Voeten, wat werkt voor jou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:20

Hallo dames,

aangezien ik voeten de lelijkste lichaamsdelen vind, vroeg ik me af of jullie misschien tips hadden om ze minder ontsierend te maken.

Wat doen jullie met eelt, met je nagels etc?

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:21

Sokken erover en schoenen aan :')
Ik vind voeten ook helemaal niks..

Morrow_Less

Berichten: 5197
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Tienen, België

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:22

Dit volg ik even :)

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:23

Regelmatig bijknippen en de nagelriemen verzorgen. En in de zomer een vrolijk kleurtje op de nagels. Eelt daar doe ik niets aan zolang ik er geen last van heb.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 13:35

Hahaha Suus_pepper :+
Mijn mentaliteit so far!

Ik zag dat het eelt op mijn hiel een scheurtje (?) kreeg dus ik wil dat eigenlijk er af schuren op 1 of andere manier, misschien dat mensen hier tips hebben?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:42

Ik vind voeten ook niet bepaald aantrekkelijk, maar wil bij warm weer wel open schoenen of flip-flops aankunnen. Dus scrub ik mijn voeten mee onder de douche, haal elke "verdikking" van de opperhuid weg nog voor het hard en ruw wordt of kloofjes kunnen ontstaan. Hier gebruik ik een soort gilette mesje voor in een speciale houder (bv http://www.scholl.com/nl-NL/Scholl-Hard ... il.raction)
teennagels goed kort houden en bijvijlen en ook de nagelriemen verzorgen.

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:42

je voeten goed inwrijven, de kloven en eelt worden veroorzaakt door droogte en wrijving.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:45

Ik vind voeten ook lelijk.

Ik smeer ze op bed in met baby olie of ureum voeten creme, ik rasp en vijl mijn voeten, maar ja, de vorm van de tenen is nu precies hetgeen je het minst aan kan doen en bij mij precies het lelijkst is.

En heb nu 2 kalknagels :+

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:46

Ik vind voeten maar vreemde dingen,

Maar om het leuker te maken; ik heb mijn nagels elke week in een andere kleur gelakt, vijl mijn voeten regelmatig en behandel de kloven met klovencreme van Scholl :)

En ze zien er best oké en open schoen waardig uit :)

Morrow_Less

Berichten: 5197
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Tienen, België

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:56

Mijn zijn die kapot.
De losse vellen van de blaren (hakken fan ;) ) hangen eraan en vijlen doet zeer omdat ze dan ingetrokken worden.
En zo ontzettend droog, smeren helpt niet. Buiten dan dat het mijn aantal valpartijen bevorderd :P

Mij zie je dus bijna nooit in open schoenen hoewel ik ze wel mooi vind :)

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:58

Ik krijg ook blaren in dichte schoenen (goed passende vans, all stars en goede sokken). Mijn voeten zien er dan ook echt niet uit xD

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:32

Ik maak mij niet druk om mijn voeten, ik heb lelijke tenen en op m'n hiel wat eelt...

Ik loop zo op m'n slippers weg, zonder mij er druk om te maken. Ik heb deze zomer voor het eerst m'n teennagels gelakt, staat wel grappig. :')

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:35

Een paar nachten per week insmeren met een overnight voetmasker, áltijd een rode lak op de nagels, af en toe lekker vijlen en badderen. En natuurlijk je nagels goed kort houden. Niets is viezer dan lange teennagels :r

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:38

Wow wat doen jullie allemaal voor mooie voeten, haha! Ik knip mijn teennagels en lak ze soms, daar is het ook wel mee gezegd. :')

Annabel

Berichten: 4869
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:50

Brrr hier ook, kan er ook écht niet tegen als ik een voet in mijn ooghoek zie hangen, brrrr :+
Ik doe dan een oog dicht, ik zorg ervoor dat ik ze niet zie :')

x__Danielle

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:21

Ik heb ook een hekel aan voeten! Daarom lak ik mijn nagels altijd in felle opvallende kleuren, zodat dat meer opvalt dan de vorm van je tenen etc..

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:23

Mooie tattoo erop maakt het al stukken beter :+
Ik ben trouwens bijna getrouwd met mijn slippers en het interesseert me echt niet wat anderen (mogelijk) van mijn voeten vinden.

x__Danielle

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:30

Goof schreef:
Mooie tattoo erop maakt het al stukken beter :+
Ik ben trouwens bijna getrouwd met mijn slippers en het interesseert me echt niet wat anderen (mogelijk) van mijn voeten vinden.


Knap van je! Ik vind het altijd een hele 'stap' om mijn winterse laarzen in te wisselen voor slippers. Voel me altijd zo 'bloot' in het begin.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:12

Ik vind blote voeten ook ontzettend smerig en heb dan ook echt altijd gympen aan. Heb zelf gelukkig geen last van vellen of eelt oid. slippers draag ik nooit en nagels lakken aan mijn tenen ook niet, nagels knippen en dan snel weer sokken aan.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:21

Wat voor mij het beste werkt is ze NIET onder paarden hoeven steken
en niet proberen met voeten hindernis palen om te schoppen....
Dan heb je tenminste nog nagels op je tenen...

Verder doe ik er niet iets speciaals mee.
(neem aan dat nagels knippen en bijvijlen onder normaal onderhoud valt)

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:22

O ik ontbloot mijn voeten wwl hoor, trek me er niet veel van aan, maar gewoon niet naar kijken. Heb alleen wel veel last van uitdroging bij blote voeten en dan worden ze niet fraaiee.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:34

Ik doe ook gerust slippers aan, geen enkel probleem mee :)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:38

Ik vind mijn voeten eigenlijk wel mooi :P Maar ik heb ook hele rechte tenen :D En ze zijn echt heel lief klein (maat 36) haha.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:41

Ik ben ook geen voetenfan :') Ik heb idioot kleine "pinkteentjes" en bovendien één lelijke nagel aan m'n dikke teen omdat ik daar 25 jaar geleden een ingegroeide nagel had en ik toen naar het z'huis moest waar ze aan beide zijden van de nagel een baan weggehaald hebben. Ziet er niet uit zo'n rechthoekige nagel ... :n
Maar ik scrub ze onder de douche met zo'n puimsteentje en smeer ze elke avond in met een vochtinbrengende voetencreme. 's Zomers een lakje op de nagels (french manicure staat ook super negtjes!)

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Voeten, wat werkt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:51

Ik deel de voeten zijn vies mening helemaal. Zelfs mijn eigen. Verzorg ze wel ( vijlen, raspen nagels knippen etc. ) maar alleen als ik net uit de douche kom. Anders wil ik ze niet aanraken. Iemand anders voeten aanraken ga ik dus ECHT NIET doen. En als iemand mijn voeten aan wil raken vind ik dat echt een ramp ( Fysiotherapeut vond dat nodig, en mijn vriend wou mijn voeten masseren). Mijn arme vriend houd zo van voet massages.... Heb voorgesteld dat hij zijn moeder maar moet vragen hihihi.

Ik lak mijn tenen af en toe. Maar verder... Ik hou van hakken en dan het liefst open schoenen met een hakje. Maar door het werken is het toch heel veel stevige stal schoenen en die doen mijn voeten niet bepaald goed ( waterdicht dus ook niet echt ademend en lekker warm)...