de pony hengst henri

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

de pony hengst henri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 15:39

hoi ik heb een afstamming van henri wie heeft er ook een afstamming van ik weet al da die overleden is en dat zwartjens hem heeft gehad meer nie kan er iemand info over geve


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:55

Ik heb info in mijn hengstenboek, helaas geen foto maar wel de stamboom etc. Zodra ik 'm bij de hand heb, typ ik 'm voor je over.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Donja

Berichten: 5593
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 20:16

Ik had een bruine nakomeling van Henri. Ik heb deze hengst 7 jaar gehad. Hij had een stokmaat van 1.52m en een heel chique uiterlijk. Hij sprong geweldig en kon ook goed dressuur lopen. Toen ik hem verkocht is hij door de nieuwe eigenaar gelijk gecastreerd. Hij is daardoor een jaar van slag geweest en was slecht te rijden, maar nu gaat het weer zover ik weet.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:58

Henri

NPA STB 81*32
geb. 02-06-1974
stm. 1.46 m

Bruin, enige witte haren voor het hoofd.

Percentage Arabisch bloed: 75%
(overige 25% = New Forest)

v. Haran ox A 163
(vv. Noran ox A 148, vm. Susquehanna ox A 153)

m. Sheila H 708
(mv. Saoud ox A 89, mm. Setley Hazel NF 11513)

1977: goedgekeurd
1986: keur
1995: definitief goedgekeurd i.v.m. leeftijd en predikaat
1996: teruggetrokken uit de fokkerij

Sportprestaties:
IBOP 1982: B 79
M-dressuur
L-springen

Fokker: H. van Santvoort in Nuland
Eigenaar: M. Morshuis in Zenderen


Henri is de vader van de hengst Hazies (mv. Abishag ox) die in 1992 naar Duitsland is gegaan. Ook is hij de vader van Haddad (mv. Farouk van Gelre ox) die in 1986 is opgegaan voor de keuring maar is afgekeurd op verrichtingen, en van Hasil (mv. Trilay Spark NWPS) die in 1990 is goedgekeurd maar in 1991 is teruggetrokken uit de dekdienst vanwege een sportcarrière.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:44

Ik heb een jaar op een NRPS merrie gereden,een vosje van 1.52.
ze had als vader Henri.
ze kan super springen enook in de dressuur kan ze leuk mee komen.
de nakomelingen die ik ken lopen leuk mee in de sport en hebben een goed karakter.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 06:57

Ook grappig, er is nog een Sheila van Saoud.. Dat is de moeder van Conquistador, Valentino en Ponny Power's Darling Boy. Er goed fokkende merrie dus, met dezelfde naam en dezelfde vader.. Enige verschil: moeder is Vuurflits, een dochter van Goudhaantje en Bronsfee, dus is was een Welsh Sektie K..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

lizzyblue
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-12-07
Woonplaats: Zeeland

Re: de pony hengst henri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:10

Hallo,

Ik weet dat dit een oud topic is maar toch is er misschien iemand die dit nog gaat lezen en mijn vraag kan beantwoorden.

Graag zou ik wat over de gangen willen weten van Henri en ook of iemand heel misschien ergens een foto van hem heeft of weet te vinden. Deze zou ik dan graag willen zien aangezien ik nu een merrie van Henri ga kopen.

Weet iemand ook of Henri een heethoofd was??

Alvast super bedankt voor jullie reactie!!

Groetjes Linda

petraaken

Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: de pony hengst henri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:43

Topic is 6 jaar oud vandaar een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers