Bruin zadel, zwarte laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasminds

Berichten: 621
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Welle (België)

Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 22:44

Ik heb geen idee of het hier goed staat, maar dit lijk me de meest logische plaats.

Ik zit namelijk met het volgende. Ik heb net een nieuw paard gekocht, een palomino van kleur. Aangezien ik vroeger een fjord had en de palomino nogal een rank type is, is het wel duidelijk dat ik voor hem een nieuw zadel zal moeten kopen. Nu vind ik palomino's super met een bruin zadel/hoofdstel, dus ik denk er serieus aan om alles in het bruin aan te kopen. Alleen heb ik dan 1 probleem: ik heb nét nieuwe, ZWARTE lederen laarzen gekocht. Zo recent dat ze zelfs nog geen paard gezien hebben, en aangezien die dingen ook niet goedkoop zijn ben ik niet van plan om deze te laten staan en een paar bruine aan te schaffen :P
Maar gaat dat wel, een bruin harnachement en daarop zwarte laarzen dragen?? Wat vinden jullie daarvan? Moest er iemand een bruin zadel en zwarte laarzen hebben en daarvan een foto kunnen posten zou dat natuurlijk geweldig zijn! :D

Alvast bedankt!

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:48

Als je alles in het bruin pakt, dan zijn zwarte laarzen idd niet zo mooi.

Ik heb alles in het zwart, en mijn laarzen zijn bruin (cognac) dit soort me niet. Maar denk dat dat het andersom wel zal storen. Waren je zwarte laarzen erg duur ? Miss een optie voor ze te verkopen en een nieuw paar bruine te kopen ?

Bij een palomino is bruin idd gewoon prachtig! Dus dat moet je zeker doen :j denk dat als je het niet doet alleen vanwege je laarzen je er spijt van gaat krijgen.

Jasminds

Berichten: 621
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Welle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 22:49

Ja, daar ben ik inderdaad bang voor! Als ik foto's bekijk van palomino's in het bruin, en andere in het zwart, dan weet ik het wel! Maar mijn laarzen waren toch een goeie 400euro en daar krijg je natuurlijk de prijs niet meer van terug :n en om ze nu nog te gaan ruilen gaan ze ook niet om staan springen denk ik ...

MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:50

Ik vind het prima kunnen mits je ook je cap gewoon zwart houdt. Dus niet ook nog eens met een bruin jasje en een bruine cap gaan rijden.

Mijn hoofdstel is bruin. Zadel is bruin/zwart. Laarzen en cap zwart.
Bruin met zwart combineerd prima zolang je alles maar op die manier doorvoerd. Heb helaas geen foto.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:51

Mhhh daar zit idd wel een prijskaartje aan vast. Maar precies wat degene hier boven zegt. Mits je je cap ook zwart houd zou het prima staan :j

De combinatie zwart met bruin zie je ook vaak in zadels terug komen!

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:53

Ik gok erop dat je zadel langer mee gaat dan je laarzen.

Maar als je laarzen echt zo nieuw zijn, kun je ze niet nog terugbrengen naar de winkel met 1 of andere smoes? Of eventueel inruilen voor hetzelfde paar, maar dan bruin?

Wel vind ik dat je moet oppassen met de kleuren bruin. Dat je niet 100 verschillende kleurtjes hebt. Het ene bruin is het andere niet en als jij bijv. een lichtbruin zadel koopt en vervolgens een donkerbruin hoofdstel en NOG weer een andere kleur laarzen.. dat vind ik ook niet charmant staan, maar dat is mijn smaak.

Jasminds

Berichten: 621
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Welle (België)

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 22:58

@ Leffroi nee daar heb je absoluut gelijk in, ik ben dan ook wel van plan van een hoofdstel mee te nemen bij de aankoop van een zadel, dat de tint klopt want dat ziet er op de duur inderdaad een goedkope mengelmoes uit. En wat omruilen betreft, daar durf ik niet op hopen. Ik heb ze ondertussen toch al een kleine twee maand (maar nog niet volledig ingelopen wegens vaak ontbreken van moed :P ) dus dan kan je wel zeggen ze hebben nog geen paard gezien en staan nog niet naar mijn voet, maar ik vrees voor de zaak ... Het is misschien is te proberen waard maar ik ben daar eerlijk gezegd niet zo'n durver in :P

@Marlies ja ik zou inderdaad mijn cap etc zwart houden. En bij jou stoort het niet en je hebt er nog geen opmerkingen ofzo op gekregen dan?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:59

Een vriendin van mij heeft een zwarte dressuurset en bruine springset (incl beenbeschermers, borsttuig, beugelriemen etc, alles) en een bruine cap, maar zwarte laarzen. Ik vind het zelf totaal niet storend en ik vind het ook niet lelijk. Maar het ligt er wel aan welke kleur bruin je aanschaft. En ik weet niet hoe het bij een palomino staat, zij heeft een schimmeltje..

Jasminds

Berichten: 621
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Welle (België)

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:00

Aylie heeft zij dan een donkerbruine tint of lichter/cognac?

Saars

Berichten: 992
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:02

Met een zwarte cap stoort het niet echt, vind ik... Op deze (oude :+ ) foto zie je het vrij goed :j
Afbeelding

Jasminds

Berichten: 621
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Welle (België)

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:03

@Saars nee dat is inderdaad niet lelijk !! dat is een vrij donker zadel van tint als ik het goed zie? Dankjewel voor je foto!

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:04

Ik vind het wel mooi, dat zwart en bruin gecombineerd.
Zou alleen inderdaad wel een zwarte cap houden, eventueel zwarte handschoen (als je die gebruikt) of een zwart truitje oid.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:05

Vroeger waren alle zadels bruin en laarzen zwart.
Ik zie het probleem niet.
Ik heb al mijn tuig bruin en rijd regelmatig met zwarte laarzen.
Toen de kleuren op wedstrijd nog niet vrijgegeven waren was mijn tuig ook al bruin en mijn wedstrijdtenue zwart.
Stond prima hoor,op alle kleuren paarden.

ikke_draver
Berichten: 704
Geregistreerd: 26-11-10
Woonplaats: ergens in een kartonnen doos onder de brug

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:13

ik heb juist al mijn tuigage in het zwart zelf heb ik een zwarte cap met bruine randjes
& chocolade bruine jodpuhrs met chaps (echte bestaande kleur van ariat)

ik moet zeggen dat ik het ook wel mooi vind om wat anders te hebben dan alles in 1 kleur

Jasminds

Berichten: 621
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Welle (België)

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:15

Dus ik moet niet echt bang zijn om te combineren dan ? Dan zit ik alleen nog met de vraag of ik best een lichtere tint of een donkerbruine tint kies?
Iedereen al bedankt voor de antwoorden!

ikke_draver
Berichten: 704
Geregistreerd: 26-11-10
Woonplaats: ergens in een kartonnen doos onder de brug

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:19

nee hoor je hoeft niet bang te zijn te combineren
mijn ideale combi is toch wel zwart met donkere tint bruin.

ik zeg niet dat jij dit ook moet vinden.
leg anders eens je laarzen naast verschillende tinten bruin en kijk wat je zelf het beste aanspreekt !

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:26

Zij heeft een donkerbruine tint, alles in 't donkerbruin :j
Al vind ik het niet superdonker, eerder dat chocolademelk achtige bruin endan toch net iets bruiner :P sorry, kan het niet goed uitleggen haha.

Jasminds

Berichten: 621
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Welle (België)

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:35

Haha geeft niet ik snap het ongeveer :P De meeste hebben dus donkerbruin dan. Ik kan het inderdaad eens naast een gaan leggen, maar het zal denk ik eerder een donkere als cognactint worden denk ik :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:06

Ik heb altijd havanna kleurig,dus een beetje roodbruin.

Anoniem

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:11

Je kan altijd proberen te ruilen, niet geschoten is altijd mis.
Als je je cap ook zwart heb, denk ik wel dat het staat, of misschien ook een zwart dekje ?
Of een bruine rijbroek en zwart shirtje ?

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:21

Als je een bruin zadel neemt met bruin hoofdstel en zwarte laarzen met zwarte cap vind ik dat niet storend hoor. Dat kan best ik heb ook een zwart zadel met zwart hoofdstel en grijze laarzen met grijze cap. :)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:23

M_hartje_M schreef:
Als je alles in het bruin pakt, dan zijn zwarte laarzen idd niet zo mooi.

Ik heb alles in het zwart, en mijn laarzen zijn bruin (cognac) dit soort me niet. Maar denk dat dat het andersom wel zal storen. Waren je zwarte laarzen erg duur ? Miss een optie voor ze te verkopen en een nieuw paar bruine te kopen ?

Bij een palomino is bruin idd gewoon prachtig! Dus dat moet je zeker doen :j denk dat als je het niet doet alleen vanwege je laarzen je er spijt van gaat krijgen.


Ik vind het dus LELIJK...ik rij al jaaaren een redwood zadel en hoofdstel met zwarte laarzen blauw jasjes en cap.

Lelijke is dat het bruine nooit hezelfde is dus past het niet. Zou bij zwart blijven.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:32

kan makkelijk hoor, ik zal je er niet zo druk om maken of dat wel bij elkaar past.
Als je zadel goed ligt/zit en je laarzen goed zitten, word het er echt niet anders van ;)
ik rij ook gewoon op een zwart dressuurzadel met bruine laarzen en op een bruinzadel met zwarte laarzen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Bruin zadel, zwarte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:39

Wat ook lelijk is als mensen een redwood/bruin zadel hebben maar geen redwood/bruin hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:41

Citaat:
Wat ook lelijk is als mensen een redwood/bruin zadel hebben maar geen redwood/bruin hoofdstel.


Dat is niet lelijk, dat vind jij lelijk