uur onderweg geweest, door bos en langs de weg. Het begon al goed, voor Hooghalen moesten we een viaduct over die over de snelweg loopt. Voor de meeste paarden de eerste keer. In Hooghalen zelf moesten we over de spoorlijn. Ook voor de meeste paarden de eerste keer. We moesten zelfs nog wachten voor 2 treinen. Maar ze waren ontzettend braaf, en zetten geen stap verkeerd.
In het bos was het heerlijk. Niet te warm en niet te koud, en thanks goodness, nauwelijks vliegen.
We moesten naar manege knollegruun (je weet wel, van de schoonloo bokt-rit), en we waren er nog maar 10 minuutjes vandaan of het begon te sputteren, te flitsen en te rommelen. We waren gelukkig net voor de echte zware bui binnen.
Dat binnen wil zeggen dat we de paarden in boxen onder een overkapping hadden staan, de zadels voor de stallen hadden liggen, en zelf onder de overkapping stonden te schuilen. In no-time viel zo veel regen dat de eerste boxen al een beetje vochtig werden. De zadels hebben we dan ook maar vlug opgestapeld op een strobaal. Toen er een auto vrij hard bij langs reed hadden we echt een vloedgolf. Alle stallen waren nat, de eersten (op schoenen en chaps) voelden ook al wat nattigheid tussen de tenen. OP een gegeven moment heb ik het gewaagd om met plu en op laarzen (ik stond tot mijn enkels in het water) naar de kantine te lopen waar we onze spullen moesten laten. Daar werd gelukkig vrij snel een plekje voor vrij gemaakt. Het regenen hield ook al snel op zodat we de spullen in veiligheid konden brengen. Na ca 2 uur was al het water al weer weggetrokken. De paarden kregen droog stro op stal en lekkers te eten.

Wij zijn ook in Schoonloo zelf gaan eten. We leken wel een stel schoolmeisje s op schoolreis, hoewel die waarschijnlijk iets minder luxe zullen eten.

's nachts zouden we overnachten in een blokhut (6 persoons, dus een beetje aan de kleine kant, met wat schikken pastte het precies). We hebben helaas niet zo veel geslapen, meer gegiecheld, een rolden al voor zeven uur uit bed. Even inspectie bij de paardjes (hadden we 's avonds ook nog een paar keer gedaan, Des hinnikte bijna iedere keer als ik kwam, zo lief! Kusje Lovers ). Ze hadden nog geen eten, maar ze waren verderop al aan het voeren. Dus konden wij ook aan het ontbijt.

Om 10 uur is er nog een groepsfoto gemaakt waarop we weer richting Bovensmilde gingen. In het bos was het nu sompe nat (vorig jaar de boktrit was er nog niets bij!!!) dus werden er heel wat glibber-partijtjes gehouden. We hebben het allemaal droog weten te houden. Midden in hooghalen hebben we nog eeb ijsje gegeten/koffie gedronken. We hadden heel wat bekijks. Op zondag is het daar altijd druk.

Een van de vrouwtjes mikten we op Laaghalerveen af, ook bij haar thuis hebben we wat te drinken gehad (de paardjes ook), en toen maar verder naar huis. Om 17:00 liep ik ons huis weer in. In principe nog zo fris als een hoentje, wat betreft mijn kont. Ik had wel iets last van mijn knieen, en was wat slaperig, maar voor de rest had ik het nog wel een paar uurtjes vol kunnen houden. Des daarentegen was wel goed moe. Toen ik haar in het land zette, ging ze eerst lekker liggen rollen, en het duurde zeker wel 5 minuten voor ze weer in de benen kwam (ze bleef zlfs liggen toen ik haar wat lekkers kwam brengen).

Ik ga straks nog even een poosje rijden, ben benieuwd of ze weer helemaal bij is!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:00

Goh zeg dat klinkt echt heel erg gaaf.
Wat een geluk dat jullie net voor de bui binnen/onderdak waren.
Lijkt me echt heel erg leuk en dan lekker nadat de paardjes verzorgt zijn lekker met elkaar eten.......hmmm lijkt mij ook wel wat met een stel vriendinnen (helaas rijd er bijna geeneen paard *grin*)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:54

Wat gezellig zeg!
En als jullie 's morgens nog een paar uurtjes langer op Knollegruun hadden rondgelopen had je Karin misschien nog gezien, die was er zondag als ik het goed begrepen heb: [VvdD] Ka's Knollegruun-experience (Schoonloo)
Leuk hoor, zo met je paard op stap en dan met al die meiden in de blokhut slapen.
Mijn zus en ik hebben het er ook al over gehad om dit een keer te gaan doen met Pliva en Tinka. Lijkt me geweldig, met 'eigen' paardje een beetje op vakantie.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 20:47

''k Heb 's ochtend Orlando nog wel rond zien stappen. Wie erop zat weet ik niet....
Marc en ik willen mischien ook eens samen zoiets gaan doen. hij alleen op fiets en ik op Des er naast.... is toch ook gezellig?