Rijden met zonsopkomst, zo.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJitske

Berichten: 1145
Geregistreerd: 16-03-09

Rijden met zonsopkomst, zo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 04:45

Hey,

Door een hele rare droom lig ik al een tijdje klaarwakker in mn bed, en nu kwam het idee in mn hoofd om te gaan rijden precies als de zon opkomt. (Mn pony staat aan huis.)
Maar nu was mijn vraag, hoe laat komt nou precies de zon op? Ik zag op internet dat de ene schemering om 4.32 begon, de volgende om 6.07 en de zonsopkomst is om 6.43. Maar zie je dan om 6.43 pas echt de zon of al eerder? Ik hoop dat iemand me kan helpen op dit vroege tijdstip.

Jitske

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Rijden met zonsopkomst, zo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 04:51

Het licht worden gebeurd voordat de zon opkomt, meestal ongeveer een half uur van te voren, dus zal wel 6.07 zijn vandaag dan.

Ik rij af en toe ook wel eens als het net licht is, zonsopkomst lijkt me erg leuk, maar dan moet ik in het donker door het bos (paard staat 10km verderop) , en dat lijkt me dan weer wat minder tof :Y)

Als je gaat, heel veel plezier, hopelijk hou je het droog!

Vergeet niet even een berichtje achter te laten voor de slapers, je zou niet de eerste zijn die zich lam schrikt omdat pony en ruiter sochtends verdwenen zijn :+

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 04:53

Als je tochwakker bent... Kan je toch nu even een boekje lezen en dan wanneer het begint met schemeren snel je pony zadelen? Dan ben je ruim op tijd voor de echte zonsopgang :)

xJitske

Berichten: 1145
Geregistreerd: 16-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 04:58

Bedankt voor jullie berichtjes. Ja klopt Floor, maar ik dacht, als die zon nou echt pas om kwart voor zeven opkomt kan ik beter nog even proberen te slapen. :+
Maar ik heb net op buienradar gekeken, en rond kwart voor zeven komt die enorme bui die over NL trekt hier aan.. dus ik denk dat ik ga proberen morgenvroeg te rijden.