Hoe los ik dit netjes op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Hoe los ik dit netjes op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 11:42

Gisteravond dook ik doodvermoeid mijn bed in na terug gekomen te zijn van mijn 2 maanden durende (werk)vakantie. Heb weer genoten zoals elk jaar, maar was lekker moe, dus ik had de paarden teruggebracht naar de pensionstal en was daarna naar huis gegaan.
Toen werd ik vandaag om kwart over 9 wakker gebeld, dus ik met een slaaphoofd mijn voicemail gecheckt (was net te laat met opnemen), door de masseuse die mijn pony 3 maanden geleden heeft behandeld. Dat ze voor de poort stond (nb: paarden staan niet aan huis, en ook niet om de hoek). Omdat ik naar mijn weten geen afspraak had, keek in nog voor de zekerheid mijn mailbox door. En daar stond inderdaad een bericht waar ik overheen had gelezen, met daarin de vraag of ze hem de 27e (vandaag) nog een keer kon behandelen. Deze mail heb ik nooit bewust gezien en dus niet beantwoord, rede hiervoor zet ik even onderaan met * want dit is niet van toepassing, maar voor wie het wil weten.
Ik heb haar destijds laten komen voor mijn pony omdat onze vaste masseuse net een kindje had gekregen en dus niet kon. Er waren 3 behandelingen nodig om hem weer goed in zijn vel te krijgen, dit is normaal ook zo en ik was zeer tevreden over de behandelingen en de werkwijze. Ze heeft me ook nog op het zadel gewezen, dat lag dus weer niet goed -O- conclusie: nieuw zadel nodig.
Ze heeft het er wel over gehad dat ze hem graag nog een keer zou zien, maar we hebben niets afgesproken. Omdat ik niet wist wanneer ik terug zou komen van vakantie en omdat ik redelijk praktisch ben en liever geen gezond paard laat behandelen. Noem het gierig, maar ik ben een student met 2 eigen pony's waarvan 1 dus weer een nieuw zadel moet, ik geef dus liever geen geld uit aan iets wat niet direct nodig is. Over deze datum, het is puur toeval dat ik gisteren terug ben gekomen, als ik de keuze had gehad was ik nog een paar dagen weg gebleven, dus ik zou nooit voor deze datum gekozen hebben.

Nu heb ik al contact gehad (aan de telefoon, nadat ik net 5 minuten wakker was). Ze gaf aan dat ze wel kosten had gemaakt door naar mij toe te komen, km's in de auto en gewoon tijd. Nu stelde ik voor de reiskosten te betalen, al heel degelijk dacht ik (aangezien ik niet om een afspraak heb gevraagd, maar het ook wel slordig van mij is dat ik niet heb geantwoord op de mail). Haar oplossing was dat ik een nieuwe afspraak zou maken, deze rekening van deze 'behandeling' (die dus niet is gebeurd, want mijn paard wordt niet behandeld zonder mij erbij) zou betalen en dan de volgende keer alleen de reiskosten zou betalen. Hier kreeg ik haar met mijn slaapdronken kop niet vanaf dus ik heb gevraagd of ik haar later de dag zou mogen mailen voor een oplossing, want ik kon echt niet helder nadenken zo. Dit was prima.

Nu heb ik alleen nog steeds geen antwoord klaarliggen. Ik voel me nogal rot, want ik vind het heel opdringerig overkomen, ik heb geen afspraak gemaakt, maar nu zit ik er wel aan vast voor mijn gevoel. Ik heb ook geen behoefte voor een afspraak, want ze had de bedoeling om te kijken of bepaalde spieren na een nieuw zadel en na training weer zouden vastzitten. Maar ik heb nog geen nieuw zadel (leen op het moment een zadel van iemand), noch heb ik getraind zoals ik normaal zou doen (heb de hele vakantie lekker met hem buitengereden). Dit heb ik tijdens het telefoongesprek ook aangegeven.

Mijn vraag aan bokt, hoe los ik dit op?

*Voor de nieuwsgierigen onder ons: Ik ben dus 2 maanden weg geweest, heb op een camping gezeten met beperkt internet en ben gewoon hele dagen buiten geweest. Daarvoor moest ik voor school een stage doen waar ik een maand heel druk mee ben geweest, heb een week intern gezeten met daarna aansluitend (ook in het weekend) een stage waarbij ik 8 uur/dag werkte en daarna de rest van de dag mijn eigen paarden deed, dit ook in het weekend. Ik had dus 0.000 tijd over en heb daarom mijn internetleven stilgelegd, waardoor mijn mailbox volstroomde en ik alles maar met een half oog heb gelezen. Daardoor is de betreffende mail waarschijnlijk in de massa opgegaan

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Hoe los ik dit netjes op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:46

zij heeft het gevraagd, maar geen antwoord gekregen. wat mij betreft is er geen AFSPRAAK gemaakt, en is zij voorbarig naar jou toe gereden. lijkt mij niet dat ze je daarvoor een rekening mag geven, en dat je de rijkosten voor haar wilt vergoeden vind ik al een heel vriendelijke oplossing van jou ;)

maris76
Berichten: 128
Geregistreerd: 26-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:49

Ik zou de mail met de VRAAG of ze die dag kon komen naar haar toesturen, met daarbij de mededeling dat aangezien je er niet op hebt gereageerd hebt ook geen afspraak met haar hebt en dus ook geen kosten hebt....simpel.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:51

Ga met bovenstaande mee je hebt de afspraak niet bevestigd dus ik vindt het vreemd dat ze dan wel langs komt.
Dus ik vindt dat je haar helemaal niets verschuldigd bent dan had ze jouw de dag van te voren nogmaals moeten mailen of bellen voor een bevestiging. Krijg je die niet is er geen afspraak toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:52

Er is toch geen afspraak gemaakt? Ze kan wel mooi mailen van dan kom ik, maar als jij daar geen 'goedkeuring' voor geeft lijkt me dat er geen afspraak is.
Ik zou zeggen dat je het wel een beetje voorbarig vind dat ze zo naar je toe komt, terwijl er geen duidelijke afspraak is.
Dat je de rijkosten wil vergoeden vind ik al heel wat!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe los ik dit netjes op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:55

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Je hebt nooit geantwoord op haar vraag in de mail, dus wat dat betreft was er geen afspraak.
Dat je haar reiskosten wilt vergoeden vind ik al meer dan netjes, dat had eigenlijk al niet gehoeven.

Kun je niet eea op papier zetten, dat er wat jou betreft geen afspraak was en dat je haar tegemoet wilt komen door de helft van de reiskosten te vergoeden? (dat vind ik al meer dan genoeg)

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:56

Ik ga ook met het bovenstaande mee. Zij is er domweg vanuit gegaan dat ze een afspraak had terwijl jij dit nooit hebt bevestigd. Feitelijk is er dus geeneens een afspraak maar alleen een voorstel.
Vind dat de fout echt bij haar ligt en dat jij heel coulant bent om het op te willen lossen ;)

Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:57

Je hebt de afspraak niet bevestigd, ze is dus op eigen houtje naar je toe gekomen.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:59

Ik zou helemaal niets betalen. Ze komt zelf op eigen houtje naar je toen zonder dat je de afspraak bevestigd hebt. Dat ze kosten heeft gemaakt is haar eigen fout, niet die van jou.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:01

Ook ik ben van mening dat het heel netjes van je is als je de reiskosten vergoed want eigenlijk ligt de "schuld" bij haar. Zij heeft niet gewacht op een bevestiging van de mail maar is er dus gemakshalve vanuit gegaan dat haar voorstel doorging. Je kunt haar inderdaad die mail nog even toesturen en zeggen dat jullie geen afspraak hadden.. Succes, het is altijd vervelend als dit soort misverstanden ontstaan..

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:01

Als jij niet gevraagd hebt om een afspraak dan heeft ze niet te komen, ook niet op eigen houtje. Ze heeft dan wel gemaild of de 27st goed was maar als jij geen antwoord geeft is er niks officieel vastgelegd dus geen afspraak daadwerkelijk gepland. Jammer voor haar dat ze erheen gereden is maar ik zou haar lekker niks betalen. Het is niet jouw fout. Beetje slordig misschien dat je de mail niet beantwoord had maar dan nog. Jij hebt er niet om gevraagd of ze wilde komen dus is die benzine imo niet jouw probleem.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:03

Niets betalen. ZIj heeft zichzelf een afspraak opgedrongen. Ik zie niet in hoe jij er verkeerd in zit. Als jij het bericht niet eens gelezen hebt had ze zelf nog maar eens moeten bellen om te vragen of had ze moeten wachten tot je reageerde. Nu lijkt ht net alsof zij geld wil verdienen...

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:04

Jij hebt geen accoord gegeven om langs te komen, dat ze dan gewoon wel komt is jammer dan. Jij hebt nergens met haar een afspraak. Ik zou ook niets betalen jammer maar helaas.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:04

Als ik het goed begrijp heeft ze op eigen initiatief een afspraak gepland, deze voorgesteld via de mail en zonder een ontvangstbevestiging en akkoord van jou op eigen houtje jullie kant op gereden? Ik vind het nog heel lief van jou dat je voorstelt de reiskosten te vergoeden. Ik zou niet bellen maar gewoon een vriendelijke mail sturen met daarin je conclusie niet te betalen.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:07

Dus zij vraagt of ze de 27ste kan komen om je paard nog eens te behandelen, jij geeft geen antwoord waarop zij toch komt.
Naar mijn mening is hir geen sprake van een afspraak, dus je bent helemaal niks verplicht te betalen of af te nemen.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:08

Ik ga mee met mijn voorgangers. Vind het al heel netjes van je dat je de reiskosten wilt betalen. Van mij had ze helemaal niets gekregen, er was immers geen afspraak daar jij haar voorstel nooit bevestigd hebt. Dus je zit helemaal nergens aan vast. Mag zij dan wel niet leuk vinden maar het is pech hebben, had ze maar eerder contact moeten opnemen voor een bevestiging.

Polaris

Berichten: 6843
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe los ik dit netjes op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:11

Heel coulant van je dat je de reiskosten wilt betalen! Maar dat hoeft dus niet, zoals hierboven ook al vaak genoeg gezegd is :n

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 12:12

Bedankt voor jullie hulp, ik zal er een mail uitgooien met haar vorige mail bijgevoegd om te laten zien dat er geen afspraak was.

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:14

Ook ik sluit me aan bij alle voorgangers.

succes hoor TS

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:16

Ik zou niks betalen. Zij vraagt om een afspraak, jij geeft geen reactie, dus is er geen afspraak gemaakt.

als je nou nog gebruik zou willen maken van haar diensten zou ik de moeite doen om het netjes af te handelen en het voorstel wat jij deed is heel netjes. Dus als ze dat niet voldoende vindt, dan heeft ze pech en zou ik lekkern iks betalen :)

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe los ik dit netjes op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:18

Dit verhaal komt me zo bekend voor, is precies zo gegaan bij een stal genoot.. Kan je mij haar naam eens PBen?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 12:21

Miracle_ schreef:
Dit verhaal komt me zo bekend voor, is precies zo gegaan bij een stal genoot.. Kan je mij haar naam eens PBen?

Je hebt pb ;)

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:06

Haar opbellen, vertellen dat je gister slaapdronken was dus dat het even mis liep.
Dan haar vertellen dat je haar niet betaald, en ook geen reiskosten, omdat je geen afspraak hebt gemaakt met haar, en zij op eigen initiatief naar "de poort" is gekomen.
Je hebt een zakelijke relatie met haar dus je hoeft haar niet te vriend te blijven :) .

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:07

mooney schreef:
Miracle_ schreef:
Dit verhaal komt me zo bekend voor, is precies zo gegaan bij een stal genoot.. Kan je mij haar naam eens PBen?

Je hebt pb ;)



En is het dezelfde?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Hoe los ik dit netjes op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:08

Ja het is inderdaad dezelfde persoon