Hengst voor Cicero merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 17:22

Ik heb een 3 jarige schimmelmerrie van Cicero Z van Paemel uit een Camus (holstein) x Chico (volbloed) merrie.
Volgend jaar zal ze gespoeld worden en daarvoor zoek ik dus een hengst.

Mijn merrie mist wat maat, dus een iet wat grotere hengst is welkom.
Ze heeft een heel fijn karakter, haar techniek zit zeer goed maar ze had met vrijspringen wat moeite met de bredere hindernissen (terwijl ze wel telkens boven de staanders hing).

Ik zoek een BWP (of eventueel Zangersheide) goedgekeurde hengst


sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:27

Der Senaat 111? brave hengst rustig, maakt zijn parcoure mooi af.
blijft rustig in parcour, en een leuk karakter. Heb er een 2jarige van staan. zalig veulen rustig en perfect handelbaar ook.

onderschriftloos .

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 17:38

Sayenti: Ik dacht dat Der Senaat een fries was!! Oeps, daar ging ik toch even de mist in :+
Ik dacht zelf aan Troubadour By Wisbecq. Hij sprong op het BK jonge paarden de pannen van het dak (bijna letterlijk), maar hij belde uit op de grote waterbak :n

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:12

wat vind je zelf de meerwaarde om met een 3 jarige onbewezen merrie te gaan spoelen?
uit welke stam komt je merrie , heeft de moeder succesvol in de sport gelopen ?

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 10:23

Besita: Dat doet er nu even helemaal niks toe.. Ik zoek een hengst

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:27

tja als je op zo'n belangrijke vraag al geen antwoord wil geven , vraag ik me af waarom je dan wil dat fokkers gaan meedenken ..
fokken is niet een rijtje hengsten opnoemen ;)

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:35

Geef hier besita toch gelijk.
Ik zeg helemaal niet dat je niet zou mogen fokken met de merrie, da's je eigen keuze, maar om er dan meteen de kosten in te steken van te spoelen... dan zou ik toch eerst ze zelf een veulen laten grootbrengen en als dat goed genoeg is kan je er nog over nadenken...

Of je moest er zo 200% van overtuigd zijn dat ze een hele goeie wordt, maar dan heb je idd toch wel wat meer info over de moederstam nodig...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:36


Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....


Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 10:45

Ze wordt zowiso gespoeld, dat staat vast. Het gaat idd over die merrie.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:53

s0173957 schreef:
Geef hier besita toch gelijk.
Ik zeg helemaal niet dat je niet zou mogen fokken met de merrie, da's je eigen keuze, maar om er dan meteen de kosten in te steken van te spoelen... dan zou ik toch eerst ze zelf een veulen laten grootbrengen en als dat goed genoeg is kan je er nog over nadenken...

Of je moest er zo 200% van overtuigd zijn dat ze een hele goeie wordt, maar dan heb je idd toch wel wat meer info over de moederstam nodig...

een toffe foto maken of kopen is daarvoor nog geen goed paard ..
ik vind het dom om een jonge onbewezen merrie te spoelen ..buiten het feit dat het met een jonge merrie altijd een gok is heb je weinig info want je weet niet hoe ze te rijden zijn ( fijn , makkelijk of drammen en op de bek lopen etc ) , hoe ze meewerken in parcours ... allemaal dingen die erg belangrijk zijn om de hengstenkeuze te bepalen ( en niet ..ooh een beetje groter en een beetje breder kunnen springen ;) ) bovenop het feit dat er niks van merrielijn achterzit waar je eventueel nog op zou kunnen teruggaan voor info

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 10:58

Het doet er toch niks toe of die merrie nu gewoon zelf een veulen krijgt of dat ze gespoeld wordt? Die kosten zijn voor mij dus dat is toch mijn keuze? Ik zoek gewoon een leuke hengst voor mijn merrie. Er zijn zoveel papierloze merries die gedekt worden of mensen die gewoon willen laten dekken om een veulentje te hebben.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:50

Miekemuis_ schreef:
Het doet er toch niks toe of die merrie nu gewoon zelf een veulen krijgt of dat ze gespoeld wordt? Die kosten zijn voor mij dus dat is toch mijn keuze? Ik zoek gewoon een leuke hengst voor mijn merrie. Er zijn zoveel papierloze merries die gedekt worden of mensen die gewoon willen laten dekken om een veulentje te hebben.

Maar die gaan niet een dure procedure in met spoelen etc. weet je wel wat het allemaal kost? Je krijgt ook de kosten van een 2e paard erbij gedurende de dracht.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:13

Miekemuis_ schreef:
Er zijn zoveel papierloze merries die gedekt worden of mensen die gewoon willen laten dekken om een veulentje te hebben.

juist ..en laat het nu net die mensen -noem ik geen fokkers - zijn die het hardste schreeuwen dat ze een veulentje willen fokken voor zichzelf en nooit zullen verkopen ..en als het er is het nog het snel van al op MP te vinden zijn ...en daar staan ze dan met hun papierloze veulens ..de markt is al verziekt genoeg -O-

merelhof
Berichten: 564
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:24

Los van bovenstaande terechte opmerkingen in verband met kosten en dergelijk is het misschien wel en goed idee van een jonge veelbelovende merrie te dekken voor ze in de sport gaat, komt haar ontwikkeling ook ten goede. Ik zou op zo een merrie een hengst zetten met veel kwaliteit uit de zijn moederlijn en zeker voldoende bloed, want cicero zit erin. Ik denk, zonder het paard te kennen, aan bvb bamoko de muze.

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 11:44

Jullie denken misschien dat ik achterlijk ben, maar ik ben me bewust van de kosten en ik weet ook dat je een embryo niet in een kip kan steken. Het is me al duidelijk dat ik hier niet aan een antwoord zal geraken. Bokt is soms leuk en interessant, maar soms zou ik liever mijn account verwijderen.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:56

waarom :?
Omdat een aantal mensen terechte opmerkingen gaat maken ?
waarom geef je niet de gevraagde antwoorden dan ...dat zou er beter op lijken :j
geef de plus en min punten van je merrie ook qua exterieur etc
mij getuigd het van bluf en weinig kennis om alleen te gaan vermeldendat ze boven de staanders uitspringt en de breedte niet haalt ( wat logisch is ..en wat ik absoluut geen pluspunt vind -heb liever eentje die wat minder bluf vertoond en net veel ruimte in zijn spring heeft )
Bovendien gaat het mij niet om de kosten van ET dat moet ieder voor zich bepalen of ie meer dan 8000 € wil spenderen aan een embryo - maar eerder dat ik het goed vind dat een jonge merrie op 4-5 jarige leeftijd een veulen krijgt , voor de ontwikkeling en zo krijgen ze de tijd om uit te groeien ipv op 4 jarige leeftijd al concoursen te worden ingedouwd

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 12:03

Omdat ik geen preek vroeg, ik weet dat ze gespoeld zal worden en daar hoef ik verder geen gezaag meer over. Ik zocht gewoon een leuke hengst. In andere topics hier zie ik papierloze merries, of merries die nog niet zadelmak zijn.. Daar weet je haast helemaal niets over en die krijgen wel gewoon antwoord. Nou, voor mij hoeft het niet meer. Ik vind de hengst zelf wel :)

merelhof
Berichten: 564
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:53

Loopt hier wat uit de hand, is nergens voor nodig. Je kan uit ieders commentaar wel wat opsteken, daarna doe je wat je wil. Wat betreft dat goed zijn voor een merrie om een veulen te hebben is er zeker wat voor te zeggen. Je kan een merrie rustig wat recreatief rijden op die leeftijd en fijn wat longeren zonder stress terwijl ze vol is. Laat die jonge dieren nog wat spelen, ga er mee in het bos wandelen, werk ze eens een half uurtje, neem ze eens mee naar een manege en ga wat tussen hindernissen doorrijden,alles gaat naderhand zoveel sneller en zoveel makkelijker. Heb het zelf met scha en schande geleerd maar het is zo fijn en vooral efficient als je het zo doet.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:07

ach ja ..liever kunnen pronken met die verplichte 10 op 10 nulrondjes in de cyclus en de deelname in Gesves voor die jonge paarden ( lijkt bijna zo belangrijk als een olympische spelen hier in Belgie := ) ..en dan houden ze op 7 jaar geen paard meer over :(:) ...waar blijven al die kampioenen van toen toch ???

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:13

maar verder zou ik denken aan
Bamako de Muze ..supertalent, springmachine en topinstelling
Elvis ter Putte ..veel vermogen en rek ..iets langer voorbeen maar je merrie lijkt snel genoeg
Heartbreaker bloed misschien : Echo v 't spieveld -Action Breaker of Quasimodo vd molendreef
Balou du rouet : geeft echte springpaarden ook met veel vermogen en rek op de sprong

op de springfoto vind ik je merrie nogal beknopt lijken op de standfoto lijkt ze net we mooie lijnen te hebben of was ze daar veel jonger en is ze nu een stuk uitgezwaard ?

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Hengst voor Cicero merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 18:25

Bedankt voor je advies :) ze was op die foto's bijna 2 denk ik, nu is ze 3. Ik zal er een foto van nu opzetten.

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 18:28

Afbeelding

Kimx
Berichten: 28
Geregistreerd: 20-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:47

merelhof schreef:
Los van bovenstaande terechte opmerkingen in verband met kosten en dergelijk is het misschien wel en goed idee van een jonge veelbelovende merrie te dekken voor ze in de sport gaat, komt haar ontwikkeling ook ten goede. Ik zou op zo een merrie een hengst zetten met veel kwaliteit uit de zijn moederlijn en zeker voldoende bloed, want cicero zit erin. Ik denk, zonder het paard te kennen, aan bvb bamoko de muze.


Zeker voldoende bloed want Cicero zit erin... Ik zou graag het fabeltje eens willen doorbreken dat Cicero blijkbaar niet voldoende bloed heeft. Veel mensen mispakken hun hieraan. Ik kan je verzekeren dat Cicero meer dan voldoende bloed heeft. Zijn nakomelingen zijn niet koud, maar wel handelbaar. Groot verschil. Verder betwijfel ik dan dat, aangezien je een hengst met voldoende bloed aanraadt, Bamako voor het nodige bloed zou zorgen, het is nu niet de meest bloederige hengst.

merelhof
Berichten: 564
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:46

Fragance geeft veel bloed. Cicero is nu niet echt een bloedtype. Hoe hij is als je erop zit weet ik niet. Ik zie alleen wat hij in de piste doet en daar vind ik hem weinig bloed tonen op de sprong. Hij durft wel eens een paar fouten na mekaar maken. Heel veel vermogen heeft hij zeker, maar het is traag vermogen. Bamoko heeft snel vermogen en electriciteit, van Fragance en van Darco.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers