[FOTO] oefenen spiegelreflex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

[FOTO] oefenen spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 15:59

hoi! Vandaag ben ik voor het eerst met de spiegelreflex van mijn vader foto's gaan maken (ik ben 11 jaar), en ik zou graag tips willen.
de eerste foto's zijn gemaakt met mijn digitale camera.

1. jammer van de grasspriet.
Afbeelding

2. beetje saai
Afbeelding

3. niet scherp
Afbeelding

4. niet 100% scherp
Afbeelding

5. geen diepte, mag iets scherper
Afbeelding
------------------------------------------------------------------------------vandaag
6. iets te weinig scherpgesteld
Afbeelding

7. beetje donker
Afbeelding

8. spin niet scherp genoeg
Afbeelding



Bedankt voor het kijken, ik kan tegen stootje maar houd er wel rekening mee dat dit de eerste keer met deze camera was en een soort probeersel. De foto's zijn niet bewerkt. Groetjes hannah41 :D

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:14

Een paar tipjes ....mijn album geeft een slechtere weergave van je foto's. Hier op Bokt zie ik dat mensen Photobucket gebruiken, of Flickr , die een beter resultaat geven. Verder zou ik je aanraden om het simpel te houden, totdat je de camera kent. Een spin fotograferen valt daar niet onder. Als je een bloem wilt fotograferen, zorg er dan voor dat de achtergrond niet stoort (2-4). Foto 1...daar vind ik niet alleen de grasspriet storen. Het geheel is een rommeltje. Ik begin te denken dat jij de mensen op de achtergrond kent? En daarom de foto leuk vind. Maar iemand die gewoon naar de foto kijkt, ziet het beeld in het water wat teveel naar rechts staat, 2 onduidelijke mensen (achtergrond) en bloemen op de voorgrond. Wat ik heel grappig vind (maar niet mooi) ... zijn de 2 benen langs de wal, die nu uit het beeld lijken te groeien.
Sowieso denk ik dat je heel snel afdrukt, terwijl het vaak nodig is wat langer te kijken om te zien wat stoort. Foto 3 (vanwege het onderwerp) ,5, 6 en 7 vind ik heel goed voor iemand van jou leeftijd!
Wat me opvalt is dat je wel schrijft wat je stoort, maar niet waarom je de foto leuk vond. Het is heel moeilijk om kritiek bovenop je eigen kritiek te geven, want het laatste wat we willen, is iets de grond in boren. En zo kan het wel overkomen als er dubbelop kritiek is.
Dus...voor de duidelijkheid...ik hoop dat je door blijft gaan met fotograferen. Ik bewonder het, dat je bezig bent geweest met scherpstellen en goed dat je alles hebt genummerd!!! *\o/*

hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Re: [FOTO] oefenen spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 18:08

Heel erg bedankt! hier kan ik wat mee.

hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Re: [FOTO] oefenen spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 19:00

Niemand??